Heelal & Buitenaards Leven

New Horizon, een peperduur aparaat en dan een zwart-wit opname. Altijd bijzonder. Wel scherp beeld.

Heeft dat wellicht ook niet te maken met het gebrek aan licht in die regionen? Of zeg ik nu iets heel geks

Mijn kleurenfoto's komen er ook niet heel mooi uit met weinig licht.
 
Heeft dat wellicht ook niet te maken met het gebrek aan licht in die regionen? Of zeg ik nu iets heel geks

Mijn kleurenfoto's komen er ook niet heel mooi uit met weinig licht.
Ja, dat lijkt mij ook. En het kan ook goed dat het contrast is gemaakt buiten het zichtbare licht - bijv infrarood camera's - omdat er te weinig zichtbare licht uberhaupt is. De foto maak je dan later interessant voor het menselijk ook door de contrasten aan te passen.

Maar is een gok.
 
Ja, dat lijkt mij ook. En het kan ook goed dat het contrast is gemaakt buiten het zichtbare licht - bijv infrarood camera's - omdat er te weinig zichtbare licht uberhaupt is. De foto maak je dan later interessant voor het menselijk ook door de contrasten aan te passen.

Maar is een gok.
Jep: voor de liefhebbers: Ralph. Dingetje "vliegt" ook ff wat sneller dan je gemiddelde "trouwfoto's-van-boven"-drone. ;)
 
Planetoïde scheert vannacht 'vlak' langs aarde, weinig gevaar voor satellieten - https://nos.nl/l/2461320

Spectaculair. Jammer dat de NOS de spanning van te voren weg neemt. Het zou wat zijn als het 50/50 was of we totaal uitsterven of niet. Dan zou ik met spanning de livestream volgen. :maniac:
 
Planetoïde scheert vannacht 'vlak' langs aarde, weinig gevaar voor satellieten - https://nos.nl/l/2461320

Spectaculair. Jammer dat de NOS de spanning van te voren weg neemt. Het zou wat zijn als het 50/50 was of we totaal uitsterven of niet. Dan zou ik met spanning de livestream volgen. :maniac:
Onvoorstelbaar dat je dat dan zou kiezen om met je laatste uren te doen :eek:
 
Onvoorstelbaar dat je dat dan zou kiezen om met je laatste uren te doen :eek:
Ik dacht hetzelfde. Ik zou wat flessen whisky uit de kast pakken en ervoor zorgen dat ik in m'n broek plas van lamheid en knock-out ga voordat die meteoriet op aarde verschijnt.
 

Met zulke filmpjes voel je gewoon het letterlijke moment dat je hersenen het niet meer kunnen bevatten 🤯
En wij ons maar druk maken over een bekerfinale 🤣

Mooi!

En terecht dat we ons druk maken over de bekerfinale. Die is tenminste te bevatten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan