Heelal & Buitenaards Leven

En dit is hoe ongelofelijk irrelevant de Aarde:

A95lcuiCQAAxZKE.jpg:large
 
Zoals je ziet is de Aarde een stukje kleiner dan VY Canis Majoris (vrij vertaald: enorme kanis ;). VY is de grootste, bekende ster van het nabije healal. Hoe vaak past de aarde in VY? 11 quadrillion earths can fit inside it, if you travel 900mph it would take 1100 years to go around it, here's a video for more:

[video]http://youtu.be/c8CgDGhYKe8[/video]
 
Wat voor effect zou dat op eb en vloed hebben.

Niet alleen eb en vloed. Zonder de maan zou de aarde niet netjes stabiel rondom haar as draaien, maar zou die beweging meer lijken op die van een tol die bijna omvalt. Probleem is dat we de maan langzaam aan het kwijtraken zijn. Volgens mij raken we onze stabiliteit kwijt voordat de zon 'ontploft'. Maar goed, we spreken over miljoenen en miljarden jaren.
 
Niet alleen eb en vloed. Zonder de maan zou de aarde niet netjes stabiel rondom haar as draaien, maar zou die beweging meer lijken op die van een tol die bijna omvalt. Probleem is dat we de maan langzaam aan het kwijtraken zijn. Volgens mij raken we onze stabiliteit kwijt voordat de zon 'ontploft'. Maar goed, we spreken over miljoenen en miljarden jaren.

Wie dan leeft wie dan zorgt zullen we maar zeggen.
 
Ondanks dat ik helemaal geen zak geef om het heelal en die dingen, vind ik het wel geweldig om dingen te lezen over van die 'conspiracy theories' met UFO's en Aliëns. Misschien komt dit omdat complottheoriën mij best boeien, zoals 9/11 of van die geheimzinnige dingen als sektes, maar ik kan echt uren kijken naar die programma's die altijd op Nat Geo kwamen, UFO Hunters en UFO Europe heette die programma's volgens mij. Zal best dat er een hoop gefaked is, maar daar denk ik dan gewoon niet bij na dat maakt het leuker. Daarnaast zal er toch wel een waarheid inzitten, het kan niet anders dat die overheid in Amerika een hoop verbergt.
 
Ondanks dat ik helemaal geen zak geef om het heelal en die dingen, vind ik het wel geweldig om dingen te lezen over van die 'conspiracy theories' met UFO's en Aliëns. Misschien komt dit omdat complottheoriën mij best boeien, zoals 9/11 of van die geheimzinnige dingen als sektes, maar ik kan echt uren kijken naar die programma's die altijd op Nat Geo kwamen, UFO Hunters en UFO Europe heette die programma's volgens mij. Zal best dat er een hoop gefaked is, maar daar denk ik dan gewoon niet bij na dat maakt het leuker. Daarnaast zal er toch wel een waarheid inzitten, het kan niet anders dat die overheid in Amerika een hoop verbergt.

Nee, sorry. Ik weet voor mijzelf zeker dat er nog ergens leven is, al kan ik dat niet bewijzen, maar als dat leven in staat was naar onze planeet te reizen, dan zou dat echt wel opgemerkt worden door jan en alleman. Er zijn duizenden mensen en verschillende instanties, amateurs, hobbyisten en professionals, die dagelijks met veel passie de hemel afspeuren. Dat kan "de overheid", welke dan ook, met de beste wil van de wereld niet keer op keer in de doofpot stoppen. Nog los van het feit dat als buitenaardse wezens de tijd en moeite nemen om naar onze planeet te reizen, ze waarschijnlijk ook wel duidelijker contact zouden zoeken.
 
Las gisteren dit interviewtje met Johan Oldekamp (had nog nooit van de beste man gehoord) en werd niewsgierig en heb even op z'n website gekeken, waar hij de tien meest voorkomende mythen ontkracht (o.a. de holocaust, vrouwenemancipatie, evolutie, Jezus en de duivel) en ons onthuld dat de goden buitenaardse reptielen zijn (in: 7 The myth of racism) en deze zijn nog steeds onder ons (o.a Koningin Eilizabeth en onze eigen Bea zijn eigenlijk reptielen). Het is een stuk lezen, maar diegenen onder ons die dit soort theorien fascinerend vinden of gewoon eens hartelijk willen lachen, de moeite waard.

De grote vraag is natuurlijk waarom deze 'gek' serieuze aandacht krijgt in een seriueuze krant als de Volkskrant.
 
Las gisteren dit interviewtje met Johan Oldekamp (had nog nooit van de beste man gehoord) en werd niewsgierig en heb even op z'n website gekeken, waar hij de tien meest voorkomende mythen ontkracht (o.a. de holocaust, vrouwenemancipatie, evolutie, Jezus en de duivel) en ons onthuld dat de goden buitenaardse reptielen zijn (in: 7 The myth of racism) en deze zijn nog steeds onder ons (o.a Koningin Eilizabeth en onze eigen Bea zijn eigenlijk reptielen). Het is een stuk lezen, maar diegenen onder ons die dit soort theorien fascinerend vinden of gewoon eens hartelijk willen lachen, de moeite waard.

De grote vraag is natuurlijk waarom deze 'gek' serieuze aandacht krijgt in een seriueuze krant als de Volkskrant.

Ik heb ze net even vluchtig doorgelezen. Ieder zijn mening. Ik vind de manier waarop hij de meeste van zijn denkbeelden brengt eng, maar de denkbeelden an sich worden (soms helaas) door meer mensen gedeeld. De theorie over de continentendrift is vrij nieuw, en verklaart ook niet alles als ik het goed heb begrepen (uit A Short History of Nearly Everything van Bill Bryson), en of mensen wel of geen vlees nodig hebben is een eeuwig terugkerende discussie, dus dat zijn de enige punten waar ik nog een beetje in mee ga en waarvan ik zeg, die mening mag je hebben. De rest vind ik getuigen van een achterhaalde kijk op de wereld, of gewoon waanzin.

Maar ik moet bij het lezen van zulke stukken toch altijd weer denken aan de kreet 'Nothing is true' uit het spel Assassin's Creed. Dat geldt voor waar ik in geloof, en voor waar hij in gelooft. Uiteindelijk is de waarheid zeer rekbaar, en is de mijne gebaseerd op de bevindingen van anderen die na nader onderzoek net zo goed weer foutief kunnen zijn.
 
http://www.youtube.com/watch?v=jlW_zrq-4IU

Deze docu vond ik erg interessant. in ieder geval wetenschappelijk benaderd itt Ancient Aliens.
Gaat wel meer over de piramides, maar het heeft zeker raakvlakken. Zeer de moeite waard.
Ik vind het vooral interessant, omdat het blijkt dat we minder weten dan dat ze in de oudheid deden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan