Helmond Sport

Ik heb het idee dat Disselbak hier te pas en te onpas zijn mening moet laten horen. Vaak met een cynische ondertoon er tussen.
Correct me if i'm wrong ;)
 
Ik kwam eigenlijk nooit bij Helmond Sport tot dat ik 2 jaar geleden een uitnodiging kreeg vanuit mijn werk om te gaan kijken, dit vond ik echt een leuke ervaring en ben daarna nog een paar keer geweest, wel business seats maar toch, de mensen zijn gewoon heel gezellig en er hangt een echte Brabantse sfeer, ik ga waarschijnlijk binnenkort weer, hoop dat het ooit zover komt dat Helmond gewoon in de eredivise beland
 
Zouden toch plannen zijn voor eentje buiten Dierdonk ofzo?

Maar er is een soort 'enquette' gehouden onder de Helmonders en daar kwam uit dat het huidige stadion zo prima staat.
 
Helmond Sport schorst Guijo-Velasco na Hitlergroet
29 november 2008

Daniel Guijo-Velasco heeft van Helmond Sport een disciplinaire schorsing van één wedstrijd opgelegd gekregen. De middenvelder krijgt de straf omdat hij vrijdag tegen RBC Roosendaal tot tweemaal toe een Hitlergroet bracht richting tegenstander Mels van Driel. Bovendien stelde Guijo-Velasco naderhand op televisie dat hij zijn actie 'gepast' vond, omdat Van Driel een 'matennaaier' zou zijn.

"Bestuur, directie, technische staf en spelers keuren dit bedrag af en distantiëren zich nadrukkelijk van een dergelijke houding. Het voorval is ook met Daniel besproken waarbij deze eveneens zijn gedrag ten zeerste afkeurt, berouw heeft getoond en zijn excuses heeft aangeboden", schrijft Helmond Sport in een verklaring.

"Bestuur en directie heeft de speler medegedeeld dat hij de eerstvolgende wedstrijd niet in de selectie zal worden opgenomen en dat hij zal worden ingezet op het sociaal maatschappelijke vlak middels een scholenproject", aldus de Brabantse club, die het gedrag van de speler 'onwaardig' en 'onacceptabel' noemt.

Bron: FcUpdate

En terecht, wat een idioot die Guijo-Velasco, van mij mag de KNVB hem nog wel een wedstrijdje of 4/5 schorsen.
 
Terecht ja, als je zulke gebaren gaat maken ga ik serieus twijfelen aan zijn verstand.
 

Een aantal uitspraken:

"Oké, er was een fout gemaakt, er komt effe een aanvoerdertje van hun aan, dat was een fout van ons (...) die liep gewoon als een Duitser rond."

"Ik vond hem gepast (...) ik vond hem een matennaaier."

Wat een idioot, ben benieuwd naar de KNVB.
 
Toen die interviewer er over begon leek hij ook niet goed uit zijn woorden te kunnen komen.
Erg ongelukkig en hij had niet zo dom moeten reageren met:'Dat kan.' toen de interviewer zei dat hij het ongepast vond.
Ja, duhh. Dat het niet kan is duidelijk.
 
Ach een beetje mediatraining en het boekje "hoe gedraag ik me op het veld, terwijl de camera loopt" doet wonderen... Zeer domme actie....

Fritske P. (gelooft dat Guijo-Velasco eens een bezoekje moet brengen aan het Poolse Auswitschz)
 
Toen die interviewer er over begon leek hij ook niet goed uit zijn woorden te kunnen komen.
Erg ongelukkig en hij had niet zo dom moeten reageren met:'Dat kan.' toen de interviewer zei dat hij het ongepast vond.
Ja, duhh. Dat het niet kan is duidelijk.

Volgens mij is die jongen gewoon...dom. :p
 
KNVB wil Guijo-Velasco vijf duels schorsen na Hitlergroet
02 december 2008

Als het aan de KNVB ligt, komt Daniel Guijo-Velasco voorlopig niet in actie. De bond heeft de middenvelder van Helmond Sport een schikkingsvoorstel van vijf duels schorsing gedaan, omdat hij in de wedstrijd tegen RBC Roosendaal tot tweemaal toe een 'Hitlergroet' bracht aan tegenstander Mels van Driel.

Guijo-Velasco zei direct na deze wedstrijd doodleuk dat hij zijn actie 'gepast' vond, omdat Van Driel zich 'als een Duitser gedroeg'. Helmond Sport werd hier ernstig door in verlegenheid gebracht en schorste de Belg direct voor één wedstrijd.

Mocht Guijo-Velasco niet akkoord gaan met het schikkingsvoorstel, dan wordt de zaak voorgelegd aan de tuchtcommissie betaald voetbal van de KNVB.

Bron
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat dat gewoon wordt geaccepteerd door HS en Guijo-Velasco, het zou helemaal wat zijn als 'ie hier nog tegen in beroep gaat.
 
Waarschijnlijk gedaan om aan te geven dat Helmond Sport het niet goed keurt, maar in de hoop dat de tuchtcommisie besluit dat de speler al genoeg geschorst is door Helmond Sport zelf.

Genoeg geschorst door Helmond zelf? 1 wedstrijd. Nee gooi er nog maar eens lekker een wedstrijd of 5 boven op, zal hem leren met zijn domme gedrag. ;)

Edit: Uit supporters standpunt kan ik je verklaring enigzins begrijpen, maar ik neem toch aan dat je dit gedrag ook niet goedkeurd?
 
Helmond accepteert vijf duels voor Guijo-Velasco
Daniel Guijo-Velasco heeft vijf duels de tijd om na te denken over zijn actie van vorige vrijdag. De middenvelder is voor vijf wedstrijden geschorst vanwege de Hitlergroet die hij tot tweemaal toe maakte tijdens Helmond Sports duel met RBC Roosendaal.

Helmond maakte bekend dat de club het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal van de KNVB accepteert. Die had dinsdag duidelijk gemaakt dat hij Guijo-Velasco vijf duels wilde schorsen vanwege zijn gedrag.

Afgelopen zaterdag had Helmond al besloten de Belgische middenvelder voor één wedstrijd buiten de selectie te laten. Bovendien moet hij meewerken aan een scholenproject.

Dit seizoen kwam Guijo-Velasco alle achttien competitieduels van Helmond Sport in actie. Coach Jurgen Streppel zette hem telkens in de basis. Hij scoorde éénmaal en leverde zeven assists. Alleen Keisuke Honda (VVV-Venlo) leverde net zoveel beslissende passes als Guijo-Velasco.

Zoals ik al dacht ja. Terecht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan