Herstructurering voetbal

Be The Ball

International
Het AD en teletekst melden: FIFA beperkt provisies en aantal huurlingen
De wereldvoetbalbond FIFA gaat de hoogte van de provisies voor makelaars bij transfers aan banden leggen. Ook gaat de FIFA het aantal huurovereenkomsten per club beperken.

Deze maatregelen zijn afkomstig van een speciale FIFA-werkgroep, bestaande uit vertegenwoordigers van betrokken partijen in het internationale voetbal (het Football Stakeholders Committee). Het bestuur van de FIFA buigt zich tijdens een vergadering op 24 oktober over de voorgestelde regelgeving.
Voor managers die een rol hebben vervuld in een spelerstransfer gaan limieten gelden: maximaal 10 procent van de afkoopsom voor makelaars van de verkopende club; voor de zaakwaarnemer van de betreffende speler maximaal 3 procent van de vergoeding voor de verhuizende voetballer en voor de managers van de betrokken clubs eveneens maximaal 3 procent van deze vergoeding.

Met ingang van het seizoen 2020-2021 wordt het aantal internationale huurcontracten gelimiteerd tot acht, inclusief de uitgeleende spelers. Twee seizoenen later wordt dat aantal teruggebracht tot zes.
 
Eindelijk is het zover. Een Chelsea kan niet meer zo maar 10 of meer spelers verhuren. Ook de aanpak van de spelersmakelaars vind ik prima.
 
Maximaal zes huurcontracten? En wat is een internationale huurcontract? Een huur van/naar een buitenlandse club? Of telt een buitenlandse speler ook?

Dit seizoen hebben we 9 huurcontracten en vind nou niet dat we er veel hebben.
 
Laatst bewerkt:
Zou Jong PSV trouwens als een aparte club tellen voor het limiet aantal huurcontracten? Zo ja, dan kan je er op die manier wel om deze regel heen?
 
Maximaal zes huurcontracten? En wat is een internationale huurcontract? Een huur van/naar een buitenlandse club? Of telt een buitenlandse speler ook?

Dit seizoen hebben we 9 huurcontracten en vind nou niet dat we er veel hebben.
En is dat in- of uitgaand?
 
Zou Jong PSV trouwens als een aparte club tellen voor het limiet aantal huurcontracten? Zo ja, dan kan je er op die manier wel om deze regel heen?

Daar moet je dan ook meteen een stokje voor steken en zorgen dat dat niet kan, dat zou tenslotte gewoon valsspelen zijn. :maniac:
 
Daar moet je dan ook meteen een stokje voor steken en zorgen dat dat niet kan, dat zou tenslotte gewoon valsspelen zijn. :maniac:
Waarom? Wat met deze 2 teams heeft PSV ook 2x zoveel spelers onder contract. Het zijn min of meer losstaande teams, waarvoor dus ook huurcontracten mogelijk zijn.
 
Waarom? Wat met deze 2 teams heeft PSV ook 2x zoveel spelers onder contract. Het zijn min of meer losstaande teams, waarvoor dus ook huurcontracten mogelijk zijn.

Eh, min of meer losstaande teams waarbij in de praktijk bij JPSV prima spelers worden gehuurd, die dan toch opeens in de hoofdmacht spelen. Hou je niemand mee voor de gek. Gaat om het mogelijk misbruik en het omzeilen van de regels via "mazen in de wet". Kan het? Waarschijnlijk. Moet je het willen? Vind ik niet.
 
En is dat in- of uitgaand?
Zowel in als uitgaand volgens tt. Ik plak het even hier aangezien die tt pagina's snel vervangen worden:

De FIFA gaat het aantal huurlingen
per club en de hoogte van de provisies
voor zaakwaarnemers aan banden leggen.
Dat heeft een werkgroep van de FIFA
bepaald.Het bestuur zal de plannen naar
verwachting eind oktober goedkeuren.

Vanaf het seizoen 2021/2022 mogen clubs
nog maximaal acht spelers huren en acht
spelers verhuren.Twee jaar later mogen
dat er nog zes zijn.Uitgezonderd zijn
spelers tot en met 21 jaar.

Zaakwaarnemers mogen vanaf 2021 nog
maximaal 10% van de afkoopsom van een
speler in eigen zak steken en maximaal
3% van diens salaris.Mino Raiola ving
nog 26% van de e.105 miljoen die Man
United aan Juve betaalde voor Pogba.

Dus jong PSV spelers die nu verhuurd worden tellen niet mee.
 
8 huren + 8 verhuren dus, lijkt me zeer ruim voldoende; ook voor PSV + JPSV samen zitten we daar niet aan volgens mij?
 
8 huren + 8 verhuren dus, lijkt me zeer ruim voldoende; ook voor PSV + JPSV samen zitten we daar niet aan volgens mij?
Dat lijkt mij ook. Ik dacht 8 totaal, dus in en uit. Dat kan net krap zijn, zeker als dit naar 6 teruggeschroefd wordt.
 
Het AD en teletekst melden: FIFA beperkt provisies en aantal huurlingen
De wereldvoetbalbond FIFA gaat de hoogte van de provisies voor makelaars bij transfers aan banden leggen. Ook gaat de FIFA het aantal huurovereenkomsten per club beperken.

Deze maatregelen zijn afkomstig van een speciale FIFA-werkgroep, bestaande uit vertegenwoordigers van betrokken partijen in het internationale voetbal (het Football Stakeholders Committee). Het bestuur van de FIFA buigt zich tijdens een vergadering op 24 oktober over de voorgestelde regelgeving.
Voor managers die een rol hebben vervuld in een spelerstransfer gaan limieten gelden: maximaal 10 procent van de afkoopsom voor makelaars van de verkopende club; voor de zaakwaarnemer van de betreffende speler maximaal 3 procent van de vergoeding voor de verhuizende voetballer en voor de managers van de betrokken clubs eveneens maximaal 3 procent van deze vergoeding.

Met ingang van het seizoen 2020-2021 wordt het aantal internationale huurcontracten gelimiteerd tot acht, inclusief de uitgeleende spelers. Twee seizoenen later wordt dat aantal teruggebracht tot zes.

Ik ben benieuwd. Makelaars kunnen nog steeds afspraken maken met clubs en een aparte factuur indienen voor "consultancy".
 
Eindelijk is het zover. Een Chelsea kan niet meer zo maar 10 of meer spelers verhuren. Ook de aanpak van de spelersmakelaars vind ik prima.
Daar is wel omheen te werken. Dan verkopen ze spelers met een terugkoopclausule. Of ze zetten spelers onder contract bij clubs waar ze controle over hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan