Heracles Almelo - PSV | Zondag 27 september | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik hoop dat Ibrahim Sangare de vervanger wordt van Rosario, en mochten we nog een goede Lcv binnenhalen er hopelijk ( I know, wishfull thinking) blijft er nog geld over om een type van ginkel/ Joey Veerman te kunnen kopen. En dan hoop ik op die laatste, we missen teveel voetbal op het middenveld, niemand die durft in te dribbelen of iets te forceren, alles gaat op safe. Rosario probeert nog wel wat, maar die moet gewoon op de bank. Alles is zo voorspelbaar bij hem, ik hoorde Dumfries laatst zeggen dat Rosario fysiek het sterkst is van de hele selectie, maar hoe komt het dat Dumfries wel met overtuiging de duels ingaat, en de duels ook vaak wint itt tot Rosario, onze sterkste speler? Ik blijf nog steeds vertrouwen hebben in Schmidt, vergeet niet dat we deze week onze belangrijkste wedstrijd van het seizoen spelen, kwalificeren voor de Europa league zou misschien wel de doorslag kunnen geven om die Aziatische Tank te kunnen halen.
Juist dat kan Sangare volgens mij ook prima invullen:


en

 
Als we in mei 2e staan, heb je het prima gedaan. 1e is ook gewoon haalbaar. Ik heb alleen teveel twijfels over onze cv’s. Alleen Teze maakt een goede indruk. En ik mis wat gevaar vanaf het middenveld. Maar dat Gakpo, Ihatarren en een herstellende Malen de ene week goed zijn en de week erna minder, hoort bij hun leeftijd en wat betreft Malen bij zijn herstel. Alleen Bruma kan ik nog niet zo goed plaatsen. Hopelijk komt het er een keer uit. Gisteren zag het er niet uit.
Nogmaals, ik ben het met je eens. Maar....
Als ik nu afga op wat ik tot nu toe gezien heb:
- We hebben oefenpotjes tegen Duitse 3e/4e klassers gewonnen.
- De oefenpotjes tegen de eredivisie subtoppers werden gelijk.
- In de hele oefenperiode heb ik het gegenpressung 1 helft gezien.
- Tegen Groningen speelde we een behoorlijke/goede wedstrijd met een prima uitslag tegen een traditioneel moeilijke tegenstander.
- Tegen Emmen was het slecht, resultaat met een hele hoop mazzel op de valreep ok.
- Tegen Mura was het slecht, een KKD nivo tegenstander, de prima uitslag verbloemde veel.
- Tegen Heracles was het niet om aan te zien (Heracles speelde het spel dat PSV pretendeert te spelen).
- Trainer lijkt het niet te lukken Mo aan de praat te krijgen.
- Ik vraag me oprecht af wat je niet aan Bruma kan plaatsen: die kan heel hard rennen, voor de rest kan hij heeel matig voetballen (ballen van z'n voet, komt behalve door harder te rennen geen tegenstander voorbij, speelt de bal vaak achter de man/over de lijn, kan niet passen, kan niet schieten/scoren, ziet het spel niet, etc). Dat hebben we nu meer dan een jaar gezien. Dat is gewoon een miskoop, niet meer opstellen. Waarom de trainer dat wel doet, is mij een raadsel (wellicht staat hij in de etalage, dan zou ik het nog enigszins begrijpen).
- Waarom je Sadilek opstelt, is mij ook een raadsel. Die is absoluut niet goed genoeg voor PSV en gaat dat ook nooit worden. Hij rent en vliegt veel, doet altijd z'n stinkende best, maar heeft nul nut. Zet er dan Hendrix in, als Thomas niet wil/kan spelen, die heeft ook gebreken, maar is in ieder geval nuttig voor het team.
- Waarom in een jong team in ontwikkeling iedereen op een andere, voor hen onbekende plek zetten? Bruma on het middenveld, Gakpo en Mo in de spits?
- Ik ken weinig trainers die vrijwillig hun centrale verdedigingsduo rouleren. Lijkt me oook niet verstandig, en Viergever speelde nou niet bepaald een goede wedstrijd (om te beginnen veel te traag voor het spel dat we willen spelen).

Het positieve is:
- We hebben 2 nieuwe ervaren spelers die nog niet speelgerechtigd zijn, dat zou wel eens een hele slok op een borrel kunnen schelen.
- Het is pas de derde wedstrijd, de andere teams gaan ook nog punten verspelen.
- We hebben heel talentvolle spelers, die komen wellicht nog echt op gang.

Kortom, ik ben het met je eens dat alles nu nog niet verloren is, maar gezien de bovenstaande trends ben ik wel heel erg bezorgd. Het is in mijn ogen waarschijnlijker dat we 5e staan in mei dan 1e (de waarheid zal wel in het midden liggen).
 
Het was duidelijk dat er te weinig mensen pannenkoeken gegeten hebben deze week, anders hadden we wel gewonnen
Inderdaad, jij! Die hele pannenkoeken theorie is onbewezen, behalve bij jou. Alleen pannenkoeken zijn niet genoeg, het is de combinatie Phillip Cocu + pannenkoeken die werkt. Dus, geen excuses meer: donderdag: pannenkoeken, zondag pannenkoeken, etc. :mad:
(of je dat men een pakje doet of met echte elken, zal mij een rotzorg zijn).
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals, ik ben het met je eens. Maar....
Als ik nu afga op wat ik tot nu toe gezien heb:
- We hebben oefenpotjes tegen Duitse 3e/4e klassers gewonnen.
- De oefenpotjes tegen de eredivisie subtoppers werden gelijk.
- In de hele oefenperiode heb ik het gegenpressung 1 helft gezien.
- Tegen Groningen speelde we een behoorlijke/goede wedstrijd met een prima uitslag tegen een traditioneel moeilijke tegenstander.
- Tegen Emmen was het slecht, resultaat met een hele hoop mazzel op de valreep ok.
- Tegen Mura was het slecht, een KKD nivo tegenstander, de prima uitslag verbloemde veel.
- Tegen Heracles was het niet om aan te zien (Heracles speelde het spel dat PSV pretendeert te spelen).
- Trainer lijkt het niet te lukken Mo aan de praat te krijgen.
- Ik vraag me oprecht af wat je niet aan Bruma kan plaatsen: die kan heel hard rennen, voor de rest kan hij heeel matig voetballen (ballen van z'n voet, komt behalve door harder te rennen geen tegenstander voorbij, speelt de bal vaak achter de man/over de lijn, kan niet passen, kan niet schieten/scoren, ziet het spel niet, etc). Dat hebben we nu meer dan een jaar gezien. Dat is gewoon een miskoop, niet meer opstellen. Waarom de trainer dat wel doet, is mij een raadsel (wellicht staat hij in de etalage, dan zou ik het nog enigszins begrijpen).
- Waarom je Sadilek opstelt, is mij ook een raadsel. Die is absoluut niet goed genoeg voor PSV en gaat dat ook nooit worden. Hij rent en vliegt veel, doet altijd z'n stinkende best, maar heeft nul nut. Zet er dan Hendrix in, als Thomas niet wil/kan spelen, die heeft ook gebreken, maar is in ieder geval nuttig voor het team.
- Waarom in een jong team in ontwikkeling iedereen op een andere, voor hen onbekende plek zetten? Bruma on het middenveld, Gakpo en Mo in de spits?
- Ik ken weinig trainers die vrijwillig hun centrale verdedigingsduo rouleren. Lijkt me oook niet verstandig, en Viergever speelde nou niet bepaald een goede wedstrijd (om te beginnen veel te traag voor het spel dat we willen spelen).

Het positieve is:
- We hebben 2 nieuwe ervaren spelers die nog niet speelgerechtigd zijn, dat zou wel eens een hele slok op een borrel kunnen schelen.
- Het is pas de derde wedstrijd, de andere teams gaan ook nog punten verspelen.
- We hebben heel talentvolle spelers, die komen wellicht nog echt op gang.

Kortom, ik ben het met je eens dat alles nu nog niet verloren is, maar gezien de bovenstaande trends ben ik wel heel erg bezorgd. Het is in mijn ogen waarschijnlijker dat we 5e staan in mei dan 1e (de waarheid zal wel in het midden liggen).
Begrijp me niet verkeerd, ik kijk ook liever naar een leuke wedstrijd. Of in ieder geval een wedstrijd waarin PSV de intentie uitstraalt te willen winnen. Alleen is dit nog niet het moment om de ploeg en de trainer te wegen. Althans, ik denk niet dat deze 11 de beoogde basiself zijn. Gaat nog wel vorm krijgen. Ik denk dat de focus vooral even op komende donderdag ligt. Laten we hopen dat de aanwinsten brengen wat men ervan verwacht en dat er wellicht nog wat bijkomt.
 
Kijken wie er donderdag hun kans krijgen om te falen 🤦‍♂️ experimenteren doet men in de oefenwedstrijden maar onze Duitser snapt dat niet
 
Nogmaals, ik ben het met je eens. Maar....
Als ik nu afga op wat ik tot nu toe gezien heb:
- We hebben oefenpotjes tegen Duitse 3e/4e klassers gewonnen.
- De oefenpotjes tegen de eredivisie subtoppers werden gelijk.
- In de hele oefenperiode heb ik het gegenpressung 1 helft gezien.
- Tegen Groningen speelde we een behoorlijke/goede wedstrijd met een prima uitslag tegen een traditioneel moeilijke tegenstander.
- Tegen Emmen was het slecht, resultaat met een hele hoop mazzel op de valreep ok.
- Tegen Mura was het slecht, een KKD nivo tegenstander, de prima uitslag verbloemde veel.
- Tegen Heracles was het niet om aan te zien (Heracles speelde het spel dat PSV pretendeert te spelen).
- Trainer lijkt het niet te lukken Mo aan de praat te krijgen.
- Ik vraag me oprecht af wat je niet aan Bruma kan plaatsen: die kan heel hard rennen, voor de rest kan hij heeel matig voetballen (ballen van z'n voet, komt behalve door harder te rennen geen tegenstander voorbij, speelt de bal vaak achter de man/over de lijn, kan niet passen, kan niet schieten/scoren, ziet het spel niet, etc). Dat hebben we nu meer dan een jaar gezien. Dat is gewoon een miskoop, niet meer opstellen. Waarom de trainer dat wel doet, is mij een raadsel (wellicht staat hij in de etalage, dan zou ik het nog enigszins begrijpen).
- Waarom je Sadilek opstelt, is mij ook een raadsel. Die is absoluut niet goed genoeg voor PSV en gaat dat ook nooit worden. Hij rent en vliegt veel, doet altijd z'n stinkende best, maar heeft nul nut. Zet er dan Hendrix in, als Thomas niet wil/kan spelen, die heeft ook gebreken, maar is in ieder geval nuttig voor het team.
- Waarom in een jong team in ontwikkeling iedereen op een andere, voor hen onbekende plek zetten? Bruma on het middenveld, Gakpo en Mo in de spits?
- Ik ken weinig trainers die vrijwillig hun centrale verdedigingsduo rouleren. Lijkt me oook niet verstandig, en Viergever speelde nou niet bepaald een goede wedstrijd (om te beginnen veel te traag voor het spel dat we willen spelen).

Het positieve is:
- We hebben 2 nieuwe ervaren spelers die nog niet speelgerechtigd zijn, dat zou wel eens een hele slok op een borrel kunnen schelen.
- Het is pas de derde wedstrijd, de andere teams gaan ook nog punten verspelen.
- We hebben heel talentvolle spelers, die komen wellicht nog echt op gang.

Kortom, ik ben het met je eens dat alles nu nog niet verloren is, maar gezien de bovenstaande trends ben ik wel heel erg bezorgd. Het is in mijn ogen waarschijnlijker dat we 5e staan in mei dan 1e (de waarheid zal wel in het midden liggen).
Wat had je dan verwacht? Dat PSV nu al volledig in is gespeeld op dat nieuwe systeem van Schmidt? En dat terwijl PSV uit een flink dal moet kruipen waar het de afgelopen jaren in heeft gezeten. Ik ben blij dat er een frisse wind waait met een nieuwe voetbalstijl, zonder het laffe, stilstaande en inspiratieloos voetbal.

Gisteren tegen Heracles kwam het er effe niet uit, wellicht mede door verkeerde keuzes van de coach en ondermaats presteren van jongens die het de afgelopen weken wel prima deden. Neem een Rosario, liet veel goede dingen zien de afgelopen wedstrijden (al helemaal vergeleken met vorig seizoen) en dan speelt ie één wedstrijd weer als vorig jaar en dan wordt hij meteen weer afgebrand.

We beginnen hier op Ajacieden te lijken die hun spelers meteen afjanken na een slechte prestatie. Heb toch eens wat vertrouwen in PSV, man.
 
Alle wonden gelikt hier? Gewoon een kutwedstrijd na een Europese uitwedstrijd op donderdag. Ploeg is nog zoekende, nog niet alle aanwinsten erbij. Coach probeert wat uit. Wil blijkbaar de herstellende spelers sparen om donderdag goed voor de dag te komen. Laten we over een paar maanden evalueren of de coach en deze spelers een goede match zijn. Het heeft blijkbaar wat meer tijd nodig. Ook niet heel erg vreemd met zoveel jonge spelers.

:unsure: De wonden van de afgelopen seizoenen worden weer opengereten. :bandage: :sad:
 
Wat had je dan verwacht? Dat PSV nu al volledig in is gespeeld op dat nieuwe systeem van Schmidt? En dat terwijl PSV uit een flink dal moet kruipen waar het de afgelopen jaren in heeft gezeten. Ik ben blij dat er een frisse wind waait met een nieuwe voetbalstijl, zonder het laffe, stilstaande en inspiratieloos voetbal.

Gisteren tegen Heracles kwam het er effe niet uit, wellicht mede door verkeerde keuzes van de coach en ondermaats presteren van jongens die het de afgelopen weken wel prima deden. Neem een Rosario, liet veel goede dingen zien de afgelopen wedstrijden (al helemaal vergeleken met vorig seizoen) en dan speelt ie één wedstrijd weer als vorig jaar en dan wordt hij meteen weer afgebrand.

We beginnen hier op Ajacieden te lijken die hun spelers meteen afjanken na een slechte prestatie. Heb toch eens wat vertrouwen in PSV, man.

Waar moeten we dat vertrouwen op baseren? :confused:
 
Zo, da's een tijd geleden dat ik op dit forum iets te zeggen had. Vervelend is wel dat ik behoefte heb om te reageren als het slecht gaat. En slecht ging het gisteren. Ik probeer de gedachten van onze trainer te lezen. Waarom nu zoveel rouleren, terwijl er nog geen vaste basis is. Wat ik van de beste man zie en hoor, is tie zeker niet dom. Daarom moet er een reden achter zitten en de beste reden die ik kan bedenken is, dat hij heeft willen laten zien, hoe snel je weer op het niveau van de laatste maanden onder van Bommel zit als je van de bank gebruik moet maken. M.a.w. hij wil sneller doorselecteren. Voeg daarbij dat donderdag een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen staat te wachten, 2 spelers terugkomen van blessures, die niet staan te springen om op kunstgras te spelen en misschien een Bruma die op verzoek in de etalage moest worden gezet (geen slimme zet overigens, hou het maar bij oude Youtube filmpjes).
Als Schmidt echt gedacht heeft dat hij met dit elftal geen problemen zou ondervinden in Almelo, dan zou me dat zwaar tegenvallen en vraag ik mij af of Schmidt de juiste trainer met het juiste systeem is voor PSV. Dan kun je misschien beter een trainer nemen die zeer talentvolle jeugd niet in een systeem probeer te passen, maar een vrije rol geeft, zodat ze kunnen excelleren en een behoorlijke transfersom op zullen leveren. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat hij op dit moment geen gelijk heeft m.b.t. Ihattaren (met 18 jaar overgewicht hebben en niet voldoende trainingsarbeid leveren is natuurlijk te gek voor woorden).
 
Waarom hebben onze duurbetaalde scouts die hele KUDUS over het hoofd gezien? Die speelt nu bij Ajax en wat ik nu in 3 wedstrijden van hem gezien heb, wordt dat echt een hele belangrijke speler, die binnen 2 jaar voor 30-50 miljoen verkocht zal worden. Qua speelstijl vind ik hem veel lijken op Seedorf in zijn beste jaren: zeer dynamisch, aanvallend ingesteld, goede techniek, snelheid, goede passing, strijd en lef en overzicht. Zo een speler mist PSV, sinds Guardado en Van Ginkel vertrokken zijn. Sangare en Thomas zijn prima op het middenveld, maar die motor op het middenveld missen we nog steeds. Jammer dat onze scouts nog steeds aan het slapen zijn. Maar als er ruimte is voor een middenvelder (nadat we 2 versterkingen gehaald hebben voor de achterhoede ..!!), dan graag een type Kudus in het shirt van PSV..!!
 
Waarom hebben onze duurbetaalde scouts die hele KUDUS over het hoofd gezien? Die speelt nu bij Ajax en wat ik nu in 3 wedstrijden van hem gezien heb, wordt dat echt een hele belangrijke speler, die binnen 2 jaar voor 30-50 miljoen verkocht zal worden. Qua speelstijl vind ik hem veel lijken op Seedorf in zijn beste jaren: zeer dynamisch, aanvallend ingesteld, goede techniek, snelheid, goede passing, strijd en lef en overzicht. Zo een speler mist PSV, sinds Guardado en Van Ginkel vertrokken zijn. Sangare en Thomas zijn prima op het middenveld, maar die motor op het middenveld missen we nog steeds. Jammer dat onze scouts nog steeds aan het slapen zijn. Maar als er ruimte is voor een middenvelder (nadat we 2 versterkingen gehaald hebben voor de achterhoede ..!!), dan graag een type Kudus in het shirt van PSV..!!
Opzich koste Kudus gewoon de hoofdprijs. Heeft alleen in Denemarken gespeeld. Dat deze transfer goed uitpakt is leuk voor Ajax. Maar ik wil nu ook weer niet zeggen dat het een koopje was van 1 miljoen.

Daarnaast wie zegt dat Sangare niet onze moter word? Ja andere type dan Kudus maar wil niet zeggen net zo bruikbaar in ons elftal.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan