Gastón Pereiro (A)

Pereiro liep buiten zijn eigen schuld te verzuipen op 10 omdat met name Lozano en Bergwijn ook constant centraal stonden te spelen waardoor er geen enkele speelruimte was voor Pereiro. Kwam ook nauwelijks aan de bal. Dit is gewoon een fout van van Bommel om dit niet te corrigeren. Zal toch wel niet de bedoeling zijn dat de links- en rechtsbuiten allebei naast Pereiro en de Jong in het centrum spelen???

Je kaart hier inderdaad nog een andere cruciale oorzaak voor het slechte spel van gisteren aan. Viel mij inderdaad ook op dat die vier lekker een theekransje hielden in plaats van dat zij wat ruimtes opzochten, maar dit is een terugkerend patroon wanneer PSV tegen 4-4-2 ploegen speelt. Angelino stond gisteren redelijk vaak vrij op de flank, weet niet wat Dumfries gisteren had maar die bleef stug aan Isimat hangen. Gutierrez viel enorm tegen en van Hendrix moeten we niet verwachten dat ie ineens door het blok van AZ heen dribbelt. Ontrevreden over van Bommel, maar dat ben ik al langen dan vandaag.
 
Wie de nabeschouwing bij Fox heeft gezien, plus het interview met Van Bommel is overtuigd.

Deze jongen is op en top prof. Alles voor het team. Gouden persoon. Iedere andere voetballer had moord en brand geschreeuwd. En deze bepalende speler denkt in het teambelang. Mooi.

Edit: blijf erbij, laffe wissel. Was onzichtbaar, maar Guti en Hendrix waren zwaar dramatisch. Zij hadden een wissel verdiend.
Niet per se eens met de edit, maar met de rest roerend eens.
 
Wie de nabeschouwing bij Fox heeft gezien, plus het interview met Van Bommel is overtuigd.

Deze jongen is op en top prof. Alles voor het team. Gouden persoon. Iedere andere voetballer had moord en brand geschreeuwd. En deze bepalende speler denkt in het teambelang. Mooi.

Edit: blijf erbij, laffe wissel. Was onzichtbaar, maar Guti en Hendrix waren zwaar dramatisch. Zij hadden een wissel verdiend.
Ik denk dat het ging om Guti en Pereiro. Hendrix vond ik niet zo dramatisch, zeker niet in verdedigend opzicht. Maar het was met name de duels die verloren werden. De strijd om de bal was te licht. Dan Hendrix eruit halen voor Sadilek zou niet heel verschil maken. Guti/Pereiro voor Sadilek dat zou wel een verschil te weeg brengen. Pereiro op dat moment was net iets meer onzichtbaar. Daarnaast heeft MvB ook de neiging om vertrouwen aan zijn basis te laten zien. Guti heeft zich , terecht, in het elftal geknokt. Als hij nu eruit zou gaan is dat echt een domper voor hem. Pereiro was net uit het elftal en kreeg kans. Maar liet nog niets zien. Anders gezegd, Pereiro is ook een aantal keer blijven staan terwijl hij ervoor slecht speelde. Nu werd het vertrouwen aan Guti gegeven.

Vond het daarom alles behalve een laffe wissel. Je brengt een 19 jarige speler in, handvol eredivisie minuten, en die geef je de taak om een team op de rit te krijgen tegen AZ (Potentieel top vijf kandidaat) wat compact goed staat en ook nog eens voor staat. Je kunt die wissel van alles vinden maar ik vond hem niet laf. Hoogstens was het tactisch beter om Guti te slachtofferen i.p.v Pereiro. Alleen Guti komt me meer over als een vechter dan Pereiro (Hij miste wel duelkracht).
 
De wissel Pereiro-Sadilek is achteraf natuurlijk gemakkelijk een gouden wissel te noemen, maar eigenlijk veranderde er weinig aan het spelbeeld. PSV creëerde ook na die wissel helemaal niets. De wedstrijd kantelde alleen doordat we op de juiste momenten scoorden (vlak voor rust uit het niets de gelijkmaker en vlak na rust de 2-1). Dat had ook met Pereiro kunnen gebeuren. Ik ben wel bang dat dit (het begin van) het einde is van Pereiro bij PSV en dat zou ik doodzonde vinden.
Ach, de winterstop is veel te kort voor Pereiro ‘s ‘zaakwaarnemers’ om een transfer te ‘onderhandelen’. En in de zomer zien we wel verder
 
Ik denk dat het ging om Guti en Pereiro. Hendrix vond ik niet zo dramatisch, zeker niet in verdedigend opzicht. Maar het was met name de duels die verloren werden. De strijd om de bal was te licht. Dan Hendrix eruit halen voor Sadilek zou niet heel verschil maken. Guti/Pereiro voor Sadilek dat zou wel een verschil te weeg brengen. Pereiro op dat moment was net iets meer onzichtbaar. Daarnaast heeft MvB ook de neiging om vertrouwen aan zijn basis te laten zien. Guti heeft zich , terecht, in het elftal geknokt. Als hij nu eruit zou gaan is dat echt een domper voor hem. Pereiro was net uit het elftal en kreeg kans. Maar liet nog niets zien. Anders gezegd, Pereiro is ook een aantal keer blijven staan terwijl hij ervoor slecht speelde. Nu werd het vertrouwen aan Guti gegeven.

Vond het daarom alles behalve een laffe wissel. Je brengt een 19 jarige speler in, handvol eredivisie minuten, en die geef je de taak om een team op de rit te krijgen tegen AZ (Potentieel top vijf kandidaat) wat compact goed staat en ook nog eens voor staat. Je kunt die wissel van alles vinden maar ik vond hem niet laf. Hoogstens was het tactisch beter om Guti te slachtofferen i.p.v Pereiro. Alleen Guti komt me meer over als een vechter dan Pereiro (Hij miste wel duelkracht).

Pereiro was meer onzichtbaar dan Guti ja, omdat hij niet bereikt kon worden. En Guti was minder onzichtbaar omdat hij een linie terug stond en opviel door zijn slechte en slome spel.
 
Pereiro was meer onzichtbaar dan Guti ja, omdat hij niet bereikt kon worden. En Guti was minder onzichtbaar omdat hij een linie terug stond en opviel door zijn slechte en slome spel.

In de laatste 60 minuten van de wedstrijd maakte Pereiro geen enkele fout. :D ;)
 
Pereiro was meer onzichtbaar dan Guti ja, omdat hij niet bereikt kon worden. En Guti was minder onzichtbaar omdat hij een linie terug stond en opviel door zijn slechte en slome spel.
Ja gedeeltelijk mee eens. Dat Guti slecht speelde en voor Pereiro meer moeite kost om zichtbaar te worden. Aan de andere kant was het ook weer dat hij weinig vrij liep, weinig mee verdedigde en zijn passing was ook slecht. Volgensmij Guti iets beter (niet goed). Dus ja Pereiro was door omstandigheden onzichtbaar aan de andere kant toonde hij te weinig om te laten zien dat hij wel bepalend ging worden. Dit had Guti iets meer. Maar ook Sadilek voor Guti was qua wedstrijdbeeld niet gek geweest. Maar Guti verdiend ook wel een keertje krediet.
 
Pereiro was meer onzichtbaar dan Guti ja, omdat hij niet bereikt kon worden. En Guti was minder onzichtbaar omdat hij een linie terug stond en opviel door zijn slechte en slome spel.

Om bereikt te kunnen worden moet je wel bereikbaar zijn of althans zorgen dat je bereikt kan gaan worden. Als de speler daar zelf niets aan doet dan is het aan de trainer toch?
 
Om bereikt te kunnen worden moet je wel bereikbaar zijn of althans zorgen dat je bereikt kan gaan worden. Als de speler daar zelf niets aan doet dan is het aan de trainer toch?

Dan had Pereiro zich terug moeten laten zakken ter hoogte van Guti, en dan? Er zat totaal geen beweging in achterin, AZ bleef rustig op eigen helft hangen en hoefde alleen maar te azen op slordigheden van Guti, die er ook genoeg waren, aangezien de beide backs poep in de broek hadden en alles weer inleverden bij de CV's. Het waarschijnlijk de opdracht van MvB aan Dumfries om niet op te stormen, omdat MvB de verdediging dan te kwetsbaar achtte. Dat is enigzins te begrijpen, maar het zorgde er wel voor dat alles muurvast zat. Daar kan Pereiro ook weinig aan doen. De hele voorhoede was namelijk onzichtbaar door deze patstelling. Niet alleen Pereiro was hierdoor niet te bereiken, maar ook LdJ, Bergwijn en Lozano niet.
 
Dan had Pereiro zich terug moeten laten zakken ter hoogte van Guti, en dan? Er zat totaal geen beweging in achterin, AZ bleef rustig op eigen helft hangen en hoefde alleen maar te azen op slordigheden van Guti, die er ook genoeg waren, aangezien de beide backs poep in de broek hadden en alles weer inleverden bij de CV's. Het waarschijnlijk de opdracht van MvB aan Dumfries om niet op te stormen, omdat MvB de verdediging dan te kwetsbaar achtte. Dat is enigzins te begrijpen, maar het zorgde er wel voor dat alles muurvast zat. Daar kan Pereiro ook weinig aan doen. De hele voorhoede was namelijk onzichtbaar door deze patstelling. Niet alleen Pereiro was hierdoor niet te bereiken, maar ook LdJ, Bergwijn en Lozano niet.
Dat denk ik ook. Schijtbakkenvoetbal dus. En dat terwijl je tot nu toe thuis vrijwel elke tegenstander van de mat speelde, onder meer dankzij de voortdurend opkomende backs. Ik snap echt niet dat die speelwijze ineens overboord werd gegooid tegen een AZ dat het achterin vaak ook niet meer weet als je ze onder druk zet. Pereiro werd nu geslachtofferd, terwijl meer druk op de vleugels een veel betere oplossing was geweest.
 
Dat denk ik ook. Schijtbakkenvoetbal dus. En dat terwijl je tot nu toe thuis vrijwel elke tegenstander van de mat speelde, onder meer dankzij de voortdurend opkomende backs. Ik snap echt niet dat die speelwijze ineens overboord werd gegooid tegen een AZ dat het achterin vaak ook niet meer weet als je ze onder druk zet. Pereiro werd nu geslachtofferd, terwijl meer druk op de vleugels een veel betere oplossing was geweest.

Dat heet tactiek. Je kunt niet altijd de wedstrijd spelen zoals je zelf wilt. AZ ging gewoon heel compact staan en gaven PSV de kans niet om op te bouwen over de backs. Dat heeft niets met schijtbakkenvoetbal te maken, maar met uitgekookte tactiek van vd Brom en AZ. AZ maakte het speelveld op hun helft zo compact dat er gewoon geen ruimte was om op te komen voor Dumfries of Angelino.
 
Om bereikt te kunnen worden moet je wel bereikbaar zijn of althans zorgen dat je bereikt kan gaan worden. Als de speler daar zelf niets aan doet dan is het aan de trainer toch?

Voorheen (sept/okt nog een beetje) had je altijd een keer een splijtpass van Schwaab naar Pereiro. Van allebei een geniaal dingetje. Die bal zag je de laatste tijd niet meer.
Dat lag niet aan Schwaab, maar vooral aan de tegenstander en toch ook aan Pereiro.
 
Laatst bewerkt:
Dat denk ik ook. Schijtbakkenvoetbal dus. En dat terwijl je tot nu toe thuis vrijwel elke tegenstander van de mat speelde, onder meer dankzij de voortdurend opkomende backs. Ik snap echt niet dat die speelwijze ineens overboord werd gegooid tegen een AZ dat het achterin vaak ook niet meer weet als je ze onder druk zet. Pereiro werd nu geslachtofferd, terwijl meer druk op de vleugels een veel betere oplossing was geweest.

Ik begrijp het wel.
In de buurt van Dumfries staat de kracht van AZ. Daar omheen staat de zwakte van PSV met zijn invallers Isimat en Hendrix/Guti ipv Schwaab en Rosario/Hendrix.
Dat is vanuit PSV-zicht 2x een verdedigende verzwakking.
Niet meer dan logisch dat MvB dan zo begint (creatief door het midden) en zo ingrijpt zoals hij gedaan heeft (blok in het midden, zodat Dumfries in het verloop van 2e helft, langzaam, langzaam creatiever kon/mocht worden).
 
Ik begin het zo langzamerhand echt gelul te vinden: de kritiek op die wissel.
De enige van wie ik het begrijp is Der Muzikant, omdat het zijn oogappel betreft.
 
Volgens ED wil hij zijn contract voorlopig niet verlengen.
 

Volkomen logisch, inderdaad. Toch zonde dat hij het ook dit seizoen ondanks die goede start niet door weet te zetten. Nu kunnen we komende zomer met nog slechts een éénjarig contract slechts proberen om nog een leuk bedrag voor hem te vangen van een Italiaanse middenmotor, in plaats van hem met dikke winst te verkopen nadat hij eindelijk zijn belofte inloste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan