Heelal & Buitenaards Leven

Cool gemaakt!

Maar toch pakt het brein dit nog steeds niet lekker op.
We zien het. We begrijpen wat we zien. Maar we realiseren ons nog steeds de kilometers (per uur) niet echt.

Inderdaad en dan de ernorme afstanden. 1 lichtjaar is 9 miljard kilometer en da's echt helemaal niets in heelaltermen, 100 lichtjaren ook niet. 1000 lichtjaren? stelt niks voor.
 
Inderdaad en dan de ernorme afstanden. 1 lichtjaar is 9 miljard kilometer en da's echt helemaal niets in heelaltermen, 100 lichtjaren ook niet. 1000 lichtjaren? stelt niks voor.
Dat dus. Daar zijn onze hersenen helemaal niet voor gemaakt. Die kunnen daar helemaal niks mee.
 
Inderdaad en dan de ernorme afstanden. 1 lichtjaar is 9 miljard kilometer en da's echt helemaal niets in heelaltermen, 100 lichtjaren ook niet. 1000 lichtjaren? stelt niks voor.

Zo is Andromeda (Volgens mij vanuit ons het sterrenstelsel dat het dichtste bij is, mocht ik daarin fout zijn corrigeer me gerust) naar schatting 2,5 miljoen lichtjaar van ons verwijderd.
 
Zo is Andromeda (Volgens mij vanuit ons het sterrenstelsel dat het dichtste bij is, mocht ik daarin fout zijn corrigeer me gerust) naar schatting 2,5 miljoen lichtjaar van ons verwijderd.

We hebben dus ook geen flauw idee wat er 'nu' gaande is met Andromeda, of dat het zelfs nog bestaat - als 'nu' sowieso nog een zinvolle term is op astronomische schaal.
 
We hebben dus ook geen flauw idee wat er 'nu' gaande is met Andromeda, of dat het zelfs nog bestaat - als 'nu' sowieso nog een zinvolle term is op astronomische schaal.

Andromeda komt wel op ons af, dus over x aantal jaar gaan die twee stelsels in elkaar over. Dat duurt nog effe.

Edit: 4 miljard jaar nog. Ik zet alvast een alarm.
 
Andromeda komt wel op ons af, dus over x aantal jaar gaan die twee stelsels in elkaar over. Dat duurt nog effe.

Edit: 4 miljard jaar nog. Ik zet alvast een alarm.
En toch is de kans dat 2 hemellichamen elkaar raken dan nihil. Ze zullen waarschijnlijk volledig door elkaar heen bewegen. Weliswaar wel totaal gehusseld worden door de verandering in de zwaartekracht.
 
We hebben dus ook geen flauw idee wat er 'nu' gaande is met Andromeda, of dat het zelfs nog bestaat - als 'nu' sowieso nog een zinvolle term is op astronomische schaal.

We hebben niet eens een idee wat op Alpha Centauri gebeurt, en dat de dichtstbijzijnste ster vanaf de aarde (buiten onze eigen zon natuurlijk). Bizar als je er over na gaat denken. Als we hen, bij de verkiezing van Trump een waarschuwingssignaal hadden gestuurd met de snelheid van het licht, zouden zij dat signaal pas krijgen nadat de eerste termijn van Trump er al op zit.

Het toont hoe nietig wij als mensen eigenlijk zijn op de schaal van het universum.
 
Andromeda komt wel op ons af, dus over x aantal jaar gaan die twee stelsels in elkaar over. Dat duurt nog effe.

Edit: 4 miljard jaar nog. Ik zet alvast een alarm.

Ja, maar misschien is is Andromeda allang opgedoekt omdat er een intergalactische snelweg doorheen moet - beetje brede snelweg, maar je weet het niet.
 
Ik wil juist liever niet te veel over dit soort dingen nadenken. Dan voel ik me zo nietig en nutteloos.
 
Andromeda komt wel op ons af, dus over x aantal jaar gaan die twee stelsels in elkaar over. Dat duurt nog effe.

Edit: 4 miljard jaar nog. Ik zet alvast een alarm.
Hierdoor moet ik denken aan Neil deGrasse Tyson. Hij vertelde ooit dat hij het altijd zo grappig vond dat telkens wanneer hij tijdens een lezing vertelde dat de zon volgens nieuwe berekeningen niet nog 'slechts' 3,5 miljard, maar wel 4,5 miljard jaar zou 'leven', er toch altijd een geluid van opluchting door de zaal ging.

Ik wil juist liever niet te veel over dit soort dingen nadenken. Dan voel ik me zo nietig en nutteloos.
Daar heb ik het universum niet voor nodig hoor. Ik heb een vrouw met een MTS-diploma. :grin:
 
Hierdoor moet ik denken aan Neil deGrasse Tyson. Hij vertelde ooit dat hij het altijd zo grappig vond dat telkens wanneer hij tijdens een lezing vertelde dat de zon volgens nieuwe berekeningen niet nog 'slechts' 3,5 miljard, maar wel 4,5 miljard jaar zou 'leven', er toch altijd een geluid van opluchting door de zaal ging.

Dus Andromeda komt precies op tijd op ons af, dat kan geen toeval zijn. Wedden dat daar opeens een leefbaar stukje rots met een eigen zon tussen blijkt te zitten die we de technologie van dan wel op tijd kunnen bereiken?

Future mankind secured. Ik maak me geen zorgen meer.
 
En dit is slechts de melkweg...

hr0jXCh.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan