Heelal & Buitenaards Leven

Dit, zeker als relativistische effecten parten gaan spelen. Cijfers poneren, rekenen, theorie erachter weten lukt allemaal, maar bevatten? Meer aannemen.
Zo heb ik zittend op een stoel op de 51e breedtegraad ook al een "snelheid" van 1000km/h plus vanwege de draaiing van de aarde om haar as (vergelijkend met iemand die net buiten de atmosfeer "stil" zou hangen en de aarde onder zich door ziet draaien).
Maar dat is niks met de aardbaan waarmee we om de zon gaan: een omloop om de zon is 940 miljoen km waar we een jaar over doen: dat is ook weer 104.000 km per uur.
Dan lijkt 124.000 km/h (neem aan dat dit het verschil met onze snelheid is?) niet zoveel meer. Het is allemaal relatief. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik snap ook wel dat twee miljoen kilometer voor astronomische begrippen hetzelfde is als aan de andere kant van het bureau voor ons. Maar toch, 2.000.000.000 meter...

Och, ik was vooral voor mezelf hardop aan het mijmeren. Het heelal is een machtig mooi en onbevatbaar iets. Misschien moet ik m'n telescoop maar eindelijk eens vervangen en weer naar de hemel gaan turen. Vroeger een hobby en tegenwoordig tuur ik vooral naar m'n telefoon.
 
Zo heb ik zittend op een stoel op de 51e breedtegraad ook al een "snelheid" van 1000km/h plus vanwege de draaiing van de aarde om haar as (vergelijken met iemand die net buiten de atmosfeer "stil" zou hangen en de aarde onder zich door ziet draaien).
Maar dat is niks met de aardbaan waarmee we om de zon gaan: een omloop om de zon is 940 miljoen km waar we een jaar over doen: dat is ook weer 104.000 km per uur.
Dan lijkt 124.000 km/h (neem aan dat dit het verschil met onze snelheid is?) niet zoveel meer. Het is allemaal relatief. ;)

Ja, ook die 124k stelt niks voor. Maar dat stukje veroorzaakt bij mij dus kortsluiting.
 

Overigens is niet iedereen enthousiast. Omdat ook de exacte positie van de aarde wordt vrijgegeven, vrezen deskundigen dat een eventueel vijandige soort een aanval op onze planeet kan uitvoeren.

Prachtig dit! :ROFL:
 
Lach er maar mee. Hawking heeft er ook voor gewaarschuwd!

Precies. En wiskundige modfellen als 'universeel communicatiemiddel"? Ik kan Pythagoras nog net volgen, maar daarna is de wiskundige communicatie bij mij wel klaar (nou ben ik uiteraard geen standaard aardbewoner en is de rest veel slimmer dan ik (als mij).
 
Precies. En wiskundige modfellen als 'universeel communicatiemiddel"? Ik kan Pythagoras nog net volgen, maar daarna is de wiskundige communicatie bij mij wel klaar (nou ben ik uiteraard geen standaard aardbewoner en is de rest veel slimmer dan ik (als mij).
Degenen die zich bezighouden met interplanetaire of intergalactische communicatie wel ja. ;)
 
Die heeft vast n dinobot geroken!
Dino's hebben nooit bestaan. De botten die "gevonden" werden zijn gepland door tegenstanders van het geloof om de waarheid in de bijbel in twijfel te kunnen trekken. Hoewel ik in alle eerlijkheid ook niet uitsluit dat die theorie de wereld ingeslingerd is om te voorkomen dat men gaat graven naar de botten. De kans daarbij dat je dwars door de aarde heengaat en eraf valt is natuurlijk groot.
 
Nice try NASA
FXhz9p9UsAEu7Pi


PS: grap niet van mij (maar had het wel kunnen zijn).
 
Terug
Bovenaan Onderaan