Kan zijn, maar de kans in de play-offs is al klein als het b.v. een Portugese club betreft.Laatste keer hebben wij t gered, keer daarvoor hadden we t moeten redden. PSV van nu is niet meer t PSV van toen, ondanks de fikse dip waar we nu in zitten.
Veiliger maar moeilijker is het om het record van 5 titels op rij te halen.
Waarna we over twee jaar hopelijk weer zesde staan in de UEFA ranking.
Moet mogelijk zijn als Feijenoord en Ajax niet weer opzettelijk de Europa League duels laten lopen.
Was het in 1987 toen Excelsior-PSV (2-3) om meerdere redenen in de Koel in Venlo gespeeld moest worden?CL vind ik een lastig verhaal, want wel een heel gecompliceerde loting en toch knappe overwinningen - maar dat terzijde.
Ik heb je mening hoog zitten, en ik vind ook dat er beperkingen zitten aan Bosz als trainer, laat dat duidelijk zijn. Maar ik wil een anekdote delen. Toen ik nog een jong Bondscoachke was, ergens einde jaren 80, Antenor zal het wel weten, ging ik met een maat naar een kampioenswedstrijd van PSV, uit tegen VVV in De Koel. We gingen met supporters in bussen. We wonnen héél moeizaam, het was gewoon een kutpot. Ik vraag me nu zelfs af of we wonnen of gelijk speelden. Afijn, we waren kampioen, maar ik en mn maat zaten een tikje somber in de bus vanwege die slechte wedstrijd. Een supporter keek naar ons en zei: waarom zijn jullie zo somber?! We zijn kampioen!! Ik heb dat altijd onthouden. Het is altijd bijzonder om kampioen te worden, laat staan drie keer op rij. We hebben echt andere tijden meegemaakt. Kansloze trainers en selecties voorbij zien komen. Seizoenen dat we moesten vechten om een vijfde plek en dus Europees voetbal. Het beleid nu - inclusief de trainer én de selectie - is niets minder dan een weelde vergeleken met alle ellende die we ook hebben meegemaakt. Wees dus ook blij als we straks kampioen zijn. Waarom ben je anders fan?
En Ruud Gullit in het chaotische slot (winnend doelpunt vlak voor tijd gevolgd door veld bestorming) moest rennen met medespelers om hun kleren aan te kunnen houden?
Ik ben het met je eens dat ELK kampioenschap een prestatie is.
Overigens zijn we voor het laatst 5e geéindigd voor die tijd, namelijk onder Libregts die Willy van der Kuylen voortijdig wegjoeg, een wandaad die Westerhof later herhaalde met Romario.
Wat betreft de CL; aangezien we kansloos leken na de loting is het een prestatie dat we tot enkele minuten voor tijd van het 8e en laatste duel nog geplaatst waren voor de volgende ronde.
Al was het een tegenvaller dat we , na Napoli en Liverpool, het enige benodigde puntje net niet konden pakken.
Hoe we nu verder moeten is niet aan ons,vrees ik, al zou ik het wel weten mocht ik carte blanche krijgen.
Omdat dat niet zo is hoop en vertrouw ik er maar op dat we er na aanstaande zomer niet op achteruit zijn gegaan.