Hoe nu verder? Winterstop editie.
Moet er een vleugelaanvaller komen? Van Bommel ligt er nog een lange tijd uit. Perisic heeft laten zien dat ook hij uit vorm kan zijn, en hoe fit hij ook is op zijn oude leeftijd, hij blijft nog steeds een 36jarige speler. Esmir, Driouech en eigenlijk ook Man zijn soms nuttig geweest, maar misschien moeten we zoeken naar iemand stabieler? Misschien moeten we een knoop doorhakken en Driouech of Esmir verhuren/verkopen en vervangen. En gaat Wanner nu wat vaker op het middenveld komen te staan i.p.v. op de vleugel? Dat is zijn positie eigenlijk en met Veerman die weg lijkt te gaan, zal Fernandez en/of een eventuele aankoop er ook niet direct staan, dus een goede concurrentie strijd kan daar plaatsvinden.
Spitspositie gewoon zo laten. Laat Pepi gewoon nog z'n ding doen, hij komt er wel. Til kan er staan als het echt niet gaat en Plea komt zo ook weer terug. En in een heel gekke situatie dat alle 3 daar niet kunnen, zetten we gewoon van Duiven erin. We kunnen op veel dingen inspelen, maar ook weer niet op zulke gekkigheid.
Hoe het middenveld eruit zal zien als Veerman vertrekt is me nog onduidelijk en voor Bosz ook denk ik. Hangt van veel af. Til lijkt een vaste positie te hebben nu Saibari even weg is. In het ergste geval (voor PSV) zal Saibari de finale van de Africa cup spelen. Dan mist hij Excelsior, Den Bosch (beker) en Fortuna. De finale wordt 3 dagen voor Newcastle gespeeld. Afwachten wat PSV en Saibari beslissen, maar hij kan daar als wisselspeler meegenomen worden. De rest van het middenveld? Zal het bij Wanner en Fernandez blijven als vervanger voor Veerman? Lijkt me een groot risico. Ook als je na de Africa cup Saibari daar zet en Til in de punt, want bij een vervelende blessure, of een vormcrisis zoals vorig seizoen zal het weer bilspieren trainen worden (hoeft niet slecht te zijn..) Staat Mauro gewoon vast als CVM en Schouten achterin? Schouten heeft een rode kaart en Mauro is nog steeds blessuregevoelig, al is het nu minder dan voorheen en zijn het wat kortere blessures. Nagalo en SalahEddine zijn ook weg naar de Africa cup, dus er moet iets bijkomen. En met iets bedoel ik liever meer dan 1. Sidilla hebben we niet veel van gezien, bij Flamingo weet ik niet meer waar we aan toe zijn, Obispo blijft Obispo en Dest moet aan z'n vorm werken. Dest-Obispo-Flamingo-Sidilla en Mauro met alleen jeugdspelers erachter en Schouten die er weer inkomt na Excelsior maakt me nerveus..