Heracles Almelo - PSV | Zaterdag 15 december | Eindstand 0-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Goede punten, zeker mee eens. Maar er moet toch een manier zijn om die handsregel wat begrijpelijker te maken? De ene keer is het geen hands als je je hand naast het lichaam houdt, dan weer mag je 'm wel uitsteken als je hand maar niet 'naar de bal gaat'. En zoals we in Breda (tot onze opluchting) ontdekten, blijkt er ook nog een regel te zijn dat het geen hands kan zijn als de bal eerst een ander deel van je lichaam raakt. Een regel waarvan ik in de veertig jaar dat ik voetbal kijk nog nooit had gehoord. Er is zo toch geen touw aan vast te knopen? Vandaar mijn proefballonnetje. ;)
Tuurlijk, daar zijn we het over eens. Moet veel makkelijker. Daarom mijn stelling 'hands is hands als je er voordeel van hebt'. Dat was ook ooit de regel volgens mij. Vergt nog altijd enige interpretatie, maar is stuk makkelijk dan huidige regel.

In datzelfde kader: buitenspel is buitenspel. Geen gelul of je deelneemt aan het spel. Dat heb ik altijd zo'n kul gevonden. Ben je binnen de lijnen? Dan doe je dus mee aan het spel. Iedere verdediger is afgeleid als een tegenstander in z'n ooghoek beweegt.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan