Heracles Almelo - PSV | Zaterdag 15 december | Eindstand 0-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ja dan is het interview snel klaar. Dat verwacht de interviewer niet. :)
Hij had het wel over Fingerspitzengefühl, maar ik was het daarmee eens. Zoals hij zei: regels zijn regels, en dan waren deze beslissingen volledig juist. Maar doe laatste rode kaart geef je gewoon niet als je ballen hebt.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Hij had het wel over Fingerspitzengefühl, maar ik was het daarmee eens. Zoals hij zei: regels zijn regels, en dan waren deze beslissingen volledig juist. Maar doe laatste rode kaart geef je gewoon niet als je ballen hebt.

Inderdaad, een soort niet-bewuste, maar toch een goal voorkomende, handsbal: penalty en geen kaart.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Hij had het wel over Fingerspitzengefühl, maar ik was het daarmee eens. Zoals hij zei: regels zijn regels, en dan waren deze beslissingen volledig juist. Maar doe laatste rode kaart geef je gewoon niet als je ballen hebt.

Daarmee had hij een statement kunnen maken. Wel een Penalty maar geen rode kaart. Fuck the rules. :fy:
Maar dan zou hij volgende week een weekend vrij zijn. :cautious:
 
Hij had het wel over Fingerspitzengefühl, maar ik was het daarmee eens. Zoals hij zei: regels zijn regels, en dan waren deze beslissingen volledig juist. Maar doe laatste rode kaart geef je gewoon niet als je ballen hebt.
Van mij had hij dat zo mogen doen.

Ik snap dat sentiment wel, maar is het niet zo dat we doorgaans juist klagen over een gebrek aan consistentie? Dan is het toch belangrijk dat scheidsrechters juist niet gaan improviseren?
 
Ik snap dat sentiment wel, maar is het niet zo dat we doorgaans juist klagen over een gebrek aan consistentie? Dan is het toch belangrijk dat scheidsrechters juist niet gaan improviseren?
Heb je ook wel weer een punt ja.
 
Ik snap dat sentiment wel, maar is het niet zo dat we doorgaans juist klagen over een gebrek aan consistentie? Dan is het toch belangrijk dat scheidsrechters juist niet gaan improviseren?

Dan kan Bas Nijhuis per direct stoppen.
Maar eens dat ze volgens de regels moeten fluiten en dan wel allemaal en consequent.
 
Gewoon een terechte rode kaart. Als dit het enige gesprekspunt is na deze wedstrijd, dan komt hij in het kamp van ‘inpakken en wegwezen’. Ik ben in ieder geval ook benieuwd naar de opstelling tegen AZ.
 
Dus Malen voor Rosario, waardoor zowel Guti als LdJ een linie terug zakken. Daarna Pereiro voor Bergwijn, waardoor LdJ weer doorschuift.

Ik snap die laatste wissel niet. MvB gaat bewust de tactiek aanpassen met meer voetbal van achteruit en met drie snelle voorwaartsen....en wisselt dat na 10min weer terug.

Wissel dan Pereiro voor LdJ en niet Voor Bergwijn, want die is gewoon een betere voetballer op 10 dan LdJ.
Of Pereiro voor Rosario als eerste wissel.
Of een dubbele wissel tegelijk, met dezelfde spelers.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een terechte rode kaart. Als dit het enige gesprekspunt is na deze wedstrijd, dan komt hij in het kamp van ‘inpakken en wegwezen’. Ik ben in ieder geval ook benieuwd naar de opstelling tegen AZ.

Ik weet zeker dat Rosario daarin niet staat. ;)
 
DufMbXCXQAEwIQV.jpg
:CHEER::DANCE:
 
Inderdaad, een soort niet-bewuste, maar toch een goal voorkomende, handsbal: penalty en geen kaart.

Geen kaart is onredelijk: Je voorkomt een goal (onbewust) met je hand. Als de straf dan een penalty is, waarbij je geen zekerheid hebt op een goal, kun je er dus ongestraft mee wegkomen. Je moet dus wel minstens geel geven ter compensatie van het voorkomen van een goal.

Het is nu allemaal makkelijk lullen, maar als het 0-0 stond, die speler krijgt geen kaart en Pereiro mist de penalty, wat dan? Dan ben je gewoon extreem genaaid, omdat je grofweg een doelpunt is ontnomen. In dat geval moeten we, zoals JCS aangeeft, juist blij zijn dat de scheids dit keer consistent optreedt.

Echter is die rode kaart niet geheel rechtvaardig en verdiend natuurlijk. Allereerst erg sneu voor die speler dat hij volgende wedstrijd geen deel mag nemen aan de wedstrijd voor een onbewuste actie. De club ondervindt dan nadeel in de huidige wedstrijd, maar ook in de volgende. Daarentegen heeft de volgende tegenstander hier voordeel mee - alhoewel de nadelen en voordelen natuurlijk wel allemaal in perspectief moeten plaatsen en het allemaal wel meevalt. Om dit 'dubbel nadeel' te voorkomen zou er een nieuw soort kaart geïntroduceerd kunnen worden voor dit soort onbewuste overtredingen. Tegenstander naar de kant, maar niet geschorst voor de volgende wedstrijd. Hierbij zou de kaart alleen maar invloed hebben op de wedstrijd zelf. Dat zou, naar mijn mening, in dit geval rechtvaardiger zijn en daarmee neem ik aan dat het meeste, desnoods al het voer voor discussie wordt weggenomen.
 
Zoet: 7. 0 schoten op doel. Prima spelvoortzettingen. Meer kan ik er niet van maken.

Dumfries: 7. Speelde niet eens een topwedstrijd, maar wel weer erg sterk en beslissend. Heerlijke back. Ben nog altijd een groot fan van onze voormalige ster Arias, maar Dumfries had het niet beter kunnen invullen.
Schwaab: 7. Had twee momentjes, maar verder ook erg stabiel.
Viergever: 8. Top. Begint zich echt goed te profileren.
Angeliño: 8. Weer uitstekend. Had veel twijfels bij z'n aankoop, maar deze kleine felle donder laat in alles zien een geweldige aanwinst te zijn.

Hendrix: 8. Lang, heel lang geleden, maar Hendrix speelde echt uitstekend, met z'n sublieme assist als hoogtepunt. Vasthouden!
Rosario: 6. De koning kent wat mindere weken zonder echt door de ondergrens te zakken. Hoort er allemaal bij, maar hij was na een weergaloze start wel toe aan de winterstop. Dan gaat hij weer vlammen.
Guti: 7. Ik vind het nog steeds geen tien. Veel stabieler dan Pereiro en echt een uitstekende speler, maar van een tien verwacht ik toch de genialiteit van een Pereiro. Guti heeft het vooral van z'n passing, gevoel voor ruimte en inzicht, en is wat mij betreft een echte acht. Laat duidelijk zijn dat ik een groot fan ben, maar op tien zie ik tien keer liever Pereiro.

Lozano: 7. Arme jongen. Dan is er al een temperatuur die zelfs de vrieskisten in Mexico niet hebben en dan speel je ook nog op zo een plastic veld tegen lompe Tukkers. Gelukkig blijft hij dartelen en altijd dreigend.
Luuk: 7. Zonder te scoren een echte Luuk wedstrijd, waarin hij de hele tijd aanwezig en belangrijk is.
Bergwijn: 8. Heerlijke goal en blijft maar gaan. Wat een speler!

Jammer dat Pereiro die pingel miste, want hij schiet ze er altijd onberispelijk in. Juist dat heb je nodig in een slechte periode. Met de matige laatste wedstrijd tegen Feyenoord, twee weken lang reserve staan en dan nog een penalty missen vandaag maakte ik me een beetje zorgen. Dat zijn toch wel mentale tikkies. Gelukkig was hij in die vijf minuten wel erg sterk op het veld en scoorde hij nog een lekkere goal ook. Volgende week hopelijk weer terug in de basis en dan spelen met een echte tien. Malen viel prima in, Rigo niet gezien.
 
Zoet: 7. 0 schoten op doel. Prima spelvoortzettingen. Meer kan ik er niet van maken.
Jammer dat Pereiro die pingel miste, want hij schiet ze er altijd onberispelijk in. Juist dat heb je nodig in een slechte periode. Met de matige laatste wedstrijd tegen Feyenoord, twee weken lang reserve staan en dan nog een penalty missen vandaag maakte ik me een beetje zorgen. Dat zijn toch wel mentale tikkies. Gelukkig was hij in die vijf minuten wel erg sterk op het veld en scoorde hij nog een lekkere goal ook. Volgende week hopelijk weer terug in de basis en dan spelen met een echte tien. Malen viel prima in, Rigo niet gezien.
Je pingel missen en dan 16 sec later gewoon raakkoppen geeft mij het gevoel dat het mentaal wel goed zit. Overigens snap ik wel dat die kopbal makkelijker was, stond daarbij gewoon meer vrij dan bij de pingel :sneaky:.

Leeft wel een vraag nu bij mij, Pereiro mocht de pingel nemen, kennelijk is hij nog 1e pingelnemer?! Lekker handig, je beste pingelschieter op de bank houden. Ik hoop toch dat we komende wedstrijd mogen gaan genieten van Guti, Hendrix en Pereiro op het middenveld.
 
Zoet: 7. 0 schoten op doel. Prima spelvoortzettingen. Meer kan ik er niet van maken.

Dumfries: 7. Speelde niet eens een topwedstrijd, maar wel weer erg sterk en beslissend. Heerlijke back. Ben nog altijd een groot fan van onze voormalige ster Arias, maar Dumfries had het niet beter kunnen invullen.
Schwaab: 7. Had twee momentjes, maar verder ook erg stabiel.
Viergever: 8. Top. Begint zich echt goed te profileren.
Angeliño: 8. Weer uitstekend. Had veel twijfels bij z'n aankoop, maar deze kleine felle donder laat in alles zien een geweldige aanwinst te zijn.

Hendrix: 8. Lang, heel lang geleden, maar Hendrix speelde echt uitstekend, met z'n sublieme assist als hoogtepunt. Vasthouden!
Rosario: 6. De koning kent wat mindere weken zonder echt door de ondergrens te zakken. Hoort er allemaal bij, maar hij was na een weergaloze start wel toe aan de winterstop. Dan gaat hij weer vlammen.
Guti: 7. Ik vind het nog steeds geen tien. Veel stabieler dan Pereiro en echt een uitstekende speler, maar van een tien verwacht ik toch de genialiteit van een Pereiro. Guti heeft het vooral van z'n passing, gevoel voor ruimte en inzicht, en is wat mij betreft een echte acht. Laat duidelijk zijn dat ik een groot fan ben, maar op tien zie ik tien keer liever Pereiro.

Lozano: 7. Arme jongen. Dan is er al een temperatuur die zelfs de vrieskisten in Mexico niet hebben en dan speel je ook nog op zo een plastic veld tegen lompe Tukkers. Gelukkig blijft hij dartelen en altijd dreigend.
Luuk: 7. Zonder te scoren een echte Luuk wedstrijd, waarin hij de hele tijd aanwezig en belangrijk is.
Bergwijn: 8. Heerlijke goal en blijft maar gaan. Wat een speler!

Jammer dat Pereiro die pingel miste, want hij schiet ze er altijd onberispelijk in. Juist dat heb je nodig in een slechte periode. Met de matige laatste wedstrijd tegen Feyenoord, twee weken lang reserve staan en dan nog een penalty missen vandaag maakte ik me een beetje zorgen. Dat zijn toch wel mentale tikkies. Gelukkig was hij in die vijf minuten wel erg sterk op het veld en scoorde hij nog een lekkere goal ook. Volgende week hopelijk weer terug in de basis en dan spelen met een echte tien. Malen viel prima in, Rigo niet gezien.
Niets aan toe te voegen!
Heerlijk hoor. Al die analisten die zeiden dat PSV punten ging verspelen bij Heracles :grin:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan