Gerald Vanenburg

De Bouterbaas

Grappigste forummer 2021
De technicus en baltovenaar. Veel doelpunten gescoord. Hij had, net als Michel valke wie kent 'm nog, een hoge stem. Kwam samen met Koeman over van Ajax en heeft een prima bijdrage geleverd aan de successen van PSV in de jaren 80 (wat minder in de jaren 90). Verdiend zeker een kansje in deze hall of fame.
 
De technicus en baltovenaar. Veel doelpunten gescoord. Hij had, net als Michel valke wie kent 'm nog, een hoge stem. Kwam samen met Koeman over van Ajax en heeft een prima bijdrage geleverd aan de successen van PSV in de jaren 80 (wat minder in de jaren 90). Verdiend zeker een kansje in deze hall of fame.

Een zeer begenadigd voetballer. Op de vierkante meter onnavolgbaar zo af en toe, maar een icoon / held? Zover wil ik peroonlijk niet gaan.
 
Klopt, maar ik wilde 'm zeker vermelden. Vind niet dat hij in het "natte kranten" rijtje thuishoort.
 
Vind ik vaak onderschat worden; was technisch superieur binnen de 88-selectie. En dat zegt eigenlijk alles...
 
Wat doet Vanenburg tegenwoordig eigenlijk?
Volgens mij niets? Hij heeft Helmond Sport een tijdje slecht laten voetballen en is nog bij Willem II aan de slag geweest. Maar, dat was tijdelijk volgens mij.
Ik kan me niet herinneren zijn naam recentelijk te hebben gehoord.

Edit: even Wikipedia geraadpleegd en daar loopt het spoor dood in 2008, na Willem II.
 
Volgens mij niets? Hij heeft Helmond Sport een tijdje slecht laten voetballen en is nog bij Willem II aan de slag geweest. Maar, dat was tijdelijk volgens mij.
Ik kan me niet herinneren zijn naam recentelijk te hebben gehoord.

Edit: even Wikipedia geraadpleegd en daar loopt het spoor dood in 2008, na Willem II.

toch wel triest dat hij er niks van heeft gebakken als coach.
ik had het hem graag oed zien doen.
 
toch wel triest dat hij er niks van heeft gebakken als coach.
ik had het hem graag oed zien doen.

Ik ook, maar zo zie je toch, dat wanneer je een goede voetballer bent, dat je niet ook automatisch een goede coach bent. Ronald Koeman is er overigens ook een voorbeeld van.

Wie van de 88-club van zowel Nederlands elftal als PSV is nu eigenlijk überhaupt coach?

Ik weet van :

Gullit (werkloos)
Rijkaard
Van Basten (werkloos)
E. Koeman
R. Koeman (werkloos)
Vanenburg (werkloos?)
Gerets
Van Tiggelen (assistent)



Goed, ik weet dat Lerby nu spelersmakelaar is, maar wat doen de rest? Heintze heeft dacht ik een bedrijf in Veldhoven.....
 
Ik ook, maar zo zie je toch, dat wanneer je een goede voetballer bent, dat je niet ook automatisch een goede coach bent. Ronald Koeman is er overigens ook een voorbeeld van.

Wie van de 88-club van zowel Nederlands elftal als PSV is nu eigenlijk überhaupt coach?

Ik weet van :

Gullit (werkloos)
Rijkaard
Van Basten (werkloos)
E. Koeman
R. Koeman (werkloos)
Vanenburg (werkloos?)
Gerets
Van Tiggelen (assistent)



Goed, ik weet dat Lerby nu spelersmakelaar is, maar wat doen de rest? Heintze heeft dacht ik een bedrijf in Veldhoven.....
Heb het lijstje even geupdate:
Gullit (Erelid Belgische voetbalbond)
Rijkaard (werkloos)
Van Basten (werkloos)
E. Koeman (werkloos)
R. Koeman (spoorwegbeambte)
Vanenburg (werkloos?)
Gerets
Van Tiggelen (assistent)
 
Alleen Erwin Koeman zou ik van dat lijstje hier ooit een keer een kans gunnen. Alleen betwijfel ik of hij zoveel anders of beter is dan Rutten. In mijn optiek trainers uit dezelfde categorie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan