Hoe verder in 2026/2027?

Rednas

Administrator
Administrator
We kunnen inmiddels wel vooruit gaan kijken naar het komende seizoen aangezien er genoeg valt aan te merken op de huidige selectie.
En paar punten wat mij betreft:

Aanval
Armoe troef qua spits; normaal Pepi nog een lichtpuntje maar die vertrekt hoogstwaarschijnlijk deze zomer. Dan Plea en Boadu (lijkt een optie voor een extra jaar te zijn?) over, beide eerder standin dan eerste keus wat mij betreft. Dus daar moet wat gebeuren.
Hopelijk nog een seizoen Perisic. Driouech zou moeten vertrekken maar ik weet niet of dat gaat gebeuren. Man is wel ok en Van Bommel zou terug moeten zijn.

Middenveld
Veerman zal vertrekken, terwijl dat ook doorgaans een van de beteren was. Hoe ga je dat vervangen? Verder hopen op verdere ontwikkeling van Wanner.

Verdediging
Tsja, wie moet er niet vervangen worden? Dest vertrekt mogelijk, en die was ook verre van constant. Salah-Eddine zou voor mij mogen blijven, maar dat is ook de vraag. Flamingo heeft het niveau niet, en met Obispo en Yarek houdt het ook niet over. Mauro heb je dan ook nog wel. Ik denk dat je in principe op elke positie in de verdediging iemand kan halen. Maar ik gok dat dat niet gebeurt.

Keeper
Ik denk op zich dat hier weinig hoeft te gebeuren, maar ik weet dat Kovar's prestaties redelijk....polariserend werken.

Het enige lichtpuntje voor het komende seizoen is dan dat Van Bommel terug zou moeten zijn. Maar verder, veel werk aan de winkel.

Op de vleugels moet er ook echt een goede speler bij, je kan van Perisic en RvB geen 34 wedstrijden verwachten. Earnie moet nu laten zien dat hij de dragers van een elftal kan vervangen (Saibari, Veerman). Als we een stap omhoog willen maken moeten er ook 2 CVs bij, 1 opbouwende topper zodat Schouten op het middenveld kan blijven staan (ala Boscagli) en 1 verdedigende topper, het liefst een ervaren leider.

Er moet nu eindelijk eens flink en kwalitatief geinvesteerd worden in de verdediging. We hebben momenteel niet 1 fatsoenlijke CV in de selectie: de beste die we hebben is een tot CV omgebouwde middenvelder (Schouten). Yarek, Flamingo en Obispo stellen alle drie enorm teleur. Afscheid nemen van Obispo in de zomer, Flamingo verhuren en Yarek nog 1 seizoen de kans geven. Intussen 3 goede en ervaren CV's kopen in de zomer (dan kan Schouten weer terug naar het middenveld). En graag CV's die een duel pittig ingaan, snelheid hebben, niet bang zijn voor de tegenstander en met lef en strijd spelen en goed zijn in de opbouw van achteren.

Dan kan je Flamingo net zo goed verkopen.
Die wil ik nog de kans geven om zich te bewijzen bij een suptopper. Maar Obispo laat het al 6 jaar afweten in het shirt van PSV....soms goed, maar meestal middelmatig of ronduit onvoldoende.

Zie graag spelers met wat temperament komen. Zijn allemaal lieverdjes 1e klas. Genoeg is genoeg. Type Mark van Bommel op het middenveld.
Onze spelers kunnen allemaal heel boos kijken maar ze doen er niks mee.
Het is inderdaad leuk als het frivool voetbal lukt, maar tegenstrevers passen zich aan en dan moet je soms de mouwen durven opstropen. Ook Telstar mocht "braaf" over ons heen lopen.

Laatst bewerkt:
Op de vleugels moet er ook echt een goede speler bij, je kan van Perisic en RvB geen 34 wedstrijden verwachten.
Eens
Earnie moet nu laten zien dat hij de dragers van een elftal kan vervangen (Saibari, Veerman).
Die zullen vast vertrekken dus eens. Misschien daarbij niet spelers 1 op 1 vervangen maar naar een nieuwe team samenstelling kijken, dus bijgevolg kan zelfs een andere formatie of tactiek zijn. Misschien is het ene jaar bijvoorbeeld je sterke plek de spits en is de volgende keer je sterkste plek de verdedigende middenvelder.
Als we een stap omhoog willen maken moeten er ook 2 CVs bij, 1 opbouwende topper zodat Schouten op het middenveld kan blijven staan (ala Boscagli) en 1 verdedigende topper, het liefst een ervaren leider.
Boscagli was nuttig maar als we een stap omhoog willen moeten we een betere verdediger halen dan Boscagli tenzij je een type Boscagli op het middenveld bedoeld, dat kan werken.

• Leuk
Reactions: IPF
Eens

Die zullen vast vertrekken dus eens. Misschien daarbij niet spelers 1 op 1 vervangen maar naar een nieuwe team samenstelling kijken, dus bijgevolg kan zelfs een andere formatie of tactiek zijn. Misschien is het ene jaar bijvoorbeeld je sterke plek de spits en is de volgende keer je sterkste plek de verdedigende middenvelder.

Boscagli was nuttig maar als we een stap omhoog willen moeten we een betere verdediger halen dan Boscagli tenzij je een type Boscagli op het middenveld bedoeld, dat kan werken.

Nee een type Boscagli in de verdediging. We zagen begin dit seizoen hoe slecht we speelden met Yarek en Flamingo achterin. Een opbouwer achterin is nodig. Het liefst een die beter kan verdedigen dan Boscagli, maar met een met de opbouwende kwaliteiten van Flamingo of Yarek komen we niet verder.

Nee een type Boscagli in de verdediging. We zagen begin dit seizoen hoe slecht we speelden met Yarek en Flamingo achterin. Een opbouwer achterin is nodig. Het liefst een die beter kan verdedigen dan Boscagli, maar met een met de opbouwende kwaliteiten van Flamingo of Yarek komen we niet verder.
Dat kan een idee zijn inderdaad.

Flamingo gaf in de periode dat hij in vorm was goede lange passes, maar dat is hij al lang niet meer en gaat alleen over passing.

Je zou ook eens kunnen denken aan een specifieke trainer voor de verdedigers. Zoals een Bogarde bij Ajax was.

Je kunt een koe niet leren klaverjassen.

Gewoon talentvolle spelers oppikken van bijv. Heerenveen. Cambuur, Sparta etc. Geen tropische verrassingen of spelers die in een a-competitie tegen astronomische bedragen weg mogen.

Op de vleugels moet er ook echt een goede speler bij, je kan van Perisic en RvB geen 34 wedstrijden verwachten. Earnie moet nu laten zien dat hij de dragers van een elftal kan vervangen (Saibari, Veerman). Als we een stap omhoog willen maken moeten er ook 2 CVs bij, 1 opbouwende topper zodat Schouten op het middenveld kan blijven staan (ala Boscagli) en 1 verdedigende topper, het liefst een ervaren leider.
Gaat Veerman weg dan? Er zit best wel een gat tussen wat PSV meent dat hij waard is en eventuele kopers willen betalen.
Overigens wel eens om een speler te halen op zijn plek met meer temperament. Heb je op Europees niveau gewoon nodig

Dat kan een idee zijn inderdaad.

Flamingo gaf in de periode dat hij in vorm was goede lange passes, maar dat is hij al lang niet meer en gaat alleen over passing.
Flamingo is/ was sterk in man tegen man duels ver van de goal...Wanneer hij in zone moet verdedigen heeft hij het moeilijk om snel de juiste keuze te maken . Staat dan vaak maar wat af te wachten ...

Weg (Grote kans dat ie weggaat of die ik weg wil)
Driouech
Boadu
Dest
Saibari
Pepi
Perisic
Veerman
(Twijfel: Flamingo)
Babadi
Land (Nog jaar verhuren)
v/d Berg (Jaar verhuren)
Uneken
Drommel
Verkooijen (jaar verhuren)

Blijven:
Kovar
Olij
Schiks
Obispo (Mag van mij in principe blijven, maar ook niet erg als ie weggaat)
Schouten
Mauro jr
Yarek
Salah-Eddine (wil ie blijven?)
Wanner
Til
Man
Bajraktarevic (Krijgt nog een kans komend seizoen)
Van Bommel
Plea
Fernandez
Merien (Doorschuiven naar selectie)
Sildillia

Vervangers halen voor:
Veerman --->
Saibari---->
Perisic--->
Driouech--->
Dest--->
Pepi--->
Flamingo--->
En nog een extra spits is geen overbodige luxe, want je weet niet hoe Plea terugkomt. Of Bouhoudane bij de selectie betrekken.

Verder de grotere talenten uit de jeugd/Jong PSV iets meer kans geven. Dan denk ik aan:
Bouhamdi
Koller
Sidibe
Bawuah

Ik kijk niet vaak jeugd, maar volgens mij zijn dit wel de grotere talenten.

Wie kan je aantrekken?
Sano
Lebreton
Alvarez of Biereth
Mats Rots
Mijnans (niet geheel overtuigd)
Meerdink
Onal

Dat zijn de bekendere namen of namen die in verband worden gebracht met PSV.

Terug
Bovenaan Onderaan