Wat een verrassing, een niet heel jonge en briljante speler van PSV gaat voor een luttel bedrag weg. Brands op zijn top.

Lachwekkend laag schijtbedrag natuurlijk, maar kennelijk was Moreno al gehaald met allerlei clausules in zijn contract, met dit fooitje als gevolg.

Hij heeft dan dus meegeholpen aan 1 kampioenschap(?). En nu is hij weer weg.

Beetje dubbel gevoel bij dit soort constructies. Ja, je kunt er kwaliteitsspelers mee halen die je anders niet zou kunnen halen, en als je dan kampioen wordt had je CL inkomsten, maar er staat tegenover dat je er bij doorverkoop weer geen rooie cent voor kunt vangen. Zelfde liedje met huurlingen; ze kunnen de selectie versterken, niet altijd het geval natuurlijk, en als ze dat doen is dat prettig en gewenst, maar uiteindelijk gaan ze weer gratis weg. Het is misschien een manier om mee te kunnen blijven draaien in de top, maar is het uiteindelijk niet een luchtkasteel wat je aan het bouwen bent? Mij bekruipt toch het gevoel dat je jezelf met deze constructies stiekem steeds verder aan het ingraven bent tot je (financieel) geen kant meer op kan. Ajax neemt risico door de volledige contractsommen op zich te nemen, en hogere salarissen uit te betalen, maar daardoor vangt het, indien het een succesvolle speler aantrekt, wel de volle mep. Kom ik toch weer op het risico durven nemen verhaaltje uit. Hoe denken jullie hierover?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Lachwekkend laag schijtbedrag natuurlijk, maar kennelijk was Moreno al gehaald met allerlei clausules in zijn contract, met dit fooitje als gevolg.

Hij heeft dan dus meegeholpen aan 1 kampioenschap(?). En nu is hij weer weg.

Beetje dubbel gevoel bij dit soort constructies. Ja, je kunt er kwaliteitsspelers mee halen die je anders niet zou kunnen halen, en als je dan kampioen wordt had je CL inkomsten, maar er staat tegenover dat je er bij doorverkoop weer geen rooie cent voor kunt vangen. Zelfde liedje met huurlingen; ze kunnen de selectie versterken, niet altijd het geval natuurlijk, en als ze dat doen is dat prettig en gewenst, maar uiteindelijk gaan ze weer gratis weg. Het is misschien een manier om mee te kunnen blijven draaien in de top, maar is het uiteindelijk niet een luchtkasteel wat je aan het bouwen bent? Mij bekruipt toch het gevoel dat je jezelf met deze constructies stiekem steeds verder aan het ingraven bent tot je (financieel) geen kant meer op kan. Ajax neemt risico door de volledige contractsommen op zich te nemen, en hogere salarissen uit te betalen, maar daardoor vangt het, indien het een succesvolle speler aantrekt, wel de volle mep. Kom ik toch weer op het risico durven nemen verhaaltje uit. Hoe denken jullie hierover?

Absoluut terechte opmerkingen die je maakt, maar ook terechte vragen. PSV graaft op deze manier zijn eigen graf in. Je bouwt namelijk niets op, sportief niet maar financieel ook niet. Het is allemaal gericht op de korte termijn en in geval van PSV denk ik, overleven. Een Nederlandse topclub die verkondigt max. 8 miljoen te kunnen betalen, staat er financieel niet best voor. Ajax betaalt 13 miljoen voor een jeugdspeler die ze "rustig" brengen...
Maar wat ik niet zo goed snap is het verkoopbeleid van PSV: hoezo moet je Moreno voor 5,8 miljoen laten gaan als zijn marktwaarde al 8 miljoen is hetgeen betekent dat je normalitair veel meer dan dat voor hem moet krijgen? Hij begrijpt toch ook wel dat PSV een speler niet 30% onder de marktwaarde kan laten gaan? Brands is gewoon niet professioneel genoeg, heeft met veel spelers een vriendschappelijke band waardoor hij nooit echt hard kan optreden. Bovendien is een speler als Moreno ook niet iemand die heisa gaat maken als PSV tegen hem zegt dat dit bod wel heel erg laag is en wellicht ook voor zijn eigen status beter is als PSV een hoog bedrag voor hem ontvangt.
 
Absoluut terechte opmerkingen die je maakt, maar ook terechte vragen. PSV graaft op deze manier zijn eigen graf in. Je bouwt namelijk niets op, sportief niet maar financieel ook niet. Het is allemaal gericht op de korte termijn en in geval van PSV denk ik, overleven. Een Nederlandse topclub die verkondigt max. 8 miljoen te kunnen betalen, staat er financieel niet best voor. Ajax betaalt 13 miljoen voor een jeugdspeler die ze "rustig" brengen...
Maar wat ik niet zo goed snap is het verkoopbeleid van PSV: hoezo moet je Moreno voor 5,8 miljoen laten gaan als zijn marktwaarde al 8 miljoen is hetgeen betekent dat je normalitair veel meer dan dat voor hem moet krijgen? Hij begrijpt toch ook wel dat PSV een speler niet 30% onder de marktwaarde kan laten gaan? Brands is gewoon niet professioneel genoeg, heeft met veel spelers een vriendschappelijke band waardoor hij nooit echt hard kan optreden. Bovendien is een speler als Moreno ook niet iemand die heisa gaat maken als PSV tegen hem zegt dat dit bod wel heel erg laag is en wellicht ook voor zijn eigen status beter is als PSV een hoog bedrag voor hem ontvangt.

De bedragen die PSV ontvangt (of vraagt, maar laten we hopen van niet) voor haar spelers zijn sowieso een absolute fooi in de hedendaagse voetbalwereld. Een lachtertje. De clubs die aankloppen bij PSV moeten zich achter de rug van PSV om toch gewoon kapot lachen om PSV? Die weten dat ze met het sukkeltje van de klas te maken hebben, de goeie sul die je lekker kan oplichten. Het lijkt wel alsof ze nog in de jaren 90 leven bij PSV.

Voor dat bedrag had PSV jaren geleden Maher nog niet eens gekocht, en Moreno is een gelouterde international die naar mijn weten nog nooit ergens door de mand is gevallen, altijd minimaal een voldoende scoort en ook nog eens niet blessuregevoelig is. M.a.w. je verkoopt eigenlijk een zekerheidje. Dat zo iemand dan nog minder moet kosten dan het gemiddelde onbewezen Nederlandse talent vandaag de dag kost is echt ongelooflijk. Moreno is absoluut veel en veel meer waard, dus ik snap dit soort bedragen ook echt niet.

Dat gezegd, hoewel ik Brands niet bijzonder hoog heb zitten, schat ik hem toch ook niet dusdanig debiel in dat hij zijn spelers bijna gratis bij een pakje boter weg gaat geven, zoals nu het geval lijkt te zijn. Ik vind het bedrag dusdanig laag dat ik Brands het voordeel van de twijfel geef en verwacht dat er van tevoren afspraken over waren gemaakt dat hij voor dusdanig bedrag zou kunnen vertrekken als er een interessante partij zich zou aanbieden oid. Zo niet, dan zit PSV in de dikke penarie met zo iemand aan het roer.

Oh ja, en in mijn vorige post zei ik dat Ajax dat risico nam en zo hogere transfersommen ontvangt, maar door niet in zee te gaan met allerlei constructies sta je dan dus uiteindelijk ook bijzonder sterk aan de onderhandelingstafel, waardoor je dus 13 miljoen voor Bazoer kunt vragen etc., en niet zoals PSV een Bruma voor 15 miljoen laat gaan waarvan 75% naar Chelsea gaat bijvoorbeeld, en je zelf schlemielig nog een paar stuivers overhoudt.

Weet Gerbrands wel dat hoog inzetten aan de onderhandelingstafel ook een onderdeel is van zijn topsportklimaat? Of wat verstaat hij onder topsportklimaat? Heracles Almelo speelt in de eredivisie, dus aangezien dat de hoogste tak van het betaalde voetbal is in Nederland, zou je het bij hun dan ook een topsportklimaat kunnen noemen? het lijkt er immers op dat ze bij PSV meer op dat niveau aan het mikken zijn. De (Ger)Brandsjes kunnen daar ook niet veel aan doen, aangezien ze allebei van een subtopper afkomen, en dat blijft toch zorgwekkend.
 
Laatst bewerkt:
De enige speler van PSV met internationale allure vertrekt. Atlas komt nog in de buurt maar die zal ook voor een appel en een ei verkocht. Wat rest is middelmaat of spelers op hun retour. Zelfs al zou lozano gehaald en worden en blijft van ginkel. Ik zie PSV niet aanhaken bij Ajax volgend seizoen. Ajax maakt niet de fout die ze eerder hebben gemaakt. Ze gaan de honderd miljoen nu eindelijk verzilveren om PSV op lichtjaren achterstand te zetten. Naast dat moreno een voortreffelijke centrale verdediger is, zullen zijn goals enorm gemist worden. Die zullen gecompenseerd moeten worden in de voorhoede. PSV is het oude Feyenoord
 
  • Leuk
Reactions: IPF
We hebben Schwaab nog.

Brands heeft aangegeven heen vervanger te halen voor moreno. De wijs krijgt de kans. Volgend jaar dus Isimat met Schwaab in de basis met de wijs als eerste vervanger. Bij Ajax en Feyenoord bibberen de aanvallers op hun vakantiebestemming al om af te reizen naar Eindhoven volgend seizoen.
 
Zoals ik al eerder gepost heb: onze spelers worden verkocht voor minder dan 10 miljoen euro en jeugdspelers en bankzitters van Ajax worden verkocht voor in ieder geval meer dan 10 miljoen euro....sommige spelers van Ajax zelfs voor meer dan 25 miljoen euro...onze TD is rijp voor een vertrek uit Eindhoven....zo gaat PSV never nooit kunnen aanhaken bij de suptop van Europa en zijn we straks zelfs niet meer te vinden in de Top-3 van de eredivisie.....Brands benadeelt PSV enorm door onze spelers voor een appel en een ei te verkopen....!!
 
Brands heeft aangegeven heen vervanger te halen voor moreno. De wijs krijgt de kans. Volgend jaar dus Isimat met Schwaab in de basis met de wijs als eerste vervanger. Bij Ajax en Feyenoord bibberen de aanvallers op hun vakantiebestemming al om af te reizen naar Eindhoven volgend seizoen.

De Wijs ben ik wel benieuwd naar, maar of Isi of Schwaab moet vertrekken en daar moet dan een rechtsbenige CV van niveau Moreno voor komen.
 
Hiep hiep hoi Calimero reacties. Na zo'n slecht seizoen is een renovatie voor mij het enige wat telt. En graag met meer Nederlandse spelers. Hendriks kan prima links in de verdediging spelen.

​​​​​​de leegloop bij Ajax vind ik heerlijk want en zak geld maakt geen doelpunten.
 
De Wijs krijgt een kans. Ik heb veel vertrouwen in De Wijs en roep al jaren dat de jeugd meer kansen moet krijgen, dus ik moet wel blij zijn met dit besluit ;).
Nu hoop ik wel dat dit besluit ook echt gebaseerd is op beleid en vertrouwen en niet geboren is uit krenterigheid of zelfs financiële noodzaak.

:dewijs: Jordy, pak ze!!
 
Zoals ik al eerder gepost heb: onze spelers worden verkocht voor minder dan 10 miljoen euro en jeugdspelers en bankzitters van Ajax worden verkocht voor in ieder geval meer dan 10 miljoen euro....sommige spelers van Ajax zelfs voor meer dan 25 miljoen euro...onze TD is rijp voor een vertrek uit Eindhoven....zo gaat PSV never nooit kunnen aanhaken bij de suptop van Europa en zijn we straks zelfs niet meer te vinden in de Top-3 van de eredivisie.....Brands benadeelt PSV enorm door onze spelers voor een appel en een ei te verkopen....!!

Brands heeft zo te zien met vrijwel alle spelers die verkocht zijn of gaan worden, allerlei afspraken te hebben gemaakt, dus ook met Moreno.
Feit is dat PSV niet echt aan vernieuwing zal doen, dit is simpelweg een ware uittocht zonder enig perspectief. Als je Schwaab en Isimat overhoudt met daar achter de Wijs dan ben je gewoon van het niveau pakweg Heerenveen. En nog maar te zwijgen over het vertrek van Arias en Willems en wie men dan kan binnen halen. Dit is de verkeerde interpretatie van vers bloed binnen halen. Dat is je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt.
 
Ik lees dat PSV de miljoenen van Moreno op zak houdt. Groot gelijk, er zijn in de afgelopen jaren onder Brands al veel te veel verdedigende kwaliteitsimpulsen aangekocht voor veel te grote bedragen.
 
Ik lees dat PSV de miljoenen van Moreno op zak houdt. Groot gelijk, er zijn in de afgelopen jaren onder Brands al veel te veel verdedigende kwaliteitsimpulsen aangekocht voor veel te grote bedragen.

PSV gaat waarschijnlijk zonder verdediging spelen. Zoals al zo lang vurig gewenst. Alles vol op de aanval. ;)
Maar wie moet dan scoren? :ai:
 
Brands heeft zo te zien met vrijwel alle spelers die verkocht zijn of gaan worden, allerlei afspraken te hebben gemaakt, dus ook met Moreno.
Feit is dat PSV niet echt aan vernieuwing zal doen, dit is simpelweg een ware uittocht zonder enig perspectief. Als je Schwaab en Isimat overhoudt met daar achter de Wijs dan ben je gewoon van het niveau pakweg Heerenveen. En nog maar te zwijgen over het vertrek van Arias en Willems en wie men dan kan binnen halen. Dit is de verkeerde interpretatie van vers bloed binnen halen. Dat is je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt.

Ik verwacht bij de basisopstelling volgend seizoen Brenet zowel op de links- als rechtsback. Ik hoor Brands als zeggen dat Brenet met zijn snelheid prima in staat is om beide flanken te bestrijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan