Hoe verder in 2026/2027?

Laatste keer hebben wij t gered, keer daarvoor hadden we t moeten redden. PSV van nu is niet meer t PSV van toen, ondanks de fikse dip waar we nu in zitten.
Kan zijn, maar de kans in de play-offs is al klein als het b.v. een Portugese club betreft.
Veiliger maar moeilijker is het om het record van 5 titels op rij te halen.

Waarna we over twee jaar hopelijk weer zesde staan in de UEFA ranking.
Moet mogelijk zijn als Feijenoord en Ajax niet weer opzettelijk de Europa League duels laten lopen.
CL vind ik een lastig verhaal, want wel een heel gecompliceerde loting en toch knappe overwinningen - maar dat terzijde.

Ik heb je mening hoog zitten, en ik vind ook dat er beperkingen zitten aan Bosz als trainer, laat dat duidelijk zijn. Maar ik wil een anekdote delen. Toen ik nog een jong Bondscoachke was, ergens einde jaren 80, Antenor zal het wel weten, ging ik met een maat naar een kampioenswedstrijd van PSV, uit tegen VVV in De Koel. We gingen met supporters in bussen. We wonnen héél moeizaam, het was gewoon een kutpot. Ik vraag me nu zelfs af of we wonnen of gelijk speelden. Afijn, we waren kampioen, maar ik en mn maat zaten een tikje somber in de bus vanwege die slechte wedstrijd. Een supporter keek naar ons en zei: waarom zijn jullie zo somber?! We zijn kampioen!! Ik heb dat altijd onthouden. Het is altijd bijzonder om kampioen te worden, laat staan drie keer op rij. We hebben echt andere tijden meegemaakt. Kansloze trainers en selecties voorbij zien komen. Seizoenen dat we moesten vechten om een vijfde plek en dus Europees voetbal. Het beleid nu - inclusief de trainer én de selectie - is niets minder dan een weelde vergeleken met alle ellende die we ook hebben meegemaakt. Wees dus ook blij als we straks kampioen zijn. Waarom ben je anders fan?
Was het in 1987 toen Excelsior-PSV (2-3) om meerdere redenen in de Koel in Venlo gespeeld moest worden?
En Ruud Gullit in het chaotische slot (winnend doelpunt vlak voor tijd gevolgd door veld bestorming) moest rennen met medespelers om hun kleren aan te kunnen houden?

Ik ben het met je eens dat ELK kampioenschap een prestatie is.
Overigens zijn we voor het laatst 5e geéindigd voor die tijd, namelijk onder Libregts die Willy van der Kuylen voortijdig wegjoeg, een wandaad die Westerhof later herhaalde met Romario.

Wat betreft de CL; aangezien we kansloos leken na de loting is het een prestatie dat we tot enkele minuten voor tijd van het 8e en laatste duel nog geplaatst waren voor de volgende ronde.
Al was het een tegenvaller dat we , na Napoli en Liverpool, het enige benodigde puntje net niet konden pakken.

Hoe we nu verder moeten is niet aan ons,vrees ik, al zou ik het wel weten mocht ik carte blanche krijgen.
Omdat dat niet zo is hoop en vertrouw ik er maar op dat we er na aanstaande zomer niet op achteruit zijn gegaan.

Kan zijn, maar de kans in de play-offs is al klein als het b.v. een Portugese club betreft.
Veiliger maar moeilijker is het om het record van 5 titels op rij te halen.

Waarna we over twee jaar hopelijk weer zesde staan in de UEFA ranking.
Moet mogelijk zijn als Feijenoord en Ajax niet weer opzettelijk de Europa League duels laten lopen.

Was het in 1987 toen Excelsior-PSV (2-3) om meerdere redenen in de Koel in Venlo gespeeld moest worden?
En Ruud Gullit in het chaotische slot (winnend doelpunt vlak voor tijd gevolgd door veld bestorming) moest rennen met medespelers om hun kleren aan te kunnen houden?

Ik ben het met je eens dat ELK kampioenschap een prestatie is.
Overigens zijn we voor het laatst 5e geéindigd voor die tijd, namelijk onder Libregts die Willy van der Kuylen voortijdig wegjoeg, een wandaad die Westerhof later herhaalde met Romario.

Wat betreft de CL; aangezien we kansloos leken na de loting is het een prestatie dat we tot enkele minuten voor tijd van het 8e en laatste duel nog geplaatst waren voor de volgende ronde.
Al was het een tegenvaller dat we , na Napoli en Liverpool, het enige benodigde puntje net niet konden pakken.

Hoe we nu verder moeten is niet aan ons,vrees ik, al zou ik het wel weten mocht ik carte blanche krijgen.
Omdat dat niet zo is hoop en vertrouw ik er maar op dat we er na aanstaande zomer niet op achteruit zijn gegaan.
Top! Het was inderdaad tegen Excelsior in De Koel! Wat een luxe om jouw geheugen op dit forum te hebben!
Die vijfde plaats waar ik naar refereerde was volgens mij seizoen 1998-1999, toen PSV weliswaar als 3e eindigde, maar pas in de laatste wedstrijd de plek veiligstelde, volgens mij mede door een vechtdoelpunt van Bruggink. Maar ik herinner me slechts vlagen... :-(

Ik ben het met iedereen hier eens dat het na de winterstop een stuk minder is, alleen komt bij mij die ene wedstrijd tegen Feyenoord iedere keer in gedachten. Dat was, samen met de CL-wedstrijd tegen Bayern en de bekerwedstrijd tegen NEC, de enige keer na de winterstop dat er echt geleverd MOEST worden door de selectie. En toen werd Feyenoord volkomen zoekgetikt door een geweldig PSV.

Ik heb echt de indruk dat de verzadiging bij de huidige selectie heel groot is en dat er weliswaar veel talent in deze selectie zit, maar dat het nooit meer tot resultaat gaat leiden met deze groep na dit seizoen. Ze hebben het gewoon wel gezien bij PSV en willen iets anders.

Ik ben het met iedereen hier eens dat het na de winterstop een stuk minder is, alleen komt bij mij die ene wedstrijd tegen Feyenoord iedere keer in gedachten. Dat was, samen met de CL-wedstrijd tegen Bayern en de bekerwedstrijd tegen NEC, de enige keer na de winterstop dat er echt geleverd MOEST worden door de selectie. En toen werd Feyenoord volkomen zoekgetikt door een geweldig PSV.

Ik heb echt de indruk dat de verzadiging bij de huidige selectie heel groot is en dat er weliswaar veel talent in deze selectie zit, maar dat het nooit meer tot resultaat gaat leiden met deze groep na dit seizoen. Ze hebben het gewoon wel gezien bij PSV en willen iets anders.
Wegwezen dan.

Top! Het was inderdaad tegen Excelsior in De Koel! Wat een luxe om jouw geheugen op dit forum te hebben!
Die vijfde plaats waar ik naar refereerde was volgens mij seizoen 1998-1999, toen PSV weliswaar als 3e eindigde, maar pas in de laatste wedstrijd de plek veiligstelde, volgens mij mede door een vechtdoelpunt van Bruggink. Maar ik herinner me slechts vlagen... :-(
Zelf beschouw ik het ook als een luxe, want het is natuurlijk geen eigen verdienste.
En het korte termijn geheugen blijft hier inmiddels ver bij achter hoor. ;)

Ja, die dag waarop we in 1999 nog de CL bereikten.
Ik zat bij mijn schoonouders naar de radio te luisteren hoe Vitesse en Roda JC uiteindelijk verloren bij kampioen Feijenoord en degradant RKC.

Zij moesten ook verliezen, maar wij zelf stonden na rust 2-0 achter in Utrecht en bij 2-2 stuurde Dick Jol Luc Nilis nog van het veld voor protesteren.
De half mislukte kopbal van Bruggink redde ons in blessuretijd.

Wat betreft dit topic, prima om na te denken over komend seizoen.
Toch eerst maar kampioen worden want op 4 april is Utrecht, dat NEC 2x wel versloeg, nog een heel lastig te nemen horde, vermoed ik.

Wanneer deze bedragen binnenkomen hoop ik niet dat we Mislintat aankopen gaan krijgen zoals ik Man, en nog steeds een beetje Wanner vind, maar er echt gericht op kwaliteit ingekocht wordt.

Saibari 62 miljoen
Pepi 42 miljoen
Veerman 18 miljoen
Perisic 6 miljoen
Mauro 15 miljoen
Til 10 miljoen
Driouech 5 miljoen
Flamingo 10 miljoen

Wanneer deze bedragen binnenkomen hoop ik niet dat we Mislintat aankopen gaan krijgen zoals ik Man, en nog steeds een beetje Wanner vind, maar er echt gericht op kwaliteit ingekocht wordt.

Saibari 62 miljoen
Pepi 42 miljoen
Veerman 18 miljoen
Perisic 6 miljoen
Mauro 15 miljoen
Til 10 miljoen
Driouech 5 miljoen
Flamingo 10 miljoen
Wanner en Man zijn natuurlijk niet speciaal voor de basis gehaald. Ook sidilica, boadu en olij(of kovar) waren voor de breedte. Dat we zoveel blessures kregen moesten deze jongens er direct staan ipv erin groeien. Sommige deden het ok, sommige waren er niet aan toe en Boadu is door de mand gevallen.

Van mij mogen (of moeten) weg:
Driouech, Esmir en Boadu

Kunnen weg (hoeft niet perse):
Obispo, schiks (huur)

De rest die weggaat sowieso 1-op-1 vervangen met de staat die ze hebben.

Saibari 62 miljoen
Pepi 42 miljoen
Veerman 18 miljoen
Perisic 6 miljoen
Mauro 15 miljoen
Til 10 miljoen
Driouech 5 miljoen
Flamingo 10 miljoen
Dest 20 verwacht ik ook.

Wat een bizarre leegloop gaat dit worden.

En dan Schouten wellicht ook nog paar maanden missen.

Wanner gaat profiteren van vertrek Veerman en Saibari verwacht ik. Daar kunnen ze nu aankopen omheen zetten die beter bij hem aansluiten

Stewart kan aan de bak!

De rest die weggaat sowieso 1-op-1 vervangen met de staat die ze hebben.
Dat lijkt nu echter het probleem.
Hoe kan een club als PSV vervangers halen voor een Veerman of Saibari of Perisic die er meteen staan en passen in het Bosz concept?
Zijn die niet onbetaalbaar voor ons?

Hoe kan een club als PSV vervangers halen voor een Veerman of Saibari of Perisic die er meteen staan en passen in het Bosz concept?
Goedkoopste oplossing is inderdaad afscheid nemen van Bosz.

Wat ik bedoel is spelers met een staat van dienst halen en niet op de groei. Bijvoorbeeld als Saibari vorige zomer was gegaan dan zie ik een Wanner niet als 1-op-1 vervanging.

Goedkoopste oplossing is inderdaad afscheid nemen van Bosz.
Misschien zou dat ook een idee zijn, want het is nogal wat om na 3 titels te proberen er 5 op rij van te maken.
Anderzijds, is het wel een uitdaging voor iedereen binnen PSV om dat unieke record te bewerkstelligen.
En dat kan - mits voldoende toppers in de ploeg - net zo goed met een Bosz die wat meer verdedigend durft te denken - dan met elke andere trainer die ook zijn nadelen kent.

W zijn makkelijk kampioen geworden maar toch was het minder dan vorig jaar. Vooral in de CL. Dat kwam vooral door blessures en omdat aankopen niet rendeerden.

Wat hebben we nodig om Europees op CL-niveau echt mee te doen:
-2 goede cv's. (Eindelijk)
- nr 10 (creatieve spelmaker
- nr 6
- goede r. spits
- spits

EN vervanging als spelers vertrekken maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Wat ik bedoel is spelers met een staat van dienst halen en niet op de groei. Bijvoorbeeld als Saibari vorige zomer was gegaan dan zie ik een Wanner niet als 1-op-1 vervanging.
Een speler met staat van dienst van Sabari komt niet naar Nederland. DusWel op de groei halen maar geen buitenlandse afgeserveerde rommel.
Bart van rooy, marvin young, de Rotsen,
Stepanov, Parrott, Valente, Smit allemaal prima.

Misschien zou dat ook een idee zijn, want het is nogal wat om na 3 titels te proberen er 5 op rij van te maken.
Integendeel, het is een uitdaging voor iedereen binnen PSV om dat unieke record te ontdekken.
En dat kan - mits voldoende toppers in de ploeg - net zo goed met een Bosz die wat meer verdedigd durft te denken - dan met elke andere trainer die ook zijn nadelen kent.
Het kan zeer snel veranderen in de voetbal, aankopen die tegenvallen of die niet direct renderen, gekwetsten ......etc ....

Laatst bewerkt:
Weg (Grote kans dat ie weggaat of die ik weg wil)
Driouech
Boadu
Dest
Saibari
Pepi
Perisic
Veerman
(Twijfel: Flamingo)
Babadi
Land (Nog jaar verhuren)
v/d Berg (Jaar verhuren)
Uneken
Drommel
Verkooijen (jaar verhuren)

Blijven:
Kovar
Olij
Schiks
Obispo (Mag van mij in principe blijven, maar ook niet erg als ie weggaat)
Schouten
Mauro jr
Yarek
Salah-Eddine (wil ie blijven?)
Wanner
Til
Man
Bajraktarevic (Krijgt nog een kans komend seizoen)
Van Bommel
Plea
Fernandez
Merien (Doorschuiven naar selectie)
Sildillia

Vervangers halen voor:
Veerman --->
Saibari---->
Perisic--->
Driouech--->
Dest--->
Pepi--->
Flamingo--->
En nog een extra spits is geen overbodige luxe, want je weet niet hoe Plea terugkomt. Of Bouhoudane bij de selectie betrekken.

Verder de grotere talenten uit de jeugd/Jong PSV iets meer kans geven. Dan denk ik aan:
Bouhamdi
Koller
Sidibe
Bawuah

Ik kijk niet vaak jeugd, maar volgens mij zijn dit wel de grotere talenten.

Wie kan je aantrekken?
Sano
Lebreton
Alvarez of Biereth
Mats Rots
Mijnans (niet geheel overtuigd)
Meerdink
Onal

Dat zijn de bekendere namen of namen die in verband worden gebracht met PSV.
Prima stukje Obispo moet van mij wel weg aub en Blokzijl en Young zijn wat mij betreft welkom om alvast de 1e stap te zetten om de defensie te verbeteren. Ake en de Vrij als ervaren spelers er bij en klaar is ES. En Depay zou de klapper zijn als Spits.

Prima stukje Obispo moet van mij wel weg aub en Blokzijl en Young zijn wat mij betreft welkom om alvast de 1e stap te zetten om de defensie te verbeteren. Ake en de Vrij als ervaren spelers er bij en klaar is ES. En Depay zou de klapper zijn als Spits.
Qua verdediging lijken me dat idd interessante namen, en Mats Rots. Wel noodzakelijk dat we Sildillia verkopen, Mauro houden en Salah Edinne kopen

Middenveld zie ik in de eredivisie alleen Mijnans en Sano als versterking. Verder voor middenvekd en aanvallend in buitenland kijken

Ik ben heel erg tegen een komst van De Vrij en Ake. Dure spelers die de laatste jaren behoorlijk blessuregevoelig zijn gebleken. Tuurlijk, ze zullen tot de beste verdedigers van de Eredivisie behoren, maar je gaat enorm gokken met je achterhoede. Het zou niet heel onverwachts zijn als je die twee het halve seizoen kwijt bent aan kwetsuren, al dan niet langer. Dan krijg je niks voor dat dure salaris en sta je alsnog met je backup CVs te spelen. Ik snap het, er kan ook een Perisic tussen zitten, maar ik vind dat PSV niet te lichtzinnig over dit soort spelers in de herfst van diens carrieres moet denken en zeker geen zand in de ogen moet laten strooien door het succes van Perisic. Het is prima als je zo'n speler er onder gunstige voorwaarden bij kan nemen, als extra. Dat was met Perisic ook het geval, want in het begin kwam hij achter Bakayoko binnen. Als het dan niets wordt heb je nog een goede concurrent als basisspeler en de ervaren kracht kan dan zelf een gooi doen naar de titel van basisspeler (wat Perisic dus al snel deed). Als beoogde nummer 1 op een positie zou ik het niet doen met De Vrij en/of Ake.

Ik ben heel erg tegen een komst van De Vrij en Ake. Dure spelers die de laatste jaren behoorlijk blessuregevoelig zijn gebleken. Tuurlijk, ze zullen tot de beste verdedigers van de Eredivisie behoren, maar je gaat enorm gokken met je achterhoede. Het zou niet heel onverwachts zijn als je die twee het halve seizoen kwijt bent aan kwetsuren, al dan niet langer. Dan krijg je niks voor dat dure salaris en sta je alsnog met je backup CVs te spelen. Ik snap het, er kan ook een Perisic tussen zitten, maar ik vind dat PSV niet te lichtzinnig over dit soort spelers in de herfst van diens carrieres moet denken en zeker geen zand in de ogen moet laten strooien door het succes van Perisic. Het is prima als je zo'n speler er onder gunstige voorwaarden bij kan nemen, als extra. Dat was met Perisic ook het geval, want in het begin kwam hij achter Bakayoko binnen. Als het dan niets wordt heb je nog een goede concurrent als basisspeler en de ervaren kracht kan dan zelf een gooi doen naar de titel van basisspeler (wat Perisic dus al snel deed). Als beoogde nummer 1 op een positie zou ik het niet doen met De Vrij en/of Ake.
Eens geen vergane glorie kopen. Je moet spelers halen die jou beter maken EN dire je als club beter kunt laten worden.

Terug
Bovenaan Onderaan