Georginio Wijnaldum

Bas

Routinier
Georginio Wijnaldum heeft maandagochtend zijn handtekening gezet onder een vierjarige verbintenis bij PSV. De 20-jarige in Rotterdam geboren speler onderging zondag al met succes de medische keuring. Wijnaldum zal zich direct aansluiten bij de selectie voor de training van vanochtend.

2445cfeb-a463-4a75-9818-6785dc3cba29_Wijnaldum-contractondertekening4682.jpg


“Ik kan het nog steeds niet geloven”

Georginio Gregion Emile Wijnaldum is geboren op 11 november 1990. Hij maakte in 2007 als B-junior zijn debuut in het eerste elftal van Feyenoord, met 16 jaar en 148 dagen en nog altijd de jongste debutant van Feyenoord ooit. Tot nu toe speelde hij 110 wedstrijden en scoorde daarin 22 doelpunten, waarvan 14 doelpunten in het afgelopen seizoen. Van 1997-2004 speelde hij in de jeugd van Sparta Rotterdam. “Dit is heel speciaal voor mij”, liet Wijnaldum weten voor de camera van PSV TV. “Ik kan het nog steeds niet geloven. Ik ben nog een jonge speler en wil me graag verder ontwikkelen. Daarom is in Nederland blijven de beste keuze. PSV speelt altijd voor het kampioenschap en dat heb ik nog nooit meegemaakt. Daarnaast heeft het een goed team om me verder te ontwikkelen.” Wijnaldum gaat bij PSV met rugnummer 10 spelen. “Een nummer laat je niet beter spelen, maar het spreekt wel enorme waardering uit van deze club.” In het bijzijn van zijn oma, die uit handen van technisch manager Marcel Brands ook een shirt kreeg overhandigd, ondertekende hij zijn contract. “Mijn oma heeft mij altijd verzorgd en ik ben blij als ik haar kan meenemen naar dit soort dingen. Ze heeft veel tijd in mij gestoken en heeft al het shirt van mijn debuutwedstrijd. Daar zal deze waarschijnlijk naast komen te hangen.”

ab377132-1e69-4e6f-a3f0-d258839ab614_Wijnaldum-contractondertekening4683.jpg


cc33c7ee-2508-44f6-8dd9-5cd1e9d68d1c_Wijnaldum-contractondertekening4684.jpg


ef5e3523-2dbf-4f4b-980e-979f4f8190e4_Wijnaldum-contractondertekening4685.jpg
.
 
Laatst bewerkt:
Leuke voetballer, maar alleen als Toivonen vertrekt zou ik hem bij PSV willen zien. Anders zou ik niet weten waar je hem neer moet zetten.

4 à 5 miljoen vind ik trouwens erg veel voor een speler met een eenjarig contract.
 
Leuke voetballer, maar alleen als Toivonen vertrekt zou ik hem bij PSV willen zien. Anders zou ik niet weten waar je hem neer moet zetten.

4 à 5 miljoen vind ik trouwens erg veel voor een speler met een eenjarig contract.

Vanaf de flanken zou hij ook best kunnen geloof ik. Daarbij is een ander systeem natuurlijk ook een optie.
 
Aardige voetballer - niet meer, niet minder - maar dan zal er toch eerst iemand verkocht moeten worden op de flanken. En als Everton en Twente ook interesse hebben, wordt het een lastig verhaal.

Had liever gezien dat er nieuws was over een spits!
 
Wat als we Dzsudzsak verkopen voor een miljoentje of 15 (moet zeker haalbaar zijn) en als vervanger zowel Assaidi en Wijnaldum halen voor pak 'm beet een miljoentje of 5. Assaidi dan voor op de linkerflank die naar binnen kan snijden en op doel kan schieten en Wijnaldum op de '10' zoals hij nu ook bij Feyenoord doet. Wat er met Toivonen gebeurd laat ik even terzijde.. momenteel is hij meer geschorst/geblesseerd dan dat hij speelt. Ook zou hij nog eventueel in de spits kunnen, misschien dat hij wel goed rendeert met iemand als Wijnaldum om zich heen.
 
Bakkal verkopen en Wijnaldum naar Eindhoven halen...dan heeft de ploeg meer dynamiek en het tempo ligt een stuk hoger en tot slot heeft Wijnaldum een mooie pass in de benen en kan hij zelf fantastisch doelpunten maken....Wijnaldum is wel 2 keer beter dan Bakkal, dus mijn keuze is reeds gemaakt...!!(Y):unsure:
 
Ik hoor en lees overal dat PSV eens een keer de eigen jeugd een kans moet geven.

Met Labyad hebben we een heel goede nr. 10 achter de hand, afkomstig uit de eigen opleiding en met al heel wat eredivisie ervaring.

Nu roepen diezelfde mensen dat we Wijnaldum moeten halen, heel goede voetballer hoor en ook zeker een versterking.
Maar met Toivonen en Labyad heb je al twee goede spelers op die positie toch. Daar licht de noodzaak niet lijkt me.
 
Laten we het zo stellen Razinho. Bakkal in vorm is vrijwel gelijkwaardig als een Wijnaldum in vorm. Alleen heb ik momenteel het idee dat er in Wijnaldum nog wel wat potentie zit. Aan het begin van het seizoen was hij nog niet goed maar er zit nu overduidelijk een stijgende lijn in zijn spel, ben benieuwd hoe ver hij die lijn kan doortrekken. Ook is Wijnaldum nog een stukkie jonger dan Bakkal van wie ik steeds meer het gevoel krijg dat hij zich niet serieus genomen voelt binnen PSV en daardoor zo kwakkeld..
 
Laten we het zo stellen Razinho. Bakkal in vorm is vrijwel gelijkwaardig als een Wijnaldum in vorm. Alleen heb ik momenteel het idee dat er in Wijnaldum nog wel wat potentie zit. Aan het begin van het seizoen was hij nog niet goed maar er zit nu overduidelijk een stijgende lijn in zijn spel, ben benieuwd hoe ver hij die lijn kan doortrekken. Ook is Wijnaldum nog een stukkie jonger dan Bakkal van wie ik steeds meer het gevoel krijg dat hij zich niet serieus genomen voelt binnen PSV en daardoor zo kwakkeld..

Bakkal moet zijn beroep eens serieus nemen! Zou al veel schelen denk ik, zo jammer. Vind het een geweldig talent die er gewoon met de pet naar gooit.
 
Ik vind het heel jammer dat Bakkal zo achteruit is gegaan want hij leek echt een goede speler te worden die er ook echt stond in de grote wedstrijden zoals tegen Ajax.. Zonde..
 
Ik zie echt niet wat een Wijnaldum gaat toevoegen bij ons. We hebben 2 dingen nodig. Een type Janssen, oftewel iemand die op het middenveld bikkelt en zowel verdedigend als aanvallend sterk is, een leider bovendien. Daarnaast natuurlijk een echte spits. En dan kijk ik nog even niet naar onze verdedigers...

Wijnaldum? Doe me dan maar gretige eigen jeugd.
 
Ik zie echt niet wat een Wijnaldum gaat toevoegen bij ons. We hebben 2 dingen nodig. Een type Janssen, oftewel iemand die op het middenveld bikkelt en zowel verdedigend als aanvallend sterk is, een leider bovendien. Daarnaast natuurlijk een echte spits. En dan kijk ik nog even niet naar onze verdedigers...

Wijnaldum? Doe me dan maar gretige eigen jeugd.

Precies, daarom snap ik ook de roep om Schaars niet. Dan zie ik liever dat we het een jaartje doen met jeugdige spelers of een talent uit de eredivisie zoals die Roorda of Toornstra, en dat dan het seizoen daarop v.Bommel terug komt. Eerst maar eens zien of hij dat doet natuurlijk, maar hij blijft het voorlopig wel als enige stellig herhalen.
 
PSV en Everton zouden zich ook in de race willen mengen, maar FC Twente lijkt voorlopig het meest concreet te zijn voor Georginio Wijnaldum. De bekerwinnaar heeft naar verluidt grootse plannen met de aanvaller van Feyenoord, maar Martin van Geel raakt daar niet van onder de indruk: “Want ook wij hebben grote plannen met hem”, zegt de technisch directeur.

Van Geel heeft onlangs met Wijnaldum om tafel gezeten om te praten over een verlenging van het tot 2012 doorlopende contract, maar nu de interesse toeneemt, wordt de kans kleiner dat de aanvaller ook daadwerkelijk gaat bijtekenen. Cor Pot, bondscoach van Jong Oranje, hoopt dat de twintigjarige Wijnaldum in ieder geval in Nederland kan blijven.
“Het is verstandig voor jonge spelers om langer in de Eredivisie te blijven”, Pot in het Algemeen Dagblad. “Natuurlijk hebben alle jonge talenten de droom in Engeland of Spanje te spelen, maar Wijnaldum zou er volgens mij nog beter aan doen om te wachten.” Dat wil volgens Pot overigens niet zeggen dat de Rotterdammer deze zomer Feyenoord moet inruilen voor FC Twente. “Wijnaldum kan zich ook bij Feyenoord prima ontwikkelen, zoals dat de laatste maanden ook duidelijk het geval was. Hij krijgt als lopende nummer tien in de Kuip alle kans om beter te worden.”

vz.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan