Gastón Pereiro (A)

Laten we de statistieken er inderdaad even bijpakken...en dan waar het om gaat:
JdZPFHj.png


Dus betrokken bij 53 doelpunten in 97 wedstrijden (dus iets beter dan 1 op 2). En dat is inclusief die periode waarin Cocu steevast Ramselaartje in de basis zette en Pereiro dan voor laatste 10-20 minuten nog even mocht opdraven.
Dit seizoen 7 doelpunten / 3 assists = 10 doelpunten in 10 wedstrijden (dus 1 op 1, ter benadrukking). EDIT: daar zit Vitesse dan nog niet bij. 11 wedstrijden dus, mea culpa.

Laten we deze speler inderdaad maar op de bank zetten.
Mooie statistieken van Pereiro, toch denk ik dat hij nog bepalender kan zijn.
 
Hier is niet tegen te discussiëren, zeker wetende dat hij continue gewisseld werd of moest invallen, en vaak hangend vanaf de vleugel speelde terwijl hij een echte 10 is. Dit seizoen is zijn werklust ook nog eens ongekend (wat eigenlijk niet bij zijn flegmatieke type past, waar is de tijd dat de nummer 10 gewoon zijn mannetje liet lopen en niet boven de 5km per wedstrijd kwam :sad:), en is zijn rendement uitstekend te noemen. Wat verwachten we nog meer?

Het argument werklust is uitstekend ging helaas slechts op voor een wedstrijd meen ik. Het is een gotspe om te claimen dat hij wekelijks veel meters maakt. Geef de selectie een stappenteller en Pereiro komt de meeste wedstrijden ergens tussen zoet en van Bommel terrecht en zeker niet in de top 5.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Het argument werklust is uitstekend ging helaas slechts op voor een wedstrijd meen ik. Het is een gospe om te claimen dat hij wekelijks veel meters maakt. Geef de selectie een stappenteller en Pereiro komt de meeste wedstrijden ergens tussen zoet en van Bommel terrecht en zeker niet in de top 5.
Een gotspe? Pereiro komt gewoon lamlendig over. Hij houdt zich meer met vededigen bezig dan met aanvallende akties de laatste wedstrijden.. Hopelijk komt daar een kentering in. Statistieken moeten goed blijven natuurlijk en ik bespeur wel een kleine teruggang in zijn prestatiecurve. Dat baart me toch wel zorgen.
 
Het argument werklust is uitstekend ging helaas slechts op voor een wedstrijd meen ik. Het is een gospe om te claimen dat hij wekelijks veel meters maakt. Geef de selectie een stappenteller en Pereiro komt de meeste wedstrijden ergens tussen zoet en van Bommel terrecht en zeker niet in de top 5.
Hij kreeg z'n gele kaarten dan ook voor stil staan en niet voor tackles op de eigen helft of langs de zijlijn. Oh, wacht...
 
Het argument werklust is uitstekend ging helaas slechts op voor een wedstrijd meen ik. Het is een gospe om te claimen dat hij wekelijks veel meters maakt. Geef de selectie een stappenteller en Pereiro komt de meeste wedstrijden ergens tussen zoet en van Bommel terrecht en zeker niet in de top 5.

Dat beeld heb ik in ieder geval niet. Zijn dit soort statistieken niet online openbaar te raadplegen, eigenlijk?
 
Dat beeld heb ik in ieder geval niet. Zijn dit soort statistieken niet online openbaar te raadplegen, eigenlijk?
Heb vanmiddag al even gezocht omdat ik ook sterk mijn twijfels heb bij de stelling. Heb alleen nog niks gevonden...
 
Pereiro is onze Van Persie. Coaches laten hem staan voor wat hij zou kunnen gaan doen, niet om wat hij daadwerkelijk al doet. Grote delen van de wedstrijd onzichtbaar, maar ja, hij kan wel eens iets geniaals doen. Ik heb altijd weinig op met dat soort voetballers. Kwestie van smaak ook, dat realiseer ik me.

Enige positie die daarmee weg komt, is een spits. Zoals Inzaghi of Romario. Maar dan wel even de winnende scoren.

Hoop van harte dat Pereiro verkocht wordt. Hij is beter dan andere jaren, werkt ook harder, maar het kost me teveel grijze haren.
 
Pereiro is onze Van Persie. Coaches laten hem staan voor wat hij zou kunnen gaan doen, niet om wat hij daadwerkelijk al doet. Grote delen van de wedstrijd onzichtbaar, maar ja, hij kan wel eens iets geniaals doen. Ik heb altijd weinig op met dat soort voetballers. Kwestie van smaak ook, dat realiseer ik me.
Helemaal eens met je analyse, maar ik hou juist wel van dat soort voetballers. Ik vind hem een prachtige stylist voor wie het woord 'flegmatiek' is uitgevonden. Een publiekslieveling zal hij nooit worden omdat hij zelden met een smerig broekje van het veld stapt, maar dan moeten anderen maar het vuile werk opknappen. Mits goed gebruikt kan Pereiro wedstrijden voor je beslissen. Een wereldtopper is hij zeker niet, maar daarom speelt hij ook bij ons en niet in Engeland of Spanje. Ik zou hem in elk geval altijd laten staan, al was het maar omdat we geen volwaardige alternatieven hebben op 10. Maar goed, het is inderdaad een kwestie van smaak en ik kan me heel goed voorstellen dat andere supporters het niet in hem ziet zitten.
 
Helemaal eens met je analyse, maar ik hou juist wel van dat soort voetballers. Ik vind hem een prachtige stylist voor wie het woord 'flegmatiek' is uitgevonden. Een publiekslieveling zal hij nooit worden omdat hij zelden met een smerig broekje van het veld stapt, maar dan moeten anderen maar het vuile werk opknappen. Mits goed gebruikt kan Pereiro wedstrijden voor je beslissen. Een wereldtopper is hij zeker niet, maar daarom speelt hij ook bij ons en niet in Engeland of Spanje. Ik zou hem in elk geval altijd laten staan, al was het maar omdat we geen volwaardige alternatieven hebben op 10. Maar goed, het is inderdaad een kwestie van smaak en ik kan me heel goed voorstellen dat andere supporters het niet in hem ziet zitten.
Hij zou helemaal niet op een (3-mans) middenveld moeten spelen. Gisterochtend zat ik MOTD te kijken en viel me op hoeveel ploegen daar 4-4-1-1 spelen. Daarin zou hij goed passen als schaduwspits c.q. verbindingsspeler tussen middenveld en aanval.
Maar PSV speelt eigenlijk geen spel waarin hij past en dus hoop ik maar op de centen dan.
 
Hij zou helemaal niet op een (3-mans) middenveld moeten spelen. Gisterochtend zat ik MOTD te kijken en viel me op hoeveel ploegen daar 4-4-1-1 spelen. Daarin zou hij goed passen als schaduwspits c.q. verbindingsspeler tussen middenveld en aanval.
Maar PSV speelt eigenlijk geen spel waarin hij past en dus hoop ik maar op de centen dan.

Ik denk niet dat hij per definitie niet in ons spel past, maar dat het ook een optelsom is van de spelers om hem heen. We hebben centraal op het middenveld niemand staan die het spel altijd naar zich toetrekt; een type spelbepaler. Hendrix is dat niet, Rosario kan er misschien nog enigszins naartoe groeien, maar is dat nu in ieder geval ook nog niet. Daar kan Gaston natuurlijk niets aan doen. De staf kiest nu nog niet voor Guti, maar met zo'n type achter hem zou het denk ik wel allemaal net iets beter op elkaar passen.

Het is onzinnig om van spelers dingen te verwachten die niet bij ze passen, en Pereiro speelt rekening houdende met zijn krachten dit seizoen objectief gewoon uitstekend. Sterk rendement, belangrijke goals, en als we Mark mogen geloven (en die heeft i.t.t. wij wél per wedstrijd de statistieken zoals hoeveel de spelers lopen en dus hoeveel defensieve arbeid hij verricht) levert hij ook in arbeid altijd zijn bijdrage. Hopen op transfers is verder altijd lastig.
 
Pereiro is onze Van Persie. Coaches laten hem staan voor wat hij zou kunnen gaan doen, niet om wat hij daadwerkelijk al doet. Grote delen van de wedstrijd onzichtbaar, maar ja, hij kan wel eens iets geniaals doen. Ik heb altijd weinig op met dat soort voetballers. Kwestie van smaak ook, dat realiseer ik me.

Enige positie die daarmee weg komt, is een spits. Zoals Inzaghi of Romario. Maar dan wel even de winnende scoren.

Hoop van harte dat Pereiro verkocht wordt. Hij is beter dan andere jaren, werkt ook harder, maar het kost me teveel grijze haren.
Je bedoelt toch hopelijk niet de van Persie van Arsenal en United?? Want destijds lieten de coaches hem er in om wat hij deed: mooie goals en prachtige assists... Topscorer in de PL wordt je niet omdat de coaches twijfels over je hebben.
Ik snap je vergelijking ergens wel maar toch ook niet. Het enige wat ze gemeen hebben met elkaar is in geval van van Persie iig, de SOMS afwezige momenten. Maar meer ook echt niet, totaal niet zelfs.
 
Je bedoelt toch hopelijk niet de van Persie van Arsenal en United?? Want destijds lieten de coaches hem er in om wat hij deed: mooie goals en prachtige assists... Topscorer in de PL wordt je niet omdat de coaches twijfels over je hebben.
Ik snap je vergelijking ergens wel maar toch ook niet. Het enige wat ze gemeen hebben met elkaar is in geval van van Persie iig, de SOMS afwezige momenten. Maar meer ook echt niet, totaal niet zelfs.
Hahahaha, de verwarring is in ieder geval compleet. Je begrijp me niet, maar toch ook wel. Van toen, of van nu. Enige dat ze gemeen hebben... soms, meer ook niet... totaal niet...
Laten we het erop houden dat Pereiro voor nogal wat beroering zorgt. Die beroering zou van mij echter wat vaker bij de tegenstander mogen zijn ;)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Hahahaha, de verwarring is in ieder geval compleet. Je begrijp me niet, maar toch ook wel. Van toen, of van nu. Enige dat ze gemeen hebben... soms, meer ook niet... totaal niet...
Laten we het erop houden dat Pereiro voor nogal wat beroering zorgt. Die beroering zou van mij echter wat vaker bij de tegenstander mogen zijn ;)
Als je nou eens uitlegt wat jij wel bedoelde i.p.v. mijn zinnetjes kort te herhalen.... ;)
 
Als je nou eens uitlegt wat jij wel bedoelde i.p.v. mijn zinnetjes kort te herhalen.... ;)
Samenvatting van Der Muzikant: Pereiro is de sterspeler van dit PSV zonder dat hij de credits daarvoor krijgt. Omdat ik afgelopen weekend niet heb gekeken kan ik dat mooi vol blijven houden.

On a serious note though: hij is wel een van de beste en belangrijkste spelers voor dit elftal. Der Muzikant ziet het, Van Bommel ziet het, de statistieken zeggen het, maar het PSV forum deels nog niet. Geen probleem, iedereen heeft recht op z'n eigen foute meningen. :maniac:
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Samenvatting van Der Muzikant: Pereiro is de sterspeler van dit PSV zonder dat hij de credits daarvoor krijgt. Omdat ik afgelopen weekend niet heb gekeken kan ik dat mooi vol blijven houden.

On a serious note though: hij is wel een van de beste en belangrijkste spelers voor dit elftal. Der Muzikant ziet het, Van Bommel ziet het, de statistieken zeggen het, maar het PSV forum deels nog niet. Geen probleem, iedereen heeft recht op z'n eigen fouten meningen. :maniac:

:unsure: "fouten meningen." :confused: ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan