Heracles Almelo - PSV | Zaterdag 15 december | Eindstand 0-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik zou pleiten voor vereenvoudiging van de handsregel: hands is hands als je er voordeel van hebt. Natuurlijk hou je ook daarmee interpretatie, maar een stuk minder dan de bewegingsleer van de hand naar de bal of de bal naar de hand.
Ik zou ook pleiten voor een vereenvoudiging van de handsregel: hands is hands, punt. Net als bij het hockey dus (bal tegen de voet is altijd een overtreding). Pas dan ben je echt van elke discussie af.
 
Ik zou ook pleiten voor een vereenvoudiging van de handsregel: hands is hands, punt. Net als bij het hockey dus (bal tegen de voet is altijd een overtreding). Pas dan ben je echt van elke discussie af.
Het enige is dat het dan interessanter wordt om tegen een hand aan te schieten dan op doel.
 
Het enige is dat het dan interessanter wordt om tegen een hand aan te schieten dan op doel.
Het is nog altijd gemakkelijker om een doel van 7,32 x 2,44 m te raken dan een paar handjes die meestal ook nog in beweging zijn. Ik denk dat een slimme speler dus toch liever voor het doel gaat. ;)
 
Het is nog altijd gemakkelijker om een doel van 7,32 x 2,44 m te raken dan een paar handjes die meestal ook nog in beweging zijn. Ik denk dat een slimme speler dus toch liever voor het doel gaat. ;)

Buitenspeler die een speler voorbij moet komen maar gewoon een bal tegen iemands hand aan stift. Het is echt niet zo moeilijk, tenzij je Luuk heet, dan kun je alleen gebruik maken van je hoofd ;P.
 
Strafcorners invoeren bij het voetbal, vanaf de hoek achterlijn/16 meter en hoppeta hockey 2.0
Nee, het moet geen hockey worden. Het gaat hier alleen om hands. Die eeuwige discussies als de bal een hand raakt houden niet op, tenzij je echt duidelijkheid schept.
 
Ik vond het ook zwaar maat terecht. Zegt dus meer over de regels an sich, dan over de uitvoering van Higler. Higler had gewoon gelijk, maar ik vind het nog steeds een overdreven regel.
Ik vind dat het bij een ongeluk (want hoe dan ook. Dit was niet expres) dat een penalty of gele kaart volstaat. Doe je het wel expres dan mag je er van mij wel van af.
 
Expres is helemaal niet te bepalen.

Voordeel ook niet helemaal zoals TotallBB voorstelt. Er blijft een interpretatie bij nodig van iemand en zoals we bij de VAR zien is dat lastig. Ik ben ook benieuwd hoe hier de reacties waren geweest als dit de eerste kaart zou zijn en deze niet gegeven zou worden.
 
Ik zou ook pleiten voor een vereenvoudiging van de handsregel: hands is hands, punt. Net als bij het hockey dus (bal tegen de voet is altijd een overtreding). Pas dan ben je echt van elke discussie af.
Heb ik over nagedacht, maar dat heeft (te) grote invloed.

Bij hockey wordt je er niet uit gestuurd. Dat is een belangrijk verschil. Als je zo snel penalty's gaat geven, dan moet je van de rode kaart af, anders wordt de straf disproportioneel. En als de rode kaart niet meer gegeven wordt, dan werkt dat weer in de hand dat spelers expres hands gaan maken (bij een zeker doelpunt heb je bij een penalty i.i.g. nog kans dat die gestopt wordt).
Bij hockey krijg je bovendien geen strafbal (zeg maar penalty), maar een strafcorner. En shoot is integraal onderdeel van het spel. Het wordt zowel door de tegenstander als een speler zelf bewust gebruikt.

Kortom: je kunt die regel niet op zichzelf zien, maar zou een heel pakket aan maatregelen moeten nemen om het spel in evenwicht te houden.
 
Heb ik over nagedacht, maar dat heeft (te) grote invloed.

Bij hockey wordt je er niet uit gestuurd. Dat is een belangrijk verschil. Als je zo snel penalty's gaat geven, dan moet je van de rode kaart af, anders wordt de straf disproportioneel. En als de rode kaart niet meer gegeven wordt, dan werkt dat weer in de hand dat spelers expres hands gaan maken (bij een zeker doelpunt heb je bij een penalty i.i.g. nog kans dat die gestopt wordt).
Bij hockey krijg je bovendien geen strafbal (zeg maar penalty), maar een strafcorner. En shoot is integraal onderdeel van het spel. Het wordt zowel door de tegenstander als een speler zelf bewust gebruikt.

Kortom: je kunt die regel niet op zichzelf zien, maar zou een heel pakket aan maatregelen moeten nemen om het spel in evenwicht te houden.

Dan zou je overigens nog kunnen kijken naar tijdstraffen zoals in het ijshockey. Gewoon 10 minuten met een man minder dan voelt de ploeg met een man meer misschien ook wel meer druk en tijdsdrang om gebruik te maken van dit overtal en dus meer aavallend spel.
 
Heb ik over nagedacht, maar dat heeft (te) grote invloed.

Bij hockey wordt je er niet uit gestuurd. Dat is een belangrijk verschil. Als je zo snel penalty's gaat geven, dan moet je van de rode kaart af, anders wordt de straf disproportioneel. En als de rode kaart niet meer gegeven wordt, dan werkt dat weer in de hand dat spelers expres hands gaan maken (bij een zeker doelpunt heb je bij een penalty i.i.g. nog kans dat die gestopt wordt).
Bij hockey krijg je bovendien geen strafbal (zeg maar penalty), maar een strafcorner. En shoot is integraal onderdeel van het spel. Het wordt zowel door de tegenstander als een speler zelf bewust gebruikt.

Kortom: je kunt die regel niet op zichzelf zien, maar zou een heel pakket aan maatregelen moeten nemen om het spel in evenwicht te houden.
Goede punten, zeker mee eens. Maar er moet toch een manier zijn om die handsregel wat begrijpelijker te maken? De ene keer is het geen hands als je je hand naast het lichaam houdt, dan weer mag je 'm wel uitsteken als je hand maar niet 'naar de bal gaat'. En zoals we in Breda (tot onze opluchting) ontdekten, blijkt er ook nog een regel te zijn dat het geen hands kan zijn als de bal eerst een ander deel van je lichaam raakt. Een regel waarvan ik in de veertig jaar dat ik voetbal kijk nog nooit had gehoord. Er is zo toch geen touw aan vast te knopen? Vandaar mijn proefballonnetje. ;)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan