Heelal & Buitenaards Leven

Misschien een vreselijke kudt opmerking, maar het enige waarvan ik Elon Musk ken is van Bitcoin, want Elon Musk zou Bitcoin to the moon 🚀🚀🚀 sturen.

Maar goed, leuk om te lezen dat-ie naast Bitcoin ook is betrokken bij ruimtevaart.
 
En mocht je je afvragen hoe groot dat karretje nou helemaal is...
EuiNRxTXUAUTVXm
 
En mocht je je afvragen hoe groot dat karretje nou helemaal is...
EuiNRxTXUAUTVXm
Jammer dat het zo klein is. :rolleyes: Ik sta al klaar met mijn verrekijker om naar mars te kijken. maar ik geef het maar op. :sad:
Dan eet ik maar een mars om de teleurstelling te verdringen.

unnamed (1).jpg




;)
 
Asteroïde komt zondag relatief dicht bij aarde - https://nos.nl/l/2372834

2 miljoen kilometer.

'Relatief dichtbij'

Man, ik snap soms helemaal niks van het heelal. :ROFL:
Je hoeft er ook niet veel van te snappen. Ze hebben een paar jaar geleden ontdekt dat het heelal 6x zo groot is als ze eerder dachten. Ik dacht in eerste instantie dat dit best indrukwekkend is. Maar dan bedenk je dat het heelaal altijd al oneindig groot was. Dus het is informatie waar niemand iets mee opschiet. (tenzij je miss Universe bent. Dan weet je opeens dat je 6 x knapper was dan je al dacht)
 
Asteroïde komt zondag relatief dicht bij aarde - https://nos.nl/l/2372834

2 miljoen kilometer.

'Relatief dichtbij'

Man, ik snap soms helemaal niks van het heelal. :ROFL:

Onze eerste buur Venus (qua planeten) staat op zo'n 41 miljoen km van de aarde op het moment dat ze in haar baan het dichtste bij komt, 261 miljoen km op het verste punt. Mars zo'n 60 miljoen km, tot 400 miljoen op het verste punt.

Relatief dichtbij dus, die 2 miljoen. Die afstanden zijn niet voor te stellen, je hebt gelijk, maar die kan ik nog wel behappen op één of andere manier. Afstand is afstand.

Ik vind die snelheid van 124000 km per uur dan weer moeilijker te bevatten. Zo'n object, zo snel door tijd en ruimte.
 
Onze eerste buur Venus (qua planeten) staat op zo'n 41 miljoen km van de aarde op het moment dat ze in haar baan het dichtste bij komt, 261 miljoen km op het verste punt. Mars zo'n 60 miljoen km, tot 400 miljoen op het verste punt.

Relatief dichtbij dus, die 2 miljoen. Die afstanden zijn niet voor te stellen, je hebt gelijk, maar die kan ik nog wel behappen op één of andere manier. Afstand is afstand.

Ik vind die snelheid van 124000 km per uur dan weer moeilijker te bevatten. Zo'n object, zo snel door tijd en ruimte.
Zou leuk zijn om een dashcam op dat blok te zetten en te zien hoe hij ons waarneemt in het passeren.
 
Onze eerste buur Venus (qua planeten) staat op zo'n 41 miljoen km van de aarde op het moment dat ze in haar baan het dichtste bij komt, 261 miljoen km op het verste punt. Mars zo'n 60 miljoen km, tot 400 miljoen op het verste punt.

Relatief dichtbij dus, die 2 miljoen. Die afstanden zijn niet voor te stellen, je hebt gelijk, maar die kan ik nog wel behappen op één of andere manier. Afstand is afstand.

Ik vind die snelheid van 124000 km per uur dan weer moeilijker te bevatten. Zo'n object, zo snel door tijd en ruimte.
Dit, zeker als relativistische effecten parten gaan spelen. Cijfers poneren, rekenen, theorie erachter weten lukt allemaal, maar bevatten? Meer aannemen.
 
Onze eerste buur Venus (qua planeten) staat op zo'n 41 miljoen km van de aarde op het moment dat ze in haar baan het dichtste bij komt, 261 miljoen km op het verste punt. Mars zo'n 60 miljoen km, tot 400 miljoen op het verste punt.

Relatief dichtbij dus, die 2 miljoen. Die afstanden zijn niet voor te stellen, je hebt gelijk, maar die kan ik nog wel behappen op één of andere manier. Afstand is afstand.

Ik vind die snelheid van 124000 km per uur dan weer moeilijker te bevatten. Zo'n object, zo snel door tijd en ruimte.
Ik snap ook wel dat twee miljoen kilometer voor astronomische begrippen hetzelfde is als aan de andere kant van het bureau voor ons. Maar toch, 2.000.000.000 meter...
 
Terug
Bovenaan Onderaan