Games & Game Consoles

Mis ik ergens iets, waarom zou iemand die transfoob is de hoofdrolspeler in haar bekendste werk gay laten zijn?

Transgender is niet hetzelfde als gay. Groep mensen heeft met gay geen moeite, transgender wel. Geen idee of Rowling daar in valt.

Krijg er toch al veel teveel over mee dankzij Reddit terwijl ik zo lang m'n best heb gedaan de films niet te kijken en de boeken niet te lezen. :maniac:
 
Transgender is niet hetzelfde als gay. Groep mensen heeft met gay geen moeite, transgender wel. Geen idee of Rowling daar in valt.

Krijg er toch al veel teveel over mee dankzij Reddit terwijl ik zo lang m'n best heb gedaan de films niet te kijken en de boeken niet te lezen. :maniac:
Magie is overal 💫:geek:
 
Transgender is niet hetzelfde als gay. Groep mensen heeft met gay geen moeite, transgender wel. Geen idee of Rowling daar in valt.

Krijg er toch al veel teveel over mee dankzij Reddit terwijl ik zo lang m'n best heb gedaan de films niet te kijken en de boeken niet te lezen. :maniac:
Heb jij weer een punt ja.
 
Transgender is niet hetzelfde als gay. Groep mensen heeft met gay geen moeite, transgender wel. Geen idee of Rowling daar in valt.

Krijg er toch al veel teveel over mee dankzij Reddit terwijl ik zo lang m'n best heb gedaan de films niet te kijken en de boeken niet te lezen. :maniac:
Volgens mij valt Rowling vooral in de flinke feministische hoek. Zo strak dat ze vindt dat het vrouwelijk geslacht niks mag ontzeggen. Een van haar tweets waarop ze kritiek kreeg was geloof ik ook dat ze vond dat mannen niet zwanger konden noemen, want dat is een superkracht die aan vrouwen alleen toegeschreven kan worden.

Of zoiets. Nogmaals, ik weet het niet precies.
 
Dat is inderdaad een hele discussie nu. Het verhaal van Harry Potter zou transfoob zijn, en de schrijver (JK Rowling) heeft wat tweets verstuurd die daar aanleiding voor geven. (Zonder te veel in de welles nietes discussie te komen, de meningen zijn hierover nogal verdeeld).

en je kan met een trans spelen, je kan je karakter alle uiterlijke kenmerken die je wil (dus geen scheiding tussen man en vrouw) maar ondertussen gaat het alleen maar over een fucking tweet van zoveel jaar geleden. Zullen we alles wat we zelf ooit gezegd hebben eens bekijken en dan weet ik ook zeker dat je 99% van de mensen in de bak 'je doet niet meer mee' kan zetten.
 
Ga je een beetje lekker dan op dat spel? Meteen main quest doen, of alle hoekjes en alle achievements halen?
Het is jaaaaaaaaren geleden dat ik zo heb genoten van een spel. En ik heb er een hoop gespeeld

Ik vind alles interessant. Van het herkennen van plekken in de film, het oplossen van puzzels of de dialogen van het spel. Het zit echt heel erg goed in elkaar

12/10 krijgt ie van mij als cijfer
 
en je kan met een trans spelen, je kan je karakter alle uiterlijke kenmerken die je wil (dus geen scheiding tussen man en vrouw) maar ondertussen gaat het alleen maar over een fucking tweet van zoveel jaar geleden. Zullen we alles wat we zelf ooit gezegd hebben eens bekijken en dan weet ik ook zeker dat je 99% van de mensen in de bak 'je doet niet meer mee' kan zetten.
Je snapt toch zelf dat dit gewoon 65% had moeten zijn en dat het niet eerbiedigen van de heilige 65% genoeg aanleiding geeft om jouw hier te cancellen ;)

Verder wel eens, zit een verschil tussen een enkele uitspraak of continu bepaalde uitingen doen.
 
en je kan met een trans spelen, je kan je karakter alle uiterlijke kenmerken die je wil (dus geen scheiding tussen man en vrouw) maar ondertussen gaat het alleen maar over een fucking tweet van zoveel jaar geleden. Zullen we alles wat we zelf ooit gezegd hebben eens bekijken en dan weet ik ook zeker dat je 99% van de mensen in de bak 'je doet niet meer mee' kan zetten.

Rowling heeft verder niks te maken met hoe het spel in elkaar zit, volgens mij?

:grin:
 
Ze koopt er maar wat leuks van. Heeft mijn jeugd dusdanig beïnvloed dat ik er geen problemen mee heb om dit spel te kopen
Snap ik. Denk dat wij hier ook niet alles op dezelfde manier meebeleven zoals dat in bv Amerika gaat. Religieus rechts is daar behoorlijk vocaal en dit uit zich ook in wetgeving die het leven van trans-mensen een stukkie lastiger maakt / danwel hun bestaan ontkent. Als je daar leeft en dan ziet dat iemand die geen positieve bijdrage heeft in het debat via dit spel weer flink casht dan kan ik begrijpen dat je daar tegenin wil gaan.
Niet dat hier alles perfect is, maar iig (gelukkig) niet vergelijkbaar met de situatie in Amerika.
 
Terug
Bovenaan Onderaan