Go Ahead Eagles - PSV | Woensdag 2 maart | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
GAE speelt gewoon goed dit jaar. Ajax heeft er ook flink moeite mee gehad. Van Wonderen heeft de boel gewoon goed staan.
Gun ze ook de bekerwinst nog wel dit jaar. Leuke ploeg die incidenteel kan stunten maar gezien dat dit om een finale plek gaat is het denk ik voor rust al beslist in het voordeel van PSV. Zo niet en we gaan de boot in dan gun ik het ze van harte.
 
Gun ze ook de bekerwinst nog wel dit jaar. Leuke ploeg die incidenteel kan stunten maar gezien dat dit om een finale plek gaat is het denk ik voor rust al beslist in het voordeel van PSV. Zo niet en we gaan de boot in dan gun ik het ze van harte.
Ja precies, ik denk eigenlijk ook dat PSV met een andere instelling aan deze wedstrijd zal beginnen dan afgelopen weekend, niet alleen omdat het een halve finale is, maar óók omdat ze zich willen revancheren.
 
Ja precies, ik denk eigenlijk ook dat PSV met een andere instelling aan deze wedstrijd zal beginnen dan afgelopen weekend, niet alleen omdat het een halve finale is, maar óók omdat ze zich willen revancheren.
Plus dat je gewoon op gras speelt, ook wel prettiger dan plastic waarvan je weet dat er vorig jaar meerdere medespelers een blessure opliepen.
 
GAE speelt gewoon goed dit jaar. Ajax heeft er ook flink moeite mee gehad. Van Wonderen heeft de boel gewoon goed staan.
Zeker waar. Lijkt erop alsof hij z'n ploeg tactisch goed kan voorbereiden en daardoor ook vertrouwen kweekt als ze dan wel de bal hebben. Daarmee worden ze gelijkwaardig aan veel ploegen en komt het aan op de vorm van de dag of een beetje mazzel met zo'n 1-0 afgelopen weekend. Het uitgangspunt is natuurlijk anders dan bij ons (wij moeten winnen, zij zijn met elk punt tevreden), maar onze 'als het niet door het midden kan, toch gewoon proberen' tactiek zorgt eerder voor minder houvast dan voor duidelijkheid.
 
Helemaal mee eens, maar het is toch erg dat de poep ons nu al dun door de broek loopt?
Enerzijds wel, maar heb je ooit FA Cup derde ronde gezien waar hele kleine clubjes voor het eerst kunnen loten tegen de grote Premier League jongens?
Al sinds midden vorige eeuw sneuvelen daar bijna jaarlijks enkele topclubs tegen semi profs of zelfs amateurs die nauwelijks weten hoe je een bal onder controle moet krijgen.
Dit is bekervoetbal waarin de underdog ineens kans krijgt op een stunt hetgeen hen , die niets te verliezen maar wel eeuwige roem te winnen hebben, extra gevaarlijk maakt.

En ik heb een stukje gezien van de kwartfinale die GAE tegen NEC speelde. Het ging er zo fanatiek aan toe dat ik stiekem hoopte om AZ i.p.v. GAE te loten.
Het wordt borst heel nat maken en waarschijnlijk billen knijpen tot en met minuut 95 of zo.
Om maar niet te denken aan nog ergere scenario's.
Bekervoetbal is de dood of de gladiolen. Om Deventer te kunnen verlaten met die gladiolen hoop ik op die zeldzame efficiency en productiviteit als we laatst toonden in het Gelredome.
Maar met een moeizame 0-1 of 1-2 ben ik uiteindelijk ook tevreden uiteraard.
Forza PSV. :)
 
GAE kan echt geen wonder verrichten in 4 dagen tijd, dus ze zullen morgen wel op zijn
Alsof PSV dat wel kan, of de conditie heeft voor zoveel wedstrijden in zo'n korte tijd. Dankzij Schmidt houden de sterkhouders het nog maar nauwelijks 90 minuten vol. Ik zou nog maar niet te makkelijk denken over deze wedstrijd. Het is een uitwedstrijd, en ik ga er vanuit dat GAE iets gemotiveerder aan deze wedstrijd zal beginnen dan PSV. Ik verwacht hetzelfde spelbeeld als afgelopen wedstrijd tegen Sparta. Als er dan bij GAE niemand zo dom is als die Verschueren en er dus ook niet met rood vanaf gaat, dan ligt winst niet voor de hand.
 
PSV zal toch heel anders voor de dag moeten komen als tegen Maccabi en Sparta. Dat was stroperig voetbal en niet vooruit te branden. Als er strijd geleverd moet worden valt het bij PSV altijd tegen. Pas als ze bij 1-0 achter komen, worden ze wakker. PSV zal in aanvallend opzicht veel beter moeten presteren als de laatste wedstrijden. Mijn vraag is dan : wie maakt onze goals. Wij hebben geen echte goalgetter in dienst, dus zijn we afhankelijk van een individuele actie. Wij combineren er op los, maar ik zou nu meer opportunistisch gaan voetballen. En als het even kan : schiet eens op goal. Ik hoop op een opstanding.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan