Heracles Almelo - PSV | Zondag 27 september | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dat dit soort comments nu verschijnen is begrijpelijk, ook al hoef ik je verder natuurlijk niet uit te leggen dat het bijzonder voorbarig is. Verder snap ik ook dat uit emotie het Amsterdamse resultaat van gister nu geromantiseerd wordt, maar de conclusie is volgens mij dat we beide trainers hebben die daadwerkelijk denken dat ze meer dan 5-10% invloed kunnen hebben op het spel door allerlei onnodige fratsen te introduceren die voor de buitenwacht onnavolgbaar zijn.

Verder zou ik hier niet te veel van in paniek raken; het doet me denken aan ons seizoen onder Bosz. Toen hij net begon en een compleet nieuwe speelstijl moest introduceren, was hij de eerste 8-10 (!) wedstrijden aan het zoeken. Bij hem duurde het zelfs ergerlijk lang voordat hij de pure middelmaat durfde te passeren en we echt iets van het pressievoetbal zagen. Van Schmidt kun je ook niet verwachten dat het er nu al in zit. (Ik zie in elk geval nog weinig van zijn visie terug.)

Bruma is wel echt jullie Alvaresje - doet pijn aan de ogen. Zijn basisplaats is net zo onbegrijpelijk. Ihattaren heb ik een paar dagen geleden nog in een vurig pleidooi zitten verdedigen en dat doe ik nog steeds om exact dezelfde redenen, maar hij moet wel de juiste begeleiding gaan krijgen. Loopt er onverschillig bij en de kilo's zijn nog steeds te zien. Toch vind ik het onvoorstelbaar dat er al berichten te lezen zijn van fans die het "wel prima" zouden vinden als hij voor 30m vertrekt. Waanzin om zo te praten over het allergrootste talent (ooit?) uit de jeugd. Echt waanzin.

Als ik naar de intrinsieke kwaliteit van de overige ploegen en zogenaamde outsiders kijk kan ik met enige zekerheid tot de conclusie komen dat het dit seizoen gelukkig gewoon weer zal gaan tussen de enige twee topclubs van NL.

Goeie relativering, maar dan moet Schmidt niet dom gaan beloven dat hij het er wel even binnen een weekje in gaat slijten. Natuurlijk was dat al moeilijk te geloven, maar dan moet je zoiets ook niet zeggen vind ik.
Ik blijf jaloers op de geweldige aankopen Kudus en Antony en de bij vlagen galleryplay tegen de elf man van Vitesse, die ik toch een pak hoger aansla dan die van Heracles, ondanks dat ook zij een bijzonder slechte wedstrijd speelden tegen jullie.
 
Goeie relativering, maar dan moet Schmidt niet dom gaan beloven dat hij het er wel even binnen een weekje in gaat slijten. Natuurlijk was dat al moeilijk te geloven, maar dan moet je zoiets ook niet zeggen vind ik.
Ik blijf jaloers op de geweldige aankopen Kudus en Antony en de bij vlagen galleryplay tegen de elf man van Vitesse, die ik toch een pak hoger aansla dan die van Heracles, ondanks dat ook zij een bijzonder slechte wedstrijd speelden tegen jullie.
Kan er naast zitten, maar dat van die week heeft hij toch nooit gezegd?
Heb je daar een bronnetje van?
 
Goeie relativering, maar dan moet Schmidt niet dom gaan beloven dat hij het er wel even binnen een weekje in gaat slijten. Natuurlijk was dat al moeilijk te geloven, maar dan moet je zoiets ook niet zeggen vind ik.
Als hij dat zo heeft gecommuniceerd is dat inderdaad naief en onhandig, ook al ergerde ik me destijds bij Bosz aan het feit dat hij zich wekenlang zat in te dekken dat het "echt tijd nodig zou hebben" voordat de tactiek erin geslepen was. Misschien was zijn wijze van communicatie dan inderdaad zo slecht nog niet...
 
Goeie relativering, maar dan moet Schmidt niet dom gaan beloven dat hij het er wel even binnen een weekje in gaat slijten. Natuurlijk was dat al moeilijk te geloven, maar dan moet je zoiets ook niet zeggen vind ik.
Ik blijf jaloers op de geweldige aankopen Kudus en Antony en de bij vlagen galleryplay tegen de elf man van Vitesse, die ik toch een pak hoger aansla dan die van Heracles, ondanks dat ook zij een bijzonder slechte wedstrijd speelden tegen jullie.
Ajax heeft ook de betere selectie en het meeste geld. Maar zoals een bekend voetbalfilosoof altijd zei: De bal is rond en een zak geld heb ik nog nooit zien scoren.
 
Kan er naast zitten, maar dat van die week heeft hij toch nooit gezegd?
Heb je daar een bronnetje van?
Bij zijn aanstelling in één van de eerste interviews heb ik hem dat ook horen zeggen.

Dit in de Volkskrant:
Concessies
Schmidt is vol vertrouwen over het welslagen van zijn missie. In het boek: ‘Uit ervaring kan ik vertellen dat het mogelijk is binnen zeer korte tijd een compleet nieuwe spelfilosofie aan te leren, met de signatuur van de trainer. Vooropgesteld dat de trainer precies weet waar hij met zijn ploeg heen wil. Binnen zeer korte tijd is binnen een week.’
 
Bij zijn aanstelling in één van de eerste interviews heb ik hem dat ook horen zeggen.

Dit in de Volkskrant:
Concessies
Schmidt is vol vertrouwen over het welslagen van zijn missie. In het boek: ‘Uit ervaring kan ik vertellen dat het mogelijk is binnen zeer korte tijd een compleet nieuwe spelfilosofie aan te leren, met de signatuur van de trainer. Vooropgesteld dat de trainer precies weet waar hij met zijn ploeg heen wil. Binnen zeer korte tijd is binnen een week.’
Dat schrijft hij in zijn boek dat het mogelijk is om een ploeg binnen een week een nieuwe speelstijl aan te leren. Das wat anders dan dat hij zegt dat hij dat nu, bij dit PSV waar het elftal bij binnenkomst net niet uit elkaar viel, eventjes binnen een week fikst
 
Schmidt: "At the end we saved 1 point so we have to be satisfied with that."
Dat zegt toch ook genoeg. Het is een mentaliteitskwestie. Trainer begint met een foute opstelling. Spelers verzaken compleet en op het einde tevreden zijn met 1 punt. o.O

Nou ik ben totaal niet tevreden. :mad:
 
Dat schrijft hij in zijn boek dat het mogelijk is om een ploeg binnen een week een nieuwe speelstijl aan te leren. Das wat anders dan dat hij zegt dat hij dat nu, bij dit PSV waar het elftal bij binnenkomst net niet uit elkaar viel, eventjes binnen een week fikst
Klopt. Er werd naar aanleiding van dat boek in een videointerview gevraagd of hij dit echt zo snel kon en daarop antwoordde hij dat dat inderdaad kon. (Maar die video krijg ik zo snel niet gevonden)
 
Schmidt: "At the end we saved 1 point so we have to be satisfied with that."
Dat zegt toch ook genoeg. Het is een mentaliteitskwestie. Trainer begint met een foute opstelling. Spelers verzaken compleet en op het einde tevreden zijn met 1 punt. o.O

Nou ik ben totaal niet tevreden. :mad:
Heeft hij dat echt gezegd? Hij zegt 1 punt gered, maar ik zie het als 2 punten verloren.
 
Bij zijn aanstelling in één van de eerste interviews heb ik hem dat ook horen zeggen.

Dit in de Volkskrant:
Concessies
Schmidt is vol vertrouwen over het welslagen van zijn missie. In het boek: ‘Uit ervaring kan ik vertellen dat het mogelijk is binnen zeer korte tijd een compleet nieuwe spelfilosofie aan te leren, met de signatuur van de trainer. Vooropgesteld dat de trainer precies weet waar hij met zijn ploeg heen wil. Binnen zeer korte tijd is binnen een week.’

Vreemd om te zeggen.
Zou ie bedoelen dat het aanleren snel kan, maar dat de uitvoering ervan andere koek is?
Maarja, dan zou t nog raar zijn om te zeggen eigenlijk.

Gezien het volledig afwezig zijn van enige pressing van de gehele ploeg, als in druk zetten op verdediging en keeper, kunnen we stellen dat het blijkbaar niet echt gelukt is nog... :confused:
 

Na dit beeld nog een keer gezien te hebben, ben ik toch niet helemaal zeker dat het geen penalty was. De bal lijkt toch een beetje zijn schouder én arm te raken.
Ik zie de 'bol' van de schouder geraakt worden.

Ik zie wat Bacchus ziet. De schouder wordt geraakt en die zit boven de oksel. Dus is het geen hands en ergo geen Penalty. De VAR zit er helemaal naast, maar dat laatste gebeurt gelukkig maar hoogst zelden. :rolleyes:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan