Heracles Almelo - PSV | Zaterdag 15 december | Eindstand 0-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Niets aan toe te voegen!
Heerlijk hoor. Al die analisten die zeiden dat PSV punten ging verspelen bij Heracles :grin:

Exact, ook hier werd maar door weinigen zo'n toch uiteindelijk dikke overwinning voorspeld. Overigens prachtige eerste goal.
 
Wat een briljante goal. Uw Twitterfan uit het Alpenland heeft 'm zojuist bekeken en beoordeelt dat het goed is.
 
Exact, ook hier werd maar door weinigen zo'n toch uiteindelijk dikke overwinning voorspeld. Overigens prachtige eerste goal.
Begrijpelijk als je kijkt naar de meeste uitwedstrijden dit seizoen en het feit dat we het altijd lastig hebben op dat hockeyveld in Almelo.

Maar goed, een prima en vooral volwassen wedstrijd van PSV. Ik lees veel reacties hier van mensen die vinden dat PSV te weinig druk zette in de tweede helft, maar ik vond het juist mooi om te zien hoe we de wedstrijd onder controle hielden. We hadden al een paar keer gezien hoe gevaarlijk met name Kuwas was in de omschakeling en dan moet je dus niet als een kip zonder kop met z'n allen naar voren rennen. Als het per ongeluk 1-2 wordt, gaat het publiek er weer achter staan en kan het ook tegen tien man nog lastig worden. Dus gewoon lekker de bal in de ploeg houden, steeds de vrije man zoeken en dan zakt de moed bij de tegenstander vanzelf in de schoenen (en neemt de frustratie toe). Uiteindelijk komen die doelpunten dan toch wel. Dat deden ze dus prima.

Eervolle vermelding: Hendrix. Ik denk nog steeds dat het team nog beter wordt met Guti op zijn plaats, maar dit was na Inter al de tweede wedstrijd op rij dat Hendrix uitblonk. Ere wie ere toekomt.
 
Niets aan toe te voegen!
Heerlijk hoor. Al die analisten die zeiden dat PSV punten ging verspelen bij Heracles :grin:

Was ik ook een klein beetje verbaast over, dat vele ervan uit gingen dat PSV wel ff punten zou verspelen in Almelo. Ja, PSV won de laatste jaren altijd op het nippertje daar. Maar dat betekent niet, dat PSV nu wel ff punten zou verspelen. Mooi dat we hier ook gewoon netjes met 0-4 winnen, want Heracles uit blijft toch een kut wedstrijd op dat plastic veld.

Heb ook beetje het gevoel, dat iedereen nu plots Ajax het gunt om kampioen te worden, omdat ze al meer dan 4 jaar, niks hebben gewonnen. Beetje het Feyenooit van 15/16, waar iedereen hoopte dat Feyenooit weer eens kampioen zou worden.
 
Geen kaart is onredelijk: Je voorkomt een goal (onbewust) met je hand. Als de straf dan een penalty is, waarbij je geen zekerheid hebt op een goal, kun je er dus ongestraft mee wegkomen. Je moet dus wel minstens geel geven ter compensatie van het voorkomen van een goal.

Het is nu allemaal makkelijk lullen, maar als het 0-0 stond, die speler krijgt geen kaart en Pereiro mist de penalty, wat dan? Dan ben je gewoon extreem genaaid, omdat je grofweg een doelpunt is ontnomen. In dat geval moeten we, zoals JCS aangeeft, juist blij zijn dat de scheids dit keer consistent optreedt.

Echter is die rode kaart niet geheel rechtvaardig en verdiend natuurlijk. Allereerst erg sneu voor die speler dat hij volgende wedstrijd geen deel mag nemen aan de wedstrijd voor een onbewuste actie. De club ondervindt dan nadeel in de huidige wedstrijd, maar ook in de volgende. Daarentegen heeft de volgende tegenstander hier voordeel mee - alhoewel de nadelen en voordelen natuurlijk wel allemaal in perspectief moeten plaatsen en het allemaal wel meevalt. Om dit 'dubbel nadeel' te voorkomen zou er een nieuw soort kaart geïntroduceerd kunnen worden voor dit soort onbewuste overtredingen. Tegenstander naar de kant, maar niet geschorst voor de volgende wedstrijd. Hierbij zou de kaart alleen maar invloed hebben op de wedstrijd zelf. Dat zou, naar mijn mening, in dit geval rechtvaardiger zijn en daarmee neem ik aan dat het meeste, desnoods al het voer voor discussie wordt weggenomen.

Maar zou je dan niet een rode kaart kunnen geven zonder extra schorsing? Ik bedoel, de KNVB bepaalt de strafmaat na de rode kaart. Die kunnen dan toch zeggen '1 wedstrijd voorwaardelijk'? Dan is de speler niet geschorst, maar bij een volgende rode kaart komt er dan in ieder geval een extra wedstrijd bij.
 
Maar zou je dan niet een rode kaart kunnen geven zonder extra schorsing? Ik bedoel, de KNVB bepaalt de strafmaat na de rode kaart. Die kunnen dan toch zeggen '1 wedstrijd voorwaardelijk'? Dan is de speler niet geschorst, maar bij een volgende rode kaart komt er dan in ieder geval een extra wedstrijd bij.

Dat kan. Ik dacht zelf dat er bij een rode kaart minstens een wedstrijd schorsing komt. Maar in principe zou een wedstrijd voorwaardelijk ook prima, of iig beter zijn.
 
Maar zou je dan niet een rode kaart kunnen geven zonder extra schorsing? Ik bedoel, de KNVB bepaalt de strafmaat na de rode kaart. Die kunnen dan toch zeggen '1 wedstrijd voorwaardelijk'? Dan is de speler niet geschorst, maar bij een volgende rode kaart komt er dan in ieder geval een extra wedstrijd bij.
Stuur deze geste ff door naar Zeist, vind er wel wat inzitten.
 
Great result and congratulations for this win! After CL match and trip to San Siro we were in shape and got those 3 points. Now looking forward for the next match.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Was ik ook een klein beetje verbaast over, dat vele ervan uit gingen dat PSV wel ff punten zou verspelen in Almelo. Ja, PSV won de laatste jaren altijd op het nippertje daar. Maar dat betekent niet, dat PSV nu wel ff punten zou verspelen. Mooi dat we hier ook gewoon netjes met 0-4 winnen, want Heracles uit blijft toch een kut wedstrijd op dat plastic veld.

Heb ook beetje het gevoel, dat iedereen nu plots Ajax het gunt om kampioen te worden, omdat ze al meer dan 4 jaar, niks hebben gewonnen. Beetje het Feyenooit van 15/16, waar iedereen hoopte dat Feyenooit weer eens kampioen zou worden.

Ik kan me niet voorstellen dat íemand het Ajax gunt (buiten de media dan uiteraard en Amsterdammers) :SC::sneaky:
 
Was ik ook een klein beetje verbaast over, dat vele ervan uit gingen dat PSV wel ff punten zou verspelen in Almelo. Ja, PSV won de laatste jaren altijd op het nippertje daar. Maar dat betekent niet, dat PSV nu wel ff punten zou verspelen. Mooi dat we hier ook gewoon netjes met 0-4 winnen, want Heracles uit blijft toch een kut wedstrijd op dat plastic veld.

Heb ook beetje het gevoel, dat iedereen nu plots Ajax het gunt om kampioen te worden, omdat ze al meer dan 4 jaar, niks hebben gewonnen. Beetje het Feyenooit van 15/16, waar iedereen hoopte dat Feyenooit weer eens kampioen zou worden.
Wat ik niet begrijp is dat ze het er niet fatsoenlijk uit kunnen laten zien. Het is nep gras, laat het dan toch op gras lijken...
 
Rosario is ook een hufter trouwens. Vertoont hetzelfde misselijke gedrag als Lozano: snel de bal weg spelen, zodat de tegenstander 'm niet kan afpakken. Daar zal opa Derksen vanavond wel korte metten mee maken. Vroeger, in zijn tijd, toen schopje je gewoon lekker iemand het licht uit z'n ogen. Dát waren nog eens tijden. Knor knor, mopper mopper.
 
Eervolle vermelding: Hendrix. Ik denk nog steeds dat het team nog beter wordt met Guti op zijn plaats, maar dit was na Inter al de tweede wedstrijd op rij dat Hendrix uitblonk. Ere wie ere toekomt.

Misschien dat Hendrix wel aan zijn plafond zit. Uitstekend in Nederland of tegen de kleinere clubs in Europa, maar te zwak tegen de grotere clubs?
 
Ik kan me niet voorstellen dat íemand het Ajax gunt (buiten de media dan uiteraard en Amsterdammers) :SC::sneaky:

Why lots of people think that Ajax is stronger this season and should become a champion? Yes, they have a good squad, they are playing well in CL and Eredivisie, but we have won them 3-0, we are first in league and we have +2 pts. Why we should be scared? We should only concentrate to league matches and win them as much as possible. Ajax now in a better place in league? Nope. We cannot win Ajax in away game? Nope. Ajax is unstoppable for other league teams? Nope. So think we should stay calm and positive, only with this attitude and good performance (of course) we will win this championship.
 
Misschien dat Hendrix wel aan zijn plafond zit. Uitstekend in Nederland of tegen de kleinere clubs in Europa, maar te zwak tegen de grotere clubs?
Ik zou Inter geen kleinere club in Europa willen noemen. Daarnaast is Hendrix ook in de Eredivisie niet altijd even sterk, om het maar eens eufemistisch uit te drukken.
 
Ik zou Inter geen kleinere club in Europa willen noemen. Daarnaast is Hendrix ook in de Eredivisie niet altijd even sterk, om het maar eens eufemistisch uit te drukken.

Ik vond hem in Europa een van degenen die moeite had om aan te haken,’waar hij in Nederland toch vaak goed speelt.
 
Why lots of people think that Ajax is stronger this season and should become a champion? Yes, they have a good squad, they are playing well in CL and Eredivisie, but we have won them 3-0, we are first in league and we have +2 pts. Why we should be scared? We should only concentrate to league matches and win them as much as possible. Ajax now in a better place in league? Nope. We cannot win Ajax in away game? Nope. Ajax is unstoppable for other league teams? Nope. So think we should stay calm and positive, only with this attitude and good performance (of course) we will win this championship.

You snapped him!
 
Ah, ik zie nu pas hier dat Czyborra zijn handen naast zijn lichaam had en daarmee de bal blokkeerde. Ik dacht dat hij zijn handen voor zijn lichaam had en daarom vond ik rood zwaar (ik denk dat het in dat geval ook geen penalty was?). Maar dit maakt de rode kaart rechtvaardig. Al blijft het een actie die vrij per ongeluk is, want hij wilde zich afweren, dus rood in deze wedstrijd en alleen een voorwaardelijke schorsing van 1 wedstrijd kan ik me zeer goed in vinden in dit soort gevallen.
 
Ah, ik zie nu pas hier dat Czyborra zijn handen naast zijn lichaam had en daarmee de bal blokkeerde. Ik dacht dat hij zijn handen voor zijn lichaam had en daarom vond ik rood zwaar (ik denk dat het in dat geval ook geen penalty was?), maar het is dus toch rechtvaardig.
Ik vond het ook zwaar maat terecht. Zegt dus meer over de regels an sich, dan over de uitvoering van Higler. Higler had gewoon gelijk, maar ik vind het nog steeds een overdreven regel.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan