Gastón Pereiro (A)

Pereiro was meer onzichtbaar dan Guti ja, omdat hij niet bereikt kon worden. En Guti was minder onzichtbaar omdat hij een linie terug stond en opviel door zijn slechte en slome spel.
Ja gedeeltelijk mee eens. Dat Guti slecht speelde en voor Pereiro meer moeite kost om zichtbaar te worden. Aan de andere kant was het ook weer dat hij weinig vrij liep, weinig mee verdedigde en zijn passing was ook slecht. Volgensmij Guti iets beter (niet goed). Dus ja Pereiro was door omstandigheden onzichtbaar aan de andere kant toonde hij te weinig om te laten zien dat hij wel bepalend ging worden. Dit had Guti iets meer. Maar ook Sadilek voor Guti was qua wedstrijdbeeld niet gek geweest. Maar Guti verdiend ook wel een keertje krediet.

49euro

Ballenjongen
Pereiro was meer onzichtbaar dan Guti ja, omdat hij niet bereikt kon worden. En Guti was minder onzichtbaar omdat hij een linie terug stond en opviel door zijn slechte en slome spel.
Om bereikt te kunnen worden moet je wel bereikbaar zijn of althans zorgen dat je bereikt kan gaan worden. Als de speler daar zelf niets aan doet dan is het aan de trainer toch?

Om bereikt te kunnen worden moet je wel bereikbaar zijn of althans zorgen dat je bereikt kan gaan worden. Als de speler daar zelf niets aan doet dan is het aan de trainer toch?
Dan had Pereiro zich terug moeten laten zakken ter hoogte van Guti, en dan? Er zat totaal geen beweging in achterin, AZ bleef rustig op eigen helft hangen en hoefde alleen maar te azen op slordigheden van Guti, die er ook genoeg waren, aangezien de beide backs poep in de broek hadden en alles weer inleverden bij de CV's. Het waarschijnlijk de opdracht van MvB aan Dumfries om niet op te stormen, omdat MvB de verdediging dan te kwetsbaar achtte. Dat is enigzins te begrijpen, maar het zorgde er wel voor dat alles muurvast zat. Daar kan Pereiro ook weinig aan doen. De hele voorhoede was namelijk onzichtbaar door deze patstelling. Niet alleen Pereiro was hierdoor niet te bereiken, maar ook LdJ, Bergwijn en Lozano niet.

Dan had Pereiro zich terug moeten laten zakken ter hoogte van Guti, en dan? Er zat totaal geen beweging in achterin, AZ bleef rustig op eigen helft hangen en hoefde alleen maar te azen op slordigheden van Guti, die er ook genoeg waren, aangezien de beide backs poep in de broek hadden en alles weer inleverden bij de CV's. Het waarschijnlijk de opdracht van MvB aan Dumfries om niet op te stormen, omdat MvB de verdediging dan te kwetsbaar achtte. Dat is enigzins te begrijpen, maar het zorgde er wel voor dat alles muurvast zat. Daar kan Pereiro ook weinig aan doen. De hele voorhoede was namelijk onzichtbaar door deze patstelling. Niet alleen Pereiro was hierdoor niet te bereiken, maar ook LdJ, Bergwijn en Lozano niet.
Dat denk ik ook. Schijtbakkenvoetbal dus. En dat terwijl je tot nu toe thuis vrijwel elke tegenstander van de mat speelde, onder meer dankzij de voortdurend opkomende backs. Ik snap echt niet dat die speelwijze ineens overboord werd gegooid tegen een AZ dat het achterin vaak ook niet meer weet als je ze onder druk zet. Pereiro werd nu geslachtofferd, terwijl meer druk op de vleugels een veel betere oplossing was geweest.

Dat denk ik ook. Schijtbakkenvoetbal dus. En dat terwijl je tot nu toe thuis vrijwel elke tegenstander van de mat speelde, onder meer dankzij de voortdurend opkomende backs. Ik snap echt niet dat die speelwijze ineens overboord werd gegooid tegen een AZ dat het achterin vaak ook niet meer weet als je ze onder druk zet. Pereiro werd nu geslachtofferd, terwijl meer druk op de vleugels een veel betere oplossing was geweest.
Dat heet tactiek. Je kunt niet altijd de wedstrijd spelen zoals je zelf wilt. AZ ging gewoon heel compact staan en gaven PSV de kans niet om op te bouwen over de backs. Dat heeft niets met schijtbakkenvoetbal te maken, maar met uitgekookte tactiek van vd Brom en AZ. AZ maakte het speelveld op hun helft zo compact dat er gewoon geen ruimte was om op te komen voor Dumfries of Angelino.

Voorheen (sept/okt nog een beetje) had je altijd een keer een splijtpass van Schwaab naar Pereiro. Van allebei een geniaal dingetje. Die bal zag je de laatste tijd niet meer.
Dat lag niet aan Schwaab, maar vooral aan de tegenstander en toch ook aan Pereiro.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp het wel.
In de buurt van Dumfries staat de kracht van AZ. Daar omheen staat de zwakte van PSV met zijn invallers Isimat en Hendrix/Guti ipv Schwaab en Rosario/Hendrix.
Dat is vanuit PSV-zicht 2x een verdedigende verzwakking.
Niet meer dan logisch dat MvB dan zo begint (creatief door het midden) en zo ingrijpt zoals hij gedaan heeft (blok in het midden, zodat Dumfries in het verloop van 2e helft, langzaam, langzaam creatiever kon/mocht worden).

Kronos

Assistent Bondscoach
Volkomen logisch, inderdaad. Toch zonde dat hij het ook dit seizoen ondanks die goede start niet door weet te zetten. Nu kunnen we komende zomer met nog slechts een éénjarig contract slechts proberen om nog een leuk bedrag voor hem te vangen van een Italiaanse middenmotor, in plaats van hem met dikke winst te verkopen nadat hij eindelijk zijn belofte inloste.

Rednas

Super Moderator
Medewerker
Ik snap het vooral omdat hij de laatste tijd weinig vertrouwen krijgt van Van Bommel. Dan is deze reactie niet geheel onlogisch.

Rednas

Super Moderator
Medewerker
Kip en ei toch? Het is niet voor niks dat hij minder vertrouwen krijgt. Bovendien is zijn zaakwaarnemer 30% eigenaar als ik het goed onthouden heb? Bijtekenen is minder lukratief dan n transfer.
Of dat niet voor niks is, is een discussie waar wij op dit forum niet uit lijken te komen... ;)

Bacchus

Ninja Administrator
Medewerker
Als Pereiro zich gewoon elke week weet te motiveren, of beter nog, gewoon een heel seizoen op een acceptabel niveau presteert, is hij onomstreden. Hij heeft zijn huidige situatie helemaal aan zichzelf te danken. Dat hij daar niet blij mee is en dat hij daarom niet wil bijtekenen is logisch en voor de oorzaak van het bankzitten hoeft hij geen begrip te hebben.

IPF

Forummer van het jaar 2015
Ik snap het vooral omdat hij de laatste tijd weinig vertrouwen krijgt van Van Bommel. Dan is deze reactie niet geheel onlogisch.
En de eerste 4 maanden steevast in de basis n te weinig laten zien, dat telt dan weer niet... Nee huilen in een hoekje en refereren aan de laatste paar weken waarbij je terecht gewisseld wordt. “Krijgt de laatste tijd te weinig vertrouwen van van Bommel”.... Het houdt een keertje op.