Grootste cultheld

De Bondscoach

Maoïst van lichte zeden
Dit topic miste ik nog echt... Wie zijn de grootse culthelden van PSV? Jung mo Hu (Hu! Hu! Hu!), Eric Paddo,
Ons Berrie ('Seiko'), Lilleken Theo, Young-Pyo Lee (Lee! Lee! Lee!), Rekikiki? Teddy 'meej op de bènk' Maybank?

En: wat maakt een. cultheld eigenlijk tot cultheld?
 
Tja, cultheld... Bij mij komt toch Ronald Koeman op... O nee, ik bedoel natuurlijk Ronald Waterheus! De man die 3 (?) seizoenen op rij geconfronteerd werd met een nieuwe concurrent die als 1e keeper werd gehaald. En toch wist hij zijn basisplaats te houden! Niet een absolute topkeeper, maar had zo af en toe n mooie redding in huis, of haalde weer eens rood...


 
  • Waterreus: "ik kan nóg meer verdienen, maar verdien al heel veel" en "Anderlecht speelde hotseknots begoniavoetbal", nadat PSV ervan verloren had
  • Van der Doelen: vingerincident
  • Berry van Aarle: profvoetballer die postbode wordt
  • Juul Ellerman: omdat hij de helft 'per ongeluk' scoorde (met z'n knie, schouder, scheenbeen of ander lichaamsdeel die daar eigenlijk niet voor bedoeld was)
  • Nii Lampi: gewoon om zijn 'zijn'
 
Dit topic miste ik nog echt... Wie zijn de grootse culthelden van PSV? Jung mo Hu (Hu! Hu! Hu!), Eric Paddo,
Ons Berrie ('Seiko'), Lilleken Theo, Young-Pyo Lee (Lee! Lee! Lee!), Rekikiki? Teddy 'meej op de bènk' Maybank?

En: wat maakt een. cultheld eigenlijk tot cultheld?

Een cultheld moet een beetje afwijken van het gemiddelde en iets eigens hebben. En hij mag eigenlijk niet te goed zijn. Wat dat betreft valt een van Aerle eigenlijk al af.
Mijn favouriete cultheld is toch wel Waterreus. Gewoon zich als Limburger profileren, lange haren als dat al lang niet meer in de mode is, neemt geen blad voor de mond, ook als dat eigenlijk verstandiger is (en dat zelf ook wel beseffen) En een lange tijd voor PSV gespeeld.
Wie is onze eerste keus?
 
Een cultheld moet een beetje afwijken van het gemiddelde en iets eigens hebben. En hij mag eigenlijk niet te goed zijn. Wat dat betreft valt een van Aerle eigenlijk al af.
Mijn favouriete cultheld is toch wel Waterreus. Gewoon zich als Limburger profileren, lange haren als dat al lang niet meer in de mode is, neemt geen blad voor de mond, ook als dat eigenlijk verstandiger is (en dat zelf ook wel beseffen) En een lange tijd voor PSV gespeeld.
Wie is onze eerste keus?
Waterreus heeft allang al zijn credits bij mij verloren met zijn gestook tijdens al die voetbalpraatprogramma's . Berry van Aerle daarentegen, is een cultheld ,die nooit PSV zou afkraken en gewoon na zijn PSV carrière postbode wordt. Hilarisch, en een getuigenis van zijn ijzersterke no-nonsense karakter. Een geweldig sympathieke gast.
 
Waterreus heeft allang al zijn credits bij mij verloren met zijn gestook tijdens al die voetbalpraatprogramma's . Berry van Aerle daarentegen, is een cultheld ,die nooit PSV zou afkraken en gewoon na zijn PSV carrière postbode wordt. Hilarisch, en een getuigenis van zijn ijzersterke no-nonsense karakter. Een geweldig sympathieke gast.

Waterreus... "Ik hoop dat Ajax kampioen wordt." :lmao::lmao::lmao:

Ik ken hen alleen als Waterneus...
 
Ik vind Gomez een legend, maar of hij ook daadwerkelijk een cultheld is durf ik niet te zeggen. Jorrit Hendrix of Isimat zouden nog in aanmerking komen, maar ook zij zijn niet echte culthelden voor mijn gevoel...
 
Ik sluit me bij Gomes aan, zeker n cultheld wat mij betreft. En..ik blijf Brenet echt n held vinden. Heerlijke open gast. Een beetje de Martina onder de ex-psvers. ;)
 
Waterreus is gaan geloven dat ie echt een slimme man is met relevante meningen. Dat deze man ook even in beeld was om in de RvC van PSV te gaan zitten....Dan waren van de topclub tot het lachertje van de Eredivisie geworden.
 
Een cultheld moet een beetje afwijken van het gemiddelde en iets eigens hebben. En hij mag eigenlijk niet te goed zijn. Wat dat betreft valt een van Aerle eigenlijk al af.
Mijn favouriete cultheld is toch wel Waterreus. Gewoon zich als Limburger profileren, lange haren als dat al lang niet meer in de mode is, neemt geen blad voor de mond, ook als dat eigenlijk verstandiger is (en dat zelf ook wel beseffen) En een lange tijd voor PSV gespeeld.
Wie is onze eerste keus?
Met jouw inkadering ben ik het wel eens. Ik heb nog een aanvulling: de persoon moet toch ook wel als echte PSV-er (in Nederland) gezien worden. In mijn ogen valt dan bijvoorbeeld de hier genoemde Lucius wel af. Toch?

Waterreus, Addo, Van der Doelen, Manolev. Misschien was Waterreus ook wel te goed voor een cultheld?
 
Met jouw inkadering ben ik het wel eens. Ik heb nog een aanvulling: de persoon moet toch ook wel als echte PSV-er (in Nederland) gezien worden. In mijn ogen valt dan bijvoorbeeld de hier genoemde Lucius wel af. Toch?

Waterreus, Addo, Van der Doelen, Manolev. Misschien was Waterreus ook wel te goed voor een cultheld?
Als er 3 seizoenen op rij een vervanger voor je wordt gehaald dan bestaat daar wel twijfel over :sneaky:
 
Dat, en vooral dat er geen grote internationale carrière was. Je kunt mijn inziens daarom Romario nooit een cultheld noemen.
Inderdaad, echte toppers zijn held geen cultheld. Waterheus hangt er misschien wel tussenin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan