Hirving Lozano (A)

Hoe dan ook: dat PSV hier maar 30 miljoen aan overhoudt is gewoon belachelijk laag of Dolberg nu 20 of 25 miljoen oplevert. Alireza Jahanbaksh ging al voor 25 miljoen weg, van met alle respect AZ...
 
Hoe dan ook: dat PSV hier maar 30 miljoen aan overhoudt is gewoon belachelijk laag of Dolberg nu 20 of 25 miljoen oplevert. Alireza Jahanbaksh ging al voor 25 miljoen weg, van met alle respect AZ...

30 miljoen .... er zijn dagen dat ik minder verdien ..
Maar gaat dan in de winter Gutti achter hem aan , want het zijn toch dikke matties ? .... misschien vangen we dan nog eens 15 miljoen
 
Tja, helaas voor ons heeft Lozano een aardige vormdip gehad in de tweede seizoenshelft, dat helpt niet. Dan is hij ook al 24. Geen "talent" meer dus. Op je 24e nog niet buiten de Eredivisie gespeeld. En laten we wel wezen, hij heeft bij ons goede, maar ook matige periodes gekend. Een wereldspeler is het nou ook weer niet. In de CL scoorde hij wel een aantal keer, maar was op andere momenten ook niet onderscheidend.

Het bedrag had vast hoger uit kunnen vallen, maar we moeten ook niet doen alsof we hier Jadon Sancho proberen te verkopen of zo. Het zegt ook genoeg dat de clubs uiteindelijk niet in de rij stonden. Alleen Napoli is echt concreet geweest. Van Bergwijn verwacht ik meer op dat gebied, zeker als hij een goed jaar draait.
 
Tja, helaas voor ons heeft Lozano een aardige vormdip gehad in de tweede seizoenshelft, dat helpt niet. Dan is hij ook al 24. Geen "talent" meer dus. Op je 24e nog niet buiten de Eredivisie gespeeld. En laten we wel wezen, hij heeft bij ons goede, maar ook matige periodes gekend. Een wereldspeler is het nou ook weer niet. In de CL scoorde hij wel een aantal keer, maar was op andere momenten ook niet onderscheidend.

Het bedrag had vast hoger uit kunnen vallen, maar we moeten ook niet doen alsof we hier Jadon Sancho proberen te verkopen of zo. Het zegt ook genoeg dat de clubs uiteindelijk niet in de rij stonden. Alleen Napoli is echt concreet geweest. Van Bergwijn verwacht ik meer op dat gebied, zeker als hij een goed jaar draait.
Met zulke vrienden heeft PSV geen vijanden meer nodig ;) Ik kan wel allerlei spelers van die ene club noemen die sinds 2 jaar waardeloos waren maar toch voor minimaal 20 miljoen verkocht worden maar dat wordt weer een herhaling van zetten.
 
Met zulke vrienden heeft PSV geen vijanden meer nodig ;) Ik kan wel allerlei spelers van die ene club noemen die sinds 2 jaar waardeloos waren maar toch voor minimaal 20 miljoen verkocht worden maar dat wordt weer een herhaling van zetten.

Verschil is wel dat op Lozano nooit een bod is geweest van 100 miljoen wat we hebben afgeslagen.
 
Hoe dan ook: dat PSV hier maar 30 miljoen aan overhoudt is gewoon belachelijk laag of Dolberg nu 20 of 25 miljoen oplevert. Alireza Jahanbaksh ging al voor 25 miljoen weg, van met alle respect AZ...

En Lozano dus voor 42. Da's toch een mooi bedrag, een verkooprecord voor PSV.
 
Daarom was ik benieuwd naar de mening van de Ajacieden hier, die zijn toch iets objectiever lijkt het wel :D

U vroeg om onder anderen mijn mening, mijnheer:

In alle eerlijkheid: het bedrag dat PSV overhoudt aan Lozano is inderdaad te laag wanneer je kijkt naar

(i) zijn kwaliteiten
(ii) status als Mexicaans international
(iii) CL optredens voor PSV
(iv) Statistieken (goals + assists) bij PSV
(v) status bij PSV (de "sterspeler"?)
(vi) bedragen die worden neergeteld voor vergelijkbare aanvallers

Tegelijkertijd: veel valt of staat met Europese prestaties. Als PSV bv vorig seizoen Europees successen zou hebben behaald zoals Ajax en omgekeerd Ajax slechts actief zou zijn geweest op nationaal niveau (na de groepsfase), zou de kans aanzienlijk zijn dat clubs minimaal 55-60m over zouden hebben voor Lozano en max 35-40m voor Neres. Zo werkt het nu eenmaal. Puur gekeken naar de CL-campagne van PSV afgelopen seizoen, is 42m niet heel gek. Toch voelt 42m (en de 30m die PSV uiteindelijk overhoudt) laag omdat wij minder opportunistisch zijn en hem als speler beter kennen.

Al met al wat mij betreft een logische transfersom waar je gezien bovenstaande best een bittere nasmaak aan kunt overhouden.
 
En Lozano dus voor 42. Da's toch een mooi bedrag, een verkooprecord voor PSV.
30 miljoen. Het gaat om netto wat je als club overhoudt. Zijn vorige club heeft erg goed onderhandeld destijds maar dat zijn we ondertussen wel gewend.
 
Verschil is wel dat op Lozano nooit een bod is geweest van 100 miljoen wat we hebben afgeslagen.
Op Dolberg toch ook niet? Bovendien gaat het om wat je krijgt nu en dat in verhouding. Vanuit dat oogpunt bekeken is of 20-25 miljoen veel te veel voor Dolberg OF is 30 miljoen wat PSV overhoudt aan Lozano veel te laag.
 
Op Dolberg toch ook niet? Bovendien gaat het om wat je krijgt nu en dat in verhouding. Vanuit dat oogpunt bekeken is of 20-25 miljoen veel te veel voor Dolberg OF is 30 miljoen wat PSV overhoudt aan Lozano veel te laag.

Ajax heeft 2 jaar terug een bod van 50 miljoen geweigerd. Ja, dat wordt nu keihard ontkent, want dat staat nogal lullig. 2 jaar geleden was die ontkenning er niet....

Bij voetbal is het wat de gek ervoor geeft. Voor milik vraagt men nu ook 50 miljoen. In dat opzicht is Dolberg een koopje.
 
30 miljoen. Het gaat om netto wat je als club overhoudt. Zijn vorige club heeft erg goed onderhandeld destijds maar dat zijn we ondertussen wel gewend.

Nee, het gaat om verkoopbedragen. 42 miljoen. De grens is naar boven bijgesteld en als PSV 45 miljoen vraagt voor Bergwijn, kijkt niemand meer gek op.
 
Ajax heeft 2 jaar terug een bod van 50 miljoen geweigerd. Ja, dat wordt nu keihard ontkent, want dat staat nogal lullig. 2 jaar geleden was die ontkenning er niet....

Bij voetbal is het wat de gek ervoor geeft. Voor milik vraagt men nu ook 50 miljoen. In dat opzicht is Dolberg een koopje.
Klopt. Maar diezelfde Milik ging uit het niets voor 34 miljoen naar Napoli, toen al he? En hij was niet bepaald een van de beste spelers van Ajax.
Op Dolberg werd idd 50 miljoen geboden. Maar als je ziet wat een gevallen talent wel oplevert en dat vergelijkt met Lozano die zo belangrijk was voor ons, dan is dat op zijn minst merkwaardig. Een ding is zeker: wij doen hier bij PSV iets niet goed. Dat staat voor mij vast, wat de reden daarvan ook is.
 
Jammer dat hij weg gaat het bedrag is prima en maakt ons financieel sterker. Momenteel een beetje de omgekeerde wereld Ajax koopt en staat bijna geen opgeleide speler in de basis en bij ons volop.
Vroeger werd koop beleid door de pers weggehoond en jeugdbeleid opgehemeld......erg stil omtrent de huidige trend.
 
30 miljoen. Het gaat om netto wat je als club overhoudt. Zijn vorige club heeft erg goed onderhandeld destijds maar dat zijn we ondertussen wel gewend.
Ik vind dat je hier over het algemeen gelijk hebt. Maar het feit dat PSV nog miljoenen moet afdragen aan Pachuca kan natuurlijk geen invloed hebben op de transfersom. Lozano kan natuurlijk niet ineens 8 miljoen extra kosten, omdat Pachuca ook geld krijgt. Wat interesseert Napoli dat nou. Dat is in feite een verlies van 2 jaar geleden.
 
Ik vind dat je hier over het algemeen gelijk hebt. Maar het feit dat PSV nog miljoenen moet afdragen aan Pachuca kan natuurlijk geen invloed hebben op de transfersom. Lozano kan natuurlijk niet ineens 8 miljoen extra kosten, omdat Pachuca ook geld krijgt. Wat interesseert Napoli dat nou. Dat is in feite een verlies van 2 jaar geleden.
Mikasa, ik ben het vaak met je eens maar ik vind dat IPF hier wel degelijk een punt heeft.

PSV weet dat het nog enkele miljoenen dient af te dragen aan Pachuca, dan betekend dat ook dat PSV hier tijdens de onderhandeling rekening mee kan houden en dus hoger in de boom kan zitten voor de transferprijs van Lozano (die toch al ongekend laag is in mijn optiek).

Wat ik mijzelf afvraag rondom de transfer van Lozano, zouden wij nu ook een doorverkooppercentage hebben bedongen tijdens de transfer naar Napoli? Indien dit niet het geval is, vind ik dat PSV behoorlijk de plank mis slaat op de transfermarkt. Dergelijke deals zijn juist voor PSV enorm interessant.
 
Klopt. Maar diezelfde Milik ging uit het niets voor 34 miljoen naar Napoli, toen al he? En hij was niet bepaald een van de beste spelers van Ajax.
Op Dolberg werd idd 50 miljoen geboden. Maar als je ziet wat een gevallen talent wel oplevert en dat vergelijkt met Lozano die zo belangrijk was voor ons, dan is dat op zijn minst merkwaardig. Een ding is zeker: wij doen hier bij PSV iets niet goed. Dat staat voor mij vast, wat de reden daarvan ook is.
Tot die onbegrijpelijke wissel van F.de Boer in de kampioenswedstrijd uit bij de Superboeren scoorde Milik wel vrijwel elke week.
Dat doet nou eenmaal transferprijzen stijgen. Lozano, wereldtopper (in spe), werd de laatste tijd nogal eens gewisseld door de trainer, werd in de pers belachelijk gemaakt door dezelfde trainer, en dat doet nou eenmaal (in sneltreinvaart) transferprijzen dalen.
De vraagprijs van PSV voor Lozano was nog geen 5 weken geleden 50M..., een normale marktconforme prijs.
 
Laatst bewerkt:
38 miljoen dus. Das niet veul.

jBfMoG1.gif
 
Tot die onbegrijpelijke wissel van F.de Boer in de kampioenswedstrijd uit bij de Superboeren scoorde Milik wel vrijwel elke week.
Dat doet nou eenmaal transferprijzen stijgen. Lozano, wereldtopper (in spe), werd de laatste tijd nogal eens gewisseld door de trainer, werd in de pers belachelijk gemaakt door dezelfde trainer, en dat doet nou eenmaal (in sneltreinvaart) transferprijzen dalen.
De vraagprijs van PSV voor Lozano was nog geen 5 weken geleden 50M..., een normale marktconforme prijs.
Aan dat laatste hebben we feitelijk niets..De vraagprijs doet in deze er niet echt toe.
En wat je over Milik zegt is vooral de achteraf verklaring van veel Ajacieden. Voor die tijd was het steeds gezeik en gezeur rondom zijn positie binnen het elftal. Hij is onder de Boer nooit echt onbetwist geweest, althans nooit voor een lange periode.
 
Met zulke vrienden heeft PSV geen vijanden meer nodig ;) Ik kan wel allerlei spelers van die ene club noemen die sinds 2 jaar waardeloos waren maar toch voor minimaal 20 miljoen verkocht worden maar dat wordt weer een herhaling van zetten.

Precies. Geef je net daarvoor in een aantal posts al met bewijs dat de vorm van de speler geen ruk uit maakt voor de waarde van spelers van andere clubs, komt er een PSV'er doodleuk toch weer herhalen dat Lozano niet in vorm was en daarom niet veel waard was :lmao: Maar inderdaad, het maakt niet uit hoe vaak wij het hier zeggen, het fatalistische m.b.t. de transfers van PSV blijft er hier toch wel in zitten. En dan is het weer ineens marktconform, terwijl spelers van andere clubs steevast ver boven de marktconforme prijs verkocht worden. Als PSV een speler met een marktwaarde van 4 miljoen koopt, betaalt het 8-10 miljoen en is het normaal, maar als PSV een speler verkoopt met een marktwaarde van 40 miljoen, dan is hem verkopen voor 40 miljoen normaal. Tja. Met zulke handelslieden is het nog een wonder dat PSV nog steeds bestaat. En als je nu de afkoopsom leest die Napoli nu hanteert voor Lozano, dan weet je eigenlijk al genoeg; je bent er na Mertens gewoon weer ingestonken, weer een speler belachelijk goedkoop van de hand gedaan, je weer laten belazeren (en ja, ik weet dat de afkoopsommen vaak worden gemaakt om clubs af te schrikken, maar je kunt er ook een waardeschatting van de speler op baseren; de afkoopsom van Jorrit Hendrix zou bij Napoli zeker geen 130 miljoen zijn).
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan