Hidde Jurjus (DM) (Verhuurd aan De Graafschap)

Zoet stond er ook niet meteen 'écht'. Hij heeft tijd nodig gehad om een stabiele rustige sluitpost te worden. Er is veel verschil tussen de Zoet van vijf jaar geleden en die van dit seizoen.

Maar het verschil is dus wel dat Zoet bij RKC al een stabielere factor was dan Jurjus nu bij Roda. Daarom ben ik het eens met de stelling dat Jurjus het beste nog een seizoen verhuurd kan worden. We hoeven hem daarmee niet af te schrijven.
 
Maar het verschil is dus wel dat Zoet bij RKC al een stabielere factor was dan Jurjus nu bij Roda. Daarom ben ik het eens met de stelling dat Jurjus het beste nog een seizoen verhuurd kan worden. We hoeven hem daarmee niet af te schrijven.
Dat vind ik ook...
Dus Room onder de lat, komend seizoen?
 
Dat vind ik ook...
Dus Room onder de lat, komend seizoen?

Goed punt....

Ik denk dat het vooral zal afhangen van wat de technische staf vind van Jurjus. Zien ze progressie en verwachten ze dat hij een volgende stap zal maken. Als ze zeker zijn van een stormachtige ontwikkeling, dan is er een kans dat ze Room een kans geven voor een jaar. Echter, acht ik het waarschijnlijker dat PSV een nieuwe keeper haalt als Zoet vertrekt.
 
Goed punt....

Ik denk dat het vooral zal afhangen van wat de technische staf vind van Jurjus. Zien ze progressie en verwachten ze dat hij een volgende stap zal maken. Als ze zeker zijn van een stormachtige ontwikkeling, dan is er een kans dat ze Room een kans geven voor een jaar. Echter, acht ik het waarschijnlijker dat PSV een nieuwe keeper haalt als Zoet vertrekt.
En dan vertrekken Room en Koopman, neem ik aan?
Ik zie PSV ook wel een keeper halen hoor. Hopelijk geen Isaksson of Tyton. Al begreep ik de keus voor Tyton destijds wel, die deed het geweldig bij Roda JC.
 
Het is toch nog niet zeker dat Zoet weggaat? Er zal dan toch eerst een club moeten komen, waar Zoet naar toe wil en die een fatsoenlijke transfersom wil betalen voor een keeper. Dat zal nog niet zo heel makkelijk worden.

Daarnaast denk ik dat Zoet redelijk intelligent is en zelfkennis heeft. De clubs die voor hem komen zullen onderin/middenmoot Eng/Spa zijn. Wil hij daar naar toe, met nog steeds een hele redelijke kans dat hij de komende jaren op de bank zit? Of naar een topclub waar hij 2e of 3e keeper wordt en nooit speelt? En in beide scenarios, daarna Turkije en Griekenland. Hij zal in beide gevallen best wat meer verdienen, maar ik vermoed niet spectaculeir veel meer. Even een fictief rekensommetje: hij is 27, en kan nog 7 jaar bij PSV onder de lat staan. Daar krijgt hij €7m voor en een heldenstatus, plus nog gegarandeerd 4 titels en CL voetbal :sneaky:. Als hij weggaat verdient hij wellicht 4 jaar 1.5m (ter illustratie Vorm verdient bijTottenham €1.3m per jaar) en daarna nog 3 jaar 1m, dus bij elkaar €2m euro meer. Is dat verschil het waard? Financieel vraag ik het me af, sportief is het dus maar hoe hij z'n kansen inschat. Bij PSV blijven is voor Zoet helemaal niet zo'n slecht alternatief.
 
Het is toch nog niet zeker dat Zoet weggaat? Er zal dan toch eerst een club moeten komen, waar Zoet naar toe wil en die een fatsoenlijke transfersom wil betalen voor een keeper. Dat zal nog niet zo heel makkelijk worden.

Daarnaast denk ik dat Zoet redelijk intelligent is en zelfkennis heeft. De clubs die voor hem komen zullen onderin/middenmoot Eng/Spa zijn. Wil hij daar naar toe, met nog steeds een hele redelijke kans dat hij de komende jaren op de bank zit? Of naar een topclub waar hij 2e of 3e keeper wordt en nooit speelt? En in beide scenarios, daarna Turkije en Griekenland. Hij zal in beide gevallen best wat meer verdienen, maar ik vermoed niet spectaculeir veel meer. Even een fictief rekensommetje: hij is 27, en kan nog 7 jaar bij PSV onder de lat staan. Daar krijgt hij €7m voor en een heldenstatus, plus nog gegarandeerd 4 titels en CL voetbal :sneaky:. Als hij weggaat verdient hij wellicht 4 jaar 1.5m (ter illustratie Vorm verdient bijTottenham €1.3m per jaar) en daarna nog 3 jaar 1m, dus bij elkaar €2m euro meer. Is dat verschil het waard? Financieel vraag ik het me af, sportief is het dus maar hoe hij z'n kansen inschat. Bij PSV blijven is voor Zoet helemaal niet zo'n slecht alternatief.
Ik kan me ook wel heel goed voorstellen dat als je een aanbieding uit Engeland krijgt dat je daar heel serieus over nadenkt. Daar is wordt toch op een iets ander niveau gespeeld en is de beleving ook weer anders. Het is alleen al mooi om te ervaren en dan laten we die twee miljoen extra nog even buiten beschouwing. Ik zie 'm trouwens ook wel naar Spanje gaan. Dat vind ik wel bij 'm passen.

Maarrr...Dat is een ander topic. Dit is Jurjus' topic.:grin:
 
Maar het verschil is dus wel dat Zoet bij RKC al een stabielere factor was dan Jurjus nu bij Roda. Daarom ben ik het eens met de stelling dat Jurjus het beste nog een seizoen verhuurd kan worden. We hoeven hem daarmee niet af te schrijven.
Yes ben het hiermee eens.

Je ziet vaak dat bij jonge spelers die het een jaar/langere periode goed hebben gedaan er een terugslag plaatsvind. Sommige spelers komen daarna sterker terug, andere geven blijk dat ze boven hun stand hebben gepresteerd. Jurjus is al 24, maar keepers lijken later "volwassen" in hun spel dan spelers op andere posities. Ik heb Jurjus nog niet afgeschreven en zou hem liever nog een jaar verhuurd zien worden (maar bij een andere club dan nu en in de eredivisie) dan verkocht worden.
 
De Graafschap is met Hidde Jurjus is gesprek over een (tijdelijke) terugkeer naar Doetinchem. Dat bevestigt Peter Hofstede, technisch manager van De Graafschap.

link
 
Het is officieel. Hidde Jurjes wordt 1 jaar verhuurd aan De Graafschap.

link

Hidde Jurjus speelt aankomend seizoen bij De Graafschap. De 24-jarige Achterhoekse keeper wordt voor één seizoen gehuurd van PSV en keert dus terug bij De Graafschap.

De topictitel kan aangepast worden.
 
Het is officieel. Hidde Jurjes wordt 1 jaar verhuurd aan De Graafschap.

link

Hidde Jurjus speelt aankomend seizoen bij De Graafschap. De 24-jarige Achterhoekse keeper wordt voor één seizoen gehuurd van PSV en keert dus terug bij De Graafschap.

De topictitel kan aangepast worden.
Ik las 'achterbakse keeper' en vroeg me af waar hij dat nou helemaal aan verdiend had.:S:
En nee, ik heb geen druppel gedronken....:cautious:
 
Vraag me toch af wie er dan gaat keepen, als zoet ook.nog vertrekt. Of verandert van Breukelen van positie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan