Heurelho da Silva Gomes

Jouw mening! Ik zeg dat Reker hieraan schuldig is geweest en niet Gomes! Dat lijkt me ondertussen gezien de resultaten van PSV en de gevaren koers en de binnengesijpelde berichten over wat er gespeeld heeft meer waarschijnlijk! Reker heeft de fouten gemaakt en Gomes had het beste voor met PSV en nog steeds, dunkt me!

Hij had het beste voor met PSV toen hij de club belachelijk maakte toen hij een vertrek probeerde te forceren? Wat was zijn plan, het beste voorhebben met PSV, terwijl hij een gigantisch salaris bij de Spurs binnenharkte? Ga toch fietsen joh...

Die vent heeft een kleine vijf jaar niets meer gepresteerd. Dat lijken sommigen steeds maar te vergeten.
 
Ben fan van m geweest, heb er van genoten om met t afscheid van MvB in het stadion te kunnen zien. Maar nee, ik denk niet dat Gomes de man is die dit elftal weer in balans krijgt. Grootste probleem zit m in de voorste linies. Laat Zoet maar staan.
 
Jouw mening! [...]
Dat klopt! En dat maakt de jouwe niet terzake doende! :D

Voor mij persoonlijk, in deze kwestie dan hè. ;)
Ik ben het met geen enkel argument van jou eens. In mijn ogen vertel je dingen die niet kloppen, als ik kijk naar het verleden.

Dat maakt dat onze discussie een herhaling van zetten zou worden, met enerzijds feiten (Gomes schaadde de club om er zelf beter van te worden en gaf dat later ook toe) en anderzijds fictie (Gomes had het beste voor met PSV). Daar bedank ik voor. Ik hoop dat je je daar in kunt vinden. (Y)

Laten we het dan even puur voetbaltechnisch en resultaatgericht bekijken; wat heeft hij nou helemaal gepresteerd, sinds zijn vertrek bij PSV? Niks...blunder na blinder. Zo'n keeper gaat ons niet uit de problemen halen. Als ze voorin gewoon 1 op de 6 100% kansen benutten (niet echt een ondoenlijke eis in het profvoetbal, zou je denken), dan heb je geen problemen met een keeper van het niveau dat we nu hebben staan.
 
Gomes? Dat is back to the future. Totaal irreëel.
Te oud.
Te wisselvallig.
Te moeilijk karakter.
Rn vooral: Zoet is prima keeper, ook al was hij schuldig aan het ene doelpunt van die Oekraïners.
In de huidige fase/vorm/beleving van PSV gaat iedereen in de malaise delen. Maakt niet uit wie je op doel zet.
Terughalen van Gomes is ook radicaal breken met beleid. De zoveelste koerswijziging, maar dan ook nog eens volkomen opportunistisch en zonder enig uitzicht.
 
Terughalen deze gigant. Zoet maakt vandaag wéér een beslissende fout. Ervaring is nu broodnodig!

Zelfs Neuer, Cech, Casillas, Buffon etc. maken wel eens fouten. Vind tot nog toe Zoet prima keepen. Als je verdediging zoveel laat lopen is het natuurlijk erg lastig je doel leeg te houden he. Gomes zou denk ik zelfde probleem hebben. Vergeet niet dat Gomes bij ons een gigant als Alex voor zich had he.
 
Zelfs Neuer, Cech, Casillas, Buffon etc. maken wel eens fouten. Vind tot nog toe Zoet prima keepen. Als je verdediging zoveel laat lopen is het natuurlijk erg lastig je doel leeg te houden he. Gomes zou denk ik zelfde probleem hebben. Vergeet niet dat Gomes bij ons een gigant als Alex voor zich had he.

En dat komt dan van iemand die Gomes als avatar heeft :|
Het ongefundeerde cliché van Gomes had Alex voor zich moet toch even gecorrigeerd worden. Gomes had in seizoen 2007-2008 te maken met een dramatische achterhoede bestaande uit 'grootheden' zoals Kromramp, Alcides, de ingekakte Salcido, Zonneveld etc., en kreeg dat seizoen de meeste schoten op doel te verwerken van alle doelmannen in de eredivisie. Niettemin had PSV verreweg het minste aantal tegendoelpunten (!).

Bij de meesten zit de haat tegen Gomes echter zo diep dat ze dit feit en de laatste titel van PSV dan maar toekennen aan het zogenaamde betonvoetbal van Suf Vergoossen, zonder naar de werkelijk uitzonderlijke prestatie van Gomes te kijken. Maar als het werkelijk zo'n betonvoetbal was dat er door PSV gespeeld werd, dan had Gomes niet het meeste aantal schoten op doel te verwerken gekregen. Tenzij je het gasbetonvoetbal wilt noemen natuurlijk.

Kortom, je doet de Gomes van PSV hiermee enorm tekort, ook al had ook hij zijn grabbelmomentjes. Maar zoals je al zegt, die hebben Neuer, Cech, Buffon en kornuiten ook, want de Gomes van PSV mocht je rustig in dat rijtje zetten (Zoet mag daar de ballenjongen zijn die de keepers intrapt). Zoet daarentegen heb ik nog maar nauwelijks op een cruciale redding kunnen betrappen. Wel zeilt elk schot wat op doel wordt gericht bij hem het net in, en nu zelfs al kopballen van 15 meter afstand.

Maar van mij hoeft hij ook niet terug te komen hoor, kan namelijk alleen maar teleurstelling teweegbrengen, zoals iedere oud PSV'er die supporters uit vertekend sentiment terug willen zien de supporters vervolgens uit hun dromen van oude glorie halen. Laatst zag onder supporters ik alweer een roep om Danko Lazovic, moet je voorstellen... :rf::rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
En dat komt dan van iemand die Gomes als avatar heeft :|
Het ongefundeerde cliché van Gomes had Alex voor zich moet toch even gecorrigeerd worden. Gomes had in seizoen 2007-2008 te maken met een dramatische achterhoede bestaande uit 'grootheden' zoals Kromramp, Alcides, de ingekakte Salcido, Zonneveld etc., en kreeg dat seizoen de meeste schoten op doel te verwerken van alle doelmannen in de eredivisie. Niettemin had PSV verreweg het minste aantal tegendoelpunten (!).

Bij de meesten zit de haat tegen Gomes echter zo diep dat ze dit feit en de laatste titel van PSV dan maar toekennen aan het zogenaamde betonvoetbal van Suf Vergoossen, zonder naar de werkelijk uitzonderlijke prestatie van Gomes te kijken. Maar als het werkelijk zo'n betonvoetbal was dat er door PSV gespeeld werd, dan had Gomes niet het meeste aantal schoten op doel te verwerken gekregen. Tenzij je het gasbetonvoetbal wilt noemen natuurlijk.

Kortom, je doet de Gomes van PSV hiermee enorm tekort, ook al had ook hij zijn grabbelmomentjes. Maar zoals je al zegt, die hebben Neuer, Cech, Buffon en kornuiten ook, want de Gomes van PSV mocht je rustig in dat rijtje zetten (Zoet mag daar de ballenjongen zijn die de keepers intrapt). Zoet daarentegen heb ik nog maar nauwelijks op een cruciale redding kunnen betrappen. Wel zeilt elk schot wat op doel wordt gericht bij hem het net in, en nu zelfs al kopballen van 15 meter afstand.

Maar van mij hoeft hij ook niet terug te komen hoor, kan namelijk alleen maar teleurstelling teweegbrengen, zoals iedere oud PSV'er die supporters uit vertekend sentiment terug willen zien de supporters vervolgens uit hun dromen van oude glorie halen. Laatst zag onder supporters ik alweer een roep om Danko Lazovic, moet je voorstellen... :rf::rolleyes:

Juist om die redenen heb ik Gomes als avatar. Vond het een geweldige keeper en was voor mij het boegbeeld van het PSV onder Hiddink.
Echter vind ik dat je enigszins overdrijft over de verdediging die destijds voor Gomes stond. Salcido was toen nog lang niet de over het paard getilde voetballer die hij later werd. In die tijd speelde hij erg goed. Zo ook Maza. Verder wil ik er ook nog wel op wijzen dat de door jouw genoemde verdediging wat afwijkt van de verdediging die ik bedoelde.

Zie hier de verdediging in de halve finale tegen Milan;

Young Pyo Lee - Bouma - Alex - Lucius

dan had je nog een middenveld dat de verdediging nog wel 'aardig' ondersteunde leek mij;

cocu - van bommel - vogel

is toch andere koek als Zoet nu voor zijn neus heeft staan toch?

Ben het wel met je eens dat Gomes een fantastische keeper was. Hij heeft het echter de laatste jaren niet echt laten zien he. Hoewel ik hem in die wedstrijd aan het begin van het seizoen wel meteen weer een mooie redding zag maken.Aan de ene kant zou ik Gomes graag zien, echter als je kijkt naar ons nieuwe beleid en naar het feit dat we een enorm talentvolle keeper hebben staan lijkt het mij wanbeleid om een keeper te halen. Helemaal als je naar het salaris gaat kijken en het feit dat we op andere posities harder versterking nodig hebben.

Onze conclusie is dus hetzelfde, echter op andere gronden ;)

p.s. hoorde dat Zenith Lazovic had aangeboden aan PSV ook.
 
Hoewel Back to the Future niet zo slecht zou zijn (met het oog op prestaties) en ik altijd een enorme fan was van Gomes moet hij nu niet meer terug keren.
Zoet is een prima keepr en verdient het vertrouwen!
Gomes? Dat is back to the future. Totaal irreëel.
Te oud.
Te wisselvallig.
Te moeilijk karakter.
Rn vooral: Zoet is prima keeper, ook al was hij schuldig aan het ene doelpunt van die Oekraïners.
In de huidige fase/vorm/beleving van PSV gaat iedereen in de malaise delen. Maakt niet uit wie je op doel zet.
Terughalen van Gomes is ook radicaal breken met beleid. De zoveelste koerswijziging, maar dan ook nog eens volkomen opportunistisch en zonder enig uitzicht.
 
media_l_2029858.jpg


Foto in het AD van vandaag.
Er is belangstelling voor bankzitter Gomes, eindelijk.
Wat mij meer verbaast: hoe komt die jongen aan zulke roomblanke armen?
 
Dat is gewoon een stuk van zijn shirt, dat is op dit plaatje duidelijker te zien. :p

Gelukkig!
Het zag er een beetje als een prothese uit.
Ik vind dat keepers estheten horen te zijn, dus bijvoorbeeld nooit korte mouwen.
Maar ja, mijn grote held is en blijft dan ook (wijlen) Jan van Beveren.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig!
Het zag er een beetje als een prothese uit.
Ik vind dat keepers estheten horen te zijn, dus bijvoorbeeld nooit korte mouwen.
Maar ja, mijn grote held is en blijft dan ook (wijlen) Jan van Beveren.

Ik krijg opeens een flashback naar Ivica Kralj. Met z'n lange broeken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan