Hoe nu verder in 2023/2024??

Pascal Jansen en Peter Bosz liever niet. Ik zie liever dan dat we gaan voor een trainer die wel al Eredivisie ervaring heeft maar nog niet op het hoogste niveau. Bijvoorbeeld Jonk of Steijn. Hun prestaties vind ik in ieder geval een stuk bijzonderder dan Pascal Janssen. En Peter Bosz klinkt leuk omdat we nu een jaar lang martelvoetbal hebben gezien maar na 5 jaar wil ik ook weer eens een keertje winnen.
 
Opties voor trainer:
Peter Bosz
Pascal Jansen
Louis van Gaal
Thomas Letsch

Spelers behouden:
Benitez
Waterman
Mauro
Boscagli
Mwene
van Aanholt
Simons
Guti
Til
Veerman
de Jong
El Ghazi
Bakayoko
Saibari

Spelers vertrekken:
Drommel
Teze
Obispo
Ramalho
Brantwaithe
Sangaré
Silva
Hazard

(Mogelijke) aanwinsten:
van Ewijck
van den Boomen
Spierings
Pepi

Geraamte elftal:
Benitez
van Ewijck - ? - Boscagli - van Aanholt/Mauro
Veerman - Guti - van den Boomen
? - De Jong/Pepi - Simons
Leuk elftal om 4e mee te worden.
 
Pascal Jansen en Peter Bosz liever niet. Ik zie liever dan dat we gaan voor een trainer die wel al Eredivisie ervaring heeft maar nog niet op het hoogste niveau. Bijvoorbeeld Jonk of Steijn. Hun prestaties vind ik in ieder geval een stuk bijzonderder dan Pascal Janssen. En Peter Bosz klinkt leuk omdat we nu een jaar lang martelvoetbal hebben gezien maar na 5 jaar wil ik ook weer eens een keertje winnen.
Bosz levert zelden tot nooit meer als 1 seizoen goed werk. Hij kan maar 1 type voetbal spelen en het duurt doorgaans een half jaar tot een jaartje voordat tegenstanders het door hebben en hij slechte resultaten gaat boeken. Ajax verliet hij na een jaar, dus moeilijk oordelen, maar daarna herhaalde dit patroon zich bij Dortmund (dat was binnen een jaar al klaar), Leverkusen en Lyon.
 
Opties voor trainer:
Peter Bosz
Pascal Jansen
Louis van Gaal
Thomas Letsch

Spelers behouden:
Benitez
Waterman
Mauro
Boscagli
Mwene
van Aanholt
Simons
Guti
Til
Veerman
de Jong
El Ghazi
Bakayoko
Saibari

Spelers vertrekken:
Drommel
Teze
Obispo
Ramalho
Brantwaithe
Sangaré
Silva
Hazard

(Mogelijke) aanwinsten:
van Ewijck
van den Boomen
Spierings
Pepi

Geraamte elftal:
Benitez
van Ewijck - ? - Boscagli - van Aanholt/Mauro
Veerman - Guti - van den Boomen
? - De Jong/Pepi - Simons
heb je weer hetzelfde elftal zowat
 
Opties voor trainer:
Peter Bosz
Pascal Jansen
Louis van Gaal
Thomas Letsch

Spelers behouden:
Benitez
Waterman
Mauro
Boscagli
Mwene
van Aanholt
Simons
Guti
Til
Veerman
de Jong
El Ghazi
Bakayoko
Saibari

Spelers vertrekken:
Drommel
Teze
Obispo
Ramalho
Brantwaithe
Sangaré
Silva
Hazard

(Mogelijke) aanwinsten:
van Ewijck
van den Boomen
Spierings
Pepi

Geraamte elftal:
Benitez
van Ewijck - ? - Boscagli - van Aanholt/Mauro
Veerman - Guti - van den Boomen
? - De Jong/Pepi - Simons
Til 😡😡😡
Die mag als eerste op de transferlijst
 
Opties voor trainer:
Peter Bosz
Pascal Jansen
Louis van Gaal
Thomas Letsch

Spelers behouden:
Benitez
Waterman
Mauro
Boscagli
Mwene
van Aanholt
Simons
Guti
Til
Veerman
de Jong
El Ghazi
Bakayoko
Saibari

Spelers vertrekken:
Drommel
Teze
Obispo
Ramalho
Brantwaithe
Sangaré
Silva
Hazard

(Mogelijke) aanwinsten:
van Ewijck
van den Boomen
Spierings
Pepi

Geraamte elftal:
Benitez
van Ewijck - ? - Boscagli - van Aanholt/Mauro
Veerman - Guti - van den Boomen
? - De Jong/Pepi - Simons
Als dit het gaat worden, dan wordt er m.i. echt niet om het kampioenschap meegedaan, zelfs een 2e plaats zie ik hiermee niet zitten. De hier ook genoemde aankoop van Mbuyamba kan m.i. mooi in de dubbeldeal met Wim Jonk
 
Ik was nog even aan het denken wie van deze selectie ik in de basis zou willen zien.
Benitez, Branthwaite, Aanholt, Guti, Veerman, Xavi en Silva. Zijn er maar 7. Vrij magertjes..
Bakayoto en Vertessen er graag bij. De Jong ook mits hij niet zo loopt te zeiken tegen iedereen en misschien in de rol van pinch-hitter. Branthwaite kan eraf; geen haar beter als de andere minkukels uit de verdediging.
 
Mijn voorkeur gaat toch uit naar Bosz. Nagelsmann ken ik qua voetbalvisie niet zo goed. Is bij Bayern ontslagen en staat bij Spurs op de radar. Na Schmidt heb ik het ook niet zo op buitenlandse trainers.
Mijn voorkeur is Thomas Letsch. Goeie trainer en verstandige man.
 
Een ervaren trainer met goede resultaten met clubs die om het landskampioenschap spelen en ook in Europa verband overwinteren, zal moeilijk te vinden zijn. Dat zal helaas weer op een compromis uitdraaien, zoals het laatste decennium al. De 2(?) Nederlandse trainer die hieraan voldoen, zijn onhaalbaar. En ik vrees dat hetzelfde geldt voor de buitenlanders. Dus het zal of een ervaren trainer worden, maar zonder topclubervaring of een ex-topspeler met weinig coachingservaring. Wat doe je beter aan?

Belangrijk is om eerst echt aan een topsportcultuur te gaan werken, voordat de volgende trainer daar ook tegenaan loopt.
 
Een ervaren trainer met goede resultaten met clubs die om het landskampioenschap spelen en ook in Europa verband overwinteren, zal moeilijk te vinden zijn. Dat zal helaas weer op een compromis uitdraaien, zoals het laatste decennium al. De 2(?) Nederlandse trainer die hieraan voldoen, zijn onhaalbaar. En ik vrees dat hetzelfde geldt voor de buitenlanders. Dus het zal of een ervaren trainer worden, maar zonder topclubervaring of een ex-topspeler met weinig coachingservaring. Wat doe je beter aan?

Belangrijk is om eerst echt aan een topsportcultuur te gaan werken, voordat de volgende trainer daar ook tegenaan loopt.
Toon Gerbrands als coach dan maar?
 
Okay.
In dit topic moet ik zijn.

Hele destructieve teksten hier.
Bouterbaas had het wel door door Bosz te opperen. Bravo Bouterbaas.

Ik ga nu ruim een half jaar later de compleet andere kant op doorslaan en ben benieuwd of er meerdere absurde positivo’s zijn zoals ik.

Ik beweer namelijk dat PSV de CL dit jaar kan winnen.
Dit jaar heeft zoveel paralellen met 1978 en vooral 1988 dat ik dat echt denk. 1 topverdediger rechter-CV is wat nu nog ontbreekt.

Wie denkt dat met me mee?
 
Okay.
In dit topic moet ik zijn.

Hele destructieve teksten hier.
Bouterbaas had het wel door door Bosz te opperen. Bravo Bouterbaas.

Ik ga nu ruim een half jaar later de compleet andere kant op doorslaan en ben benieuwd of er meerdere absurde positivo’s zijn zoals ik.

Ik beweer namelijk dat PSV de CL dit jaar kan winnen.
Dit jaar heeft zoveel paralellen met 1978 en vooral 1988 dat ik dat echt denk. 1 topverdediger rechter-CV is wat nu nog ontbreekt.

Wie denkt dat met me mee?
Zonder versterking in de achterste linie gaat dat wel lastig worden. CL winnen lijkt mij overigens ook met een goede CV nog steeds een utopie, maar dromen mag altijd.

Daarbij, Bosz en Ernie zijn net begonnen, beide met een lange termijn visie als ik het goed heb. Kortom, we zitten, gevoelsmatig, nog gewoon in een opbouwfase die toevallig heel goed uitpakt.

Komende zomer wordt interessant, achter Baka hebben we geen nieuw talent klaar staan. Rondom Lang en Lozano gaan ook zat geruchten. kortom, het wordt de vraag wat we dan alweer moeten vervangen en hoe je de balans tussen aankopen en jeugd de kans geven goed houdt. Want dat is een precaire balans hebben we aan onze vrienden in Amsterdam gezien.
 
Ik liet mij o.a. in dit topic kritisch uit over de komst van Bosz. Met de kennis van toen geen gekke gedachte. Technisch gezien staat mijn punt nog: kan hij het straks ook een tweede jaar? Zal Bosz de man blijken die de wederopstanding van PSV met zijn stijl niet alleen deels (Stewart is de andere hoofdrolspeler) heeft gefaciliteerd maar ook prolongeert? Of is iedereen volgend seizoen voorbereid en bijt Bosz zich dan stuk op een competitie waar elk team weet hoe zijn PSV te bestrijden is?

Voor nu is het allemaal positief en kan het niet op. Ik ben nu heel blij met Bosz hoor. Maar volgend seizoen wordt heel interessant. Kunnen we dit seizoen, dat eerst nog maar eens tot een goed einde gebracht moet worden, een passend vervolg geven?

En als dit seizoen zo succesvol eindigt als deze tot nu toe gegaan is ben ik benieuwd of er aan Bosz getrokken wordt. Misschien clubs die denken dat als je Bosz maar alles geeft in een transferperiode wat hij wil, hij er mee gaat toveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan