Grootste cultheld

Is anti-held Edward Linskens al genoemd? Een jongen uit de jeugd, een onsierlijke, ogenschijnlijk net iets te zware voetballer tussen alle gekochte Ajacieden die toch een plekje kreeg op het gouden middenveld van ‘88 met als hoogtepunt de lelijkste belangrijkste goal ever tegen Real in Bernabeu, terwijl Hugo Sanchez aan de overkant omhaal na omhaal produceerde.
Tot slot moet zijn dunne vlassnorretje nog even genoemd worden, dat van een afstand meer weg heeft van een langpootmug dan van een volle masculiene Stalinsnor. Edward Linskens. Ik vind dat denk ik de grootste cultheld.
 
Huub Stevens. Niet de beste voetballer ooit, maar iemand die op karakter het hoogste behaald. Die in deze tijd niet meer past en kan, maar trouwer aan de club zijn er niet veel geweest. Die het liefst op het veld was gestapt omDanko Lazovic doormidden te zagen, maar uit clubbelang zijn mond hield.
 
Huub Stevens. Niet de beste voetballer ooit, maar iemand die op karakter het hoogste behaald. Die in deze tijd niet meer past en kan, maar trouwer aan de club zijn er niet veel geweest. Die het liefst op het veld was gestapt omDanko Lazovic doormidden te zagen, maar uit clubbelang zijn mond hield.
Huub hoort erbij. Fabio, weet niet hoor.
 
Fabio heeft geen enkele betekenis gehad voor PSV. Had een willekeurige andere speler kunnen zijn. Half seizoen, leuke inzet, doelpuntje klaar. Niks unieks.
Wel helemaal met je eens dat hij niet in een rijtje culthelden thuishoort.
Maar geen enkele betekenis klopt m.i. niet.

Zijn penalty waarmee we weer Ajax versloegen in de bekerfinale staat in mijn geheugen gegrift naast de penalty van Robert die ons naar de halve finale CL in 2005 schoot.
Dingen om tijdens een regenachtige dag terug te kijken. Een mens fleurt van zoiets toch op?;)
 
Fabio heeft geen enkele betekenis gehad voor PSV. Had een willekeurige andere speler kunnen zijn. Half seizoen, leuke inzet, doelpuntje klaar. Niks unieks.

Hij is geen geweldige voetballer (was toch ook een voorwaarde?), maar wist puur door zijn passie en inzet iets te bewerkstelligen, zowel op het veld als daarbuiten. Hij was ondanks zijn korte verblijf gigantisch populair bij de supporters, wat onder meer blijkt uit het feit dat hij direct zijn eigen liedje had. Dat is toch weinig passanten met een invallersrol gegeven. Zijn uiterlijk droeg ook bij aan zijn cultstatus, en dan schoot hij ook nog eens de beslissende penalty binnen tegen Ajax.

Mitroglou werd hier na één trucje al tot cultheld gebombardeerd. Dan vind ik Silva toch eerder in aanmerking komen.
 
Wel helemaal met je eens dat hij niet in een rijtje culthelden thuishoort.
Maar geen enkele betekenis klopt m.i. niet.

Zijn penalty waarmee we weer Ajax versloegen in de bekerfinale staat in mijn geheugen gegrift naast de penalty van Robert die ons naar de halve finale CL in 2005 schoot.
Dingen om tijdens een regenachtige dag terug te kijken. Een mens fleurt van zoiets toch op?;)
Ja dat wel. Alleen is het winnen van Ajax of een beker niks unieks.
De penalty die Anton Janssen ooit scoorde, die was uniek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan