G.V.V.V. - PSV | Woensdag 18 december | - Eindstand 1-2 n.v.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Zijn verdedigende taken, muah, zijn aanval, bedroevend. Hij had een weekje of 2 dat die ff opleefde en begon te scoren, daarna was het ouderwets niks met hem. Hij is aanwezig, drukt zijn stempel nergens en blinkt nergens uit, puur een onbelangrijk nummertje wat eerder zijn plafond al bereikt heeft dan dat die nog kan groeien vrees ik.

Op dit moment hoef je bij PSV echt niet veel te kunnen, als je dan nog niet op z'n minst de stempel nuttig kan krijgen is er echt wel iets met je aan de hand.
Aanvallende taken behelst net ff iets meer dan scoren...
 
Als we even teruggaan naar de wedstrijd van gisteren, dan was het slaapwandelvoetbal van PSV. Constant de bal naar elkaar schuiven en meestal nog naar achteren ook. Gortdroog en niemand had in de gaten dat er agressie nodig was om GVVV te slechten. Dat ze technisch kunnen voetballen staat buiten kijf, maar er zijn in het voetbal ook andere kwaliteiten nodig. Agressie, aanvallend, de diepte in spelen, doelgericht, passeerbewegingen, een goed schot lossen van afstand. Dat heb ik gisteren gemist. Bij het samenstellen van de selectie zal je op meerdere punten moeten letten dan alleen op de technische vaardigheden. Want zoals we nu voetballen komen we niet vooruit, laat staan dat we veel gaan scoren. Iedere tegenstander zal gisteren hebben gezien, dat er van PSV niet zo veel gevaar uitgaat. Dus de pot gaan dichtgooien en laat PSV het maar uitzoeken. Iets waar we heel veel moeite mee hebben.
 
Speciaal voor jou dan:

Niemand hier zal beweren dat Rosario gisteren een goede wedstrijd speelde. Integendeel, het was bedroevend. Daar heeft hij er in 2019 al een aantal van gehad, iedere keer in de wedstrijden dat het niet lekker liep met het gehele elftal.

In mijn optiek (en kennelijk ook die van Koeman, Cocu, Van Bommel en Faber) heeft die jongen enkele kwaliteiten die we niet hebben in dit elftal. Probeer even door zijn mindere wedstrijden heen te kijken (dat zijn er echt niet zo veel als dat jij en PSVYNadamas doen voorkomen): zie jij niet dat dit onze enige speler is in de selectie die zowel kan verdedigen als aanvallen? Zijn fysiek is imponerend, zijn korte en lange passing naar voren is - mits in vorm - genieten en hoe hij positie kiest (ontzettend belangrijk) is het beste van al onze middenvelders. Ondanks dat hij jong is en uit de tweede divisie komt heeft hij dat volwassene in zich wat bijvoorbeeld een Hendrix en Guti totaal niet hebben. Ik weet niet hoe erg jij op zaken als duelkracht en positie kiezen let, maar iedereen, inclusief de eerdergenoemde trainers, zien dat hij daar in voorop loopt. In een elftal waar je aanvoerder/rechtsback bepaalde delen als linksbuiten speelt, is een taakbewuste, fysiek sterke middenvelder die wél weet hoe positie te kiezen van cruciaal belang.

Nogmaals, gisteren was het ruk. Na zijn geweldige debuutjaar waarin hij, zelfs met deze talentvolle generatie, gewoon zijn debuut heeft gemaakt voor Oranje, gaat hij nu mee met de vorm van het elftal. Dat is jammer, maar ook begrijpelijk voor zo een jonge jongen die net de stap naar de Nederlandse top heeft gemaakt. Geef die jongen het vertrouwen, voetballers om hem heen die wel iets kunnen (kan je je zijn passes nog herinneren op de diepgaande Lozano of de kopsterke De Jong? Precies, spelers die niet altijd in de bal kwamen waardoor je daadwerkelijk iets had aan zijn passing. Pereiro heeft hetzelfde probleem nu enigszins) en je zal zien dat dit een erg goede speler is maar dat het er momenteel niet uitkomt.

Let op de dingen die hij wél goed doet en vraag jezelf af: hoe veel spelers hebben wij in de selectie die dat kunnen. Dan heb je je antwoord op waarom iedere coach hem opstelt, naar Oranje haalt en zelfs aanvoerder maakt. Dat hij zaadpotten heeft gespeeld zal niemand ontkennen. Hopelijk verandert dit snel als het elftal gaat draaien. Rosario heeft aangetoond dat hij nog niet in staat is om eigenhandig het elftal beter te laten spelen, maar wel ijzersterk is als het elftal goed draait. Geen ramp, hij is nog jong.
Het is zijn tweede volledige seizoen en hij zakt steeds dieper door het ijs. Hij komt te kort en dat kwam hij al voordat hij debuteerde. Bommel hield veel te lang vast aan sadilek en dat heb jij met Rosario. Deze jongen kán waarschijnlijk heel veel wat jij aangeeft maar het is wel de bedoeling dat hij dat laat zien op het veld. Nu heb je er niks aan en moet je ieder bod rond de 15 miljoen euro meteen aanvaarden.
 
Speciaal voor jou dan:

Niemand hier zal beweren dat Rosario gisteren een goede wedstrijd speelde. Integendeel, het was bedroevend. Daar heeft hij er in 2019 al een aantal van gehad, iedere keer in de wedstrijden dat het niet lekker liep met het gehele elftal.

In mijn optiek (en kennelijk ook die van Koeman, Cocu, Van Bommel en Faber) heeft die jongen enkele kwaliteiten die we niet hebben in dit elftal. Probeer even door zijn mindere wedstrijden heen te kijken (dat zijn er echt niet zo veel als dat jij en PSVYNadamas doen voorkomen): zie jij niet dat dit onze enige speler is in de selectie die zowel kan verdedigen als aanvallen? Zijn fysiek is imponerend, zijn korte en lange passing naar voren is - mits in vorm - genieten en hoe hij positie kiest (ontzettend belangrijk) is het beste van al onze middenvelders. Ondanks dat hij jong is en uit de tweede divisie komt heeft hij dat volwassene in zich wat bijvoorbeeld een Hendrix en Guti totaal niet hebben. Ik weet niet hoe erg jij op zaken als duelkracht en positie kiezen let, maar iedereen, inclusief de eerdergenoemde trainers, zien dat hij daar in voorop loopt. In een elftal waar je aanvoerder/rechtsback bepaalde delen als linksbuiten speelt, is een taakbewuste, fysiek sterke middenvelder die wél weet hoe positie te kiezen van cruciaal belang.

Nogmaals, gisteren was het ruk. Na zijn geweldige debuutjaar waarin hij, zelfs met deze talentvolle generatie, gewoon zijn debuut heeft gemaakt voor Oranje, gaat hij nu mee met de vorm van het elftal. Dat is jammer, maar ook begrijpelijk voor zo een jonge jongen die net de stap naar de Nederlandse top heeft gemaakt. Geef die jongen het vertrouwen, voetballers om hem heen die wel iets kunnen (kan je je zijn passes nog herinneren op de diepgaande Lozano of de kopsterke De Jong? Precies, spelers die niet altijd in de bal kwamen waardoor je daadwerkelijk iets had aan zijn passing. Pereiro heeft hetzelfde probleem nu enigszins) en je zal zien dat dit een erg goede speler is maar dat het er momenteel niet uitkomt.

Let op de dingen die hij wél goed doet en vraag jezelf af: hoe veel spelers hebben wij in de selectie die dat kunnen. Dan heb je je antwoord op waarom iedere coach hem opstelt, naar Oranje haalt en zelfs aanvoerder maakt. Dat hij zaadpotten heeft gespeeld zal niemand ontkennen. Hopelijk verandert dit snel als het elftal gaat draaien. Rosario heeft aangetoond dat hij nog niet in staat is om eigenhandig het elftal beter te laten spelen, maar wel ijzersterk is als het elftal goed draait. Geen ramp, hij is nog jong.
Ik zou het met je eens zijn als hij een maand of 2 zo uit vorm was. Maar dit is een heel jaar aan de gang! Hij kan dan best talentvoller zijn dan de andere 2 middenvelders, maar weegt dat dan zoveel? Is het wel eerlijk om een speler zo veel meer te laten kloten dan de rest, omdat hij een jaar geleden, 2 maanden lang zijn klasse liet zien?

Een Willem II(!) gaf Frenkie nauwelijks minuten, omdat hij niet bij de spelopvatting pastte. Wij zijn geen subtop..

'Arme' Luuk kreeg al geen sympathie in zijn rampseizoen bij ons. En die had zich al eerder een seizoen lang bewezen. En terecht, want dat was een ramp toen.. Blij dat hij het erna wel weer heeft kunnen laten zien, maar ik had graag vaker Lammers gezien dat rampseizoen, net als ik nu graag vaker Rosario wil zien plaatsmaken.
 
Het is zijn tweede volledige seizoen en hij zakt steeds dieper door het ijs. Hij komt te kort en dat kwam hij al voordat hij debuteerde. Bommel hield veel te lang vast aan sadilek en dat heb jij met Rosario. Deze jongen kán waarschijnlijk heel veel wat jij aangeeft maar het is wel de bedoeling dat hij dat laat zien op het veld. Nu heb je er niks aan en moet je ieder bod rond de 15 miljoen euro meteen aanvaarden.
15 miljoen...waar moet ik hem naar toe brengen?
 
Het is zijn tweede volledige seizoen en hij zakt steeds dieper door het ijs. Hij komt te kort en dat kwam hij al voordat hij debuteerde. Bommel hield veel te lang vast aan sadilek en dat heb jij met Rosario. Deze jongen kán waarschijnlijk heel veel wat jij aangeeft maar het is wel de bedoeling dat hij dat laat zien op het veld. Nu heb je er niks aan en moet je ieder bod rond de 15 miljoen euro meteen aanvaarden.

Is niks, wordt niks, en het blijft niks. Heb me kapot lopen ergeren aan deze man gisteren. Schoot niet 1 keer een afstandsschot hoog over, nee maar wel 20 keer en hij bleef het maar proberen alsof we een speeltuin club zijn. Kan ook zo mee met het niveau van GVVV, misschien niet eens. Zo erg is het met deze Rosario. Niks tegen de persoon Rosario, maar voetballen kan die gewoon jongen niet.
 
Speciaal voor jou dan:

Niemand hier zal beweren dat Rosario gisteren een goede wedstrijd speelde. Integendeel, het was bedroevend. Daar heeft hij er in 2019 al een aantal van gehad, iedere keer in de wedstrijden dat het niet lekker liep met het gehele elftal.

In mijn optiek (en kennelijk ook die van Koeman, Cocu, Van Bommel en Faber) heeft die jongen enkele kwaliteiten die we niet hebben in dit elftal. Probeer even door zijn mindere wedstrijden heen te kijken (dat zijn er echt niet zo veel als dat jij en PSVYNadamas doen voorkomen): zie jij niet dat dit onze enige speler is in de selectie die zowel kan verdedigen als aanvallen? Zijn fysiek is imponerend, zijn korte en lange passing naar voren is - mits in vorm - genieten en hoe hij positie kiest (ontzettend belangrijk) is het beste van al onze middenvelders. Ondanks dat hij jong is en uit de tweede divisie komt heeft hij dat volwassene in zich wat bijvoorbeeld een Hendrix en Guti totaal niet hebben. Ik weet niet hoe erg jij op zaken als duelkracht en positie kiezen let, maar iedereen, inclusief de eerdergenoemde trainers, zien dat hij daar in voorop loopt. In een elftal waar je aanvoerder/rechtsback bepaalde delen als linksbuiten speelt, is een taakbewuste, fysiek sterke middenvelder die wél weet hoe positie te kiezen van cruciaal belang.

Nogmaals, gisteren was het ruk. Na zijn geweldige debuutjaar waarin hij, zelfs met deze talentvolle generatie, gewoon zijn debuut heeft gemaakt voor Oranje, gaat hij nu mee met de vorm van het elftal. Dat is jammer, maar ook begrijpelijk voor zo een jonge jongen die net de stap naar de Nederlandse top heeft gemaakt. Geef die jongen het vertrouwen, voetballers om hem heen die wel iets kunnen (kan je je zijn passes nog herinneren op de diepgaande Lozano of de kopsterke De Jong? Precies, spelers die niet altijd in de bal kwamen waardoor je daadwerkelijk iets had aan zijn passing. Pereiro heeft hetzelfde probleem nu enigszins) en je zal zien dat dit een erg goede speler is maar dat het er momenteel niet uitkomt.

Let op de dingen die hij wél goed doet en vraag jezelf af: hoe veel spelers hebben wij in de selectie die dat kunnen. Dan heb je je antwoord op waarom iedere coach hem opstelt, naar Oranje haalt en zelfs aanvoerder maakt. Dat hij zaadpotten heeft gespeeld zal niemand ontkennen. Hopelijk verandert dit snel als het elftal gaat draaien. Rosario heeft aangetoond dat hij nog niet in staat is om eigenhandig het elftal beter te laten spelen, maar wel ijzersterk is als het elftal goed draait. Geen ramp, hij is nog jong.
Als Rosario zo goed was als de lengte van je betoog dan was het een topper, maar dat is hij gewoon ook niet in mij ogen. Hij kan me niet bekoren en ik vind dat hij zelden wat toevoegt in aanvallend opzicht en verdedigend is hij gewoon lachwekkend. Lijdt veel te vaak balverlies, ook in wedstrijden dat PSV wel goed speelt (alhoewel ik me die niet zo snel meer kan herinneren de laatste 12 maanden). Ik zie het gewoon niet. Dat de rest van de middenvelders ook ruk is maakt hem echter niet ineens beter natuurlijk ;)
Pereiro daarentegen zijn we het volledig over eens. Meest begaafde technicus van PSV. Het hele elftal zou in zijn dienst moeten spelen:horns:
 
Ok, even een poll. Van al onze controlerende middenvelders - Hendrix, Guti, Rosario, Afellay, Thomas... Wie is de slechtste? Kan me niet voorstellen dat Rosario heel beroerd uit deze test komt...
 
Ok, even een poll. Van al onze controlerende middenvelders - Hendrix, Guti, Rosario, Afellay, Thomas... Wie is de slechtste? Kan me niet voorstellen dat Rosario heel beroerd uit deze test komt...
Guti, van de huidige Affelay heb ik te weinig gezien om tot een oordeel te komen.
 
Speciaal voor jou dan:

Niemand hier zal beweren dat Rosario gisteren een goede wedstrijd speelde. Integendeel, het was bedroevend. Daar heeft hij er in 2019 al een aantal van gehad, iedere keer in de wedstrijden dat het niet lekker liep met het gehele elftal.

In mijn optiek (en kennelijk ook die van Koeman, Cocu, Van Bommel en Faber) heeft die jongen enkele kwaliteiten die we niet hebben in dit elftal. Probeer even door zijn mindere wedstrijden heen te kijken (dat zijn er echt niet zo veel als dat jij en PSVYNadamas doen voorkomen): zie jij niet dat dit onze enige speler is in de selectie die zowel kan verdedigen als aanvallen? Zijn fysiek is imponerend, zijn korte en lange passing naar voren is - mits in vorm - genieten en hoe hij positie kiest (ontzettend belangrijk) is het beste van al onze middenvelders. Ondanks dat hij jong is en uit de tweede divisie komt heeft hij dat volwassene in zich wat bijvoorbeeld een Hendrix en Guti totaal niet hebben. Ik weet niet hoe erg jij op zaken als duelkracht en positie kiezen let, maar iedereen, inclusief de eerdergenoemde trainers, zien dat hij daar in voorop loopt. In een elftal waar je aanvoerder/rechtsback bepaalde delen als linksbuiten speelt, is een taakbewuste, fysiek sterke middenvelder die wél weet hoe positie te kiezen van cruciaal belang.

Nogmaals, gisteren was het ruk. Na zijn geweldige debuutjaar waarin hij, zelfs met deze talentvolle generatie, gewoon zijn debuut heeft gemaakt voor Oranje, gaat hij nu mee met de vorm van het elftal. Dat is jammer, maar ook begrijpelijk voor zo een jonge jongen die net de stap naar de Nederlandse top heeft gemaakt. Geef die jongen het vertrouwen, voetballers om hem heen die wel iets kunnen (kan je je zijn passes nog herinneren op de diepgaande Lozano of de kopsterke De Jong? Precies, spelers die niet altijd in de bal kwamen waardoor je daadwerkelijk iets had aan zijn passing. Pereiro heeft hetzelfde probleem nu enigszins) en je zal zien dat dit een erg goede speler is maar dat het er momenteel niet uitkomt.

Let op de dingen die hij wél goed doet en vraag jezelf af: hoe veel spelers hebben wij in de selectie die dat kunnen. Dan heb je je antwoord op waarom iedere coach hem opstelt, naar Oranje haalt en zelfs aanvoerder maakt. Dat hij zaadpotten heeft gespeeld zal niemand ontkennen. Hopelijk verandert dit snel als het elftal gaat draaien. Rosario heeft aangetoond dat hij nog niet in staat is om eigenhandig het elftal beter te laten spelen, maar wel ijzersterk is als het elftal goed draait. Geen ramp, hij is nog jong.
Jij ziet kwaliteiten in hem die hij had bij Almere City. Daar is vrijwel niets meer van over. Voor mij onbegrijpelijk.
Waarom denk je dat R.Koeman hem niet meer oproept voor Oranje, en dat hij kiest voor een matige de Roon bevestigd weer hoe ik Rosario beoordeel. Toen hij zijn eerste wedstrijden voor PSV speelde had hij een goede steekpass, toonde zich volwassen en dacht vooruit.
Daar is niets meer van over. Jammer, maar helaas. Nogmaals, hij is onze allerzwakste schakel, en hij laat ook zien dat dat prachtige schot in de wedstrijd tegen Inter, een zeldzaamheid betrof. Zag je dat achterlijke schot donderdagavond? Het leek Hendrix wel die ook geen goed afstandsschot in de benen heeft. Een paar keer pakte zijn schot goed uit, en scoorde hij fraai, netals dus Rosario tegen Internazionale.
Als PSV fan hoop je dat spelers gaan renderen, daar is Rosario nog mijlenver van af. Hij heeft bovendien het geluk dat Guti bijna net zo slecht speelt, zodat hij mag blijven staan. Laten we hopen op beterschap Der Muzikant...:metal:
 
Zag iemand ook die rush aan de bal van Rosario. Er was geen herhaling dus ik weet niet of ik het goed zag. Maar als Rosario dit kan, dan ben ik benieuwd waarom hij dit niet vaker probeert. Ik vind het erg jammer dat onze mannen zo vast zitten en zo weinig pit laten zien in de wedstrijd
 
Ok, even een poll. Van al onze controlerende middenvelders - Hendrix, Guti, Rosario, Afellay, Thomas... Wie is de slechtste? Kan me niet voorstellen dat Rosario heel beroerd uit deze test komt...

Afellay tot nu toe (geen tot weinig inbreng gehad) al is die nog niet echt opgemeten.

Guti van de inzetbare middenvelders (gebasseerd op alle wedstrijden tot dusverre gespeeld).
 
Laatst bewerkt:
Affelay tot nu toe (geen tot weinig inbreng gehad) al is die nog niet echt opgemeten.

Guti van de inzetbare middenvelders (gebasseerd op alle wedstrijden tot dusverre gespeeld).
"Afellay" Is niet de slechtste speler maar de speler die het minst gespeeld heeft of het minst fit was.
 
"Afellay" Is niet de slechtste speler maar de speler die het minst gespeeld heeft of het minst fit was.

Een kapotte lambourgini is een slechtere auto dan een verroeste Opel Corsa (die wel rijdt), als je naar een bepaalde bestemming wil gaan. Laten we zeggen dat de ernst van de Schade nog niet duidelijk is. Is het total loss of valt het nog te fixen voor een paar korte zomeravond ritjes?

Sportief heeft Afellay gewoon nog geen meerwaarde bewezen te hebben. Volgens mij zeg ik daarmee niks verkeerd? Verder vast een goede peer en ik hoop dat zijn dromen om ooit nog een wezenlijke bijdrage te leveren aan het voetbal voor PSV uitkomen. Ik ben nog niet zo zeker of dat haalbaar is.
 
Als je ziet hoe slecht de verdediging was, dan lijkt mij de enige optie om gewoon een extra CV te zetten, toch? Baumgartl bakt er niets van blijkbaar, Schwaab ook niet, Boscagli is een gevaarlijk projectiel. En de backs kunnen niet verdedigen, tenzij je Viergever op de linksback zet. Dan zet je toch een extra slot op de deur en laat je de backs heen en weer rennen?
 
Een kapotte lambourgini is een slechtere auto dan een verroeste Opel Corsa (die wel rijdt), als je naar een bepaalde bestemming wil gaan. Laten we zeggen dat de ernst van de Schade nog niet duidelijk is. Is het total loss of valt het nog te fixen voor een paar korte zomeravond ritjes?

Sportief heeft Afellay gewoon nog geen meerwaarde bewezen te hebben. Volgens mij zeg ik daarmee niks verkeerd? Verder vast een goede peer en ik hoop dat zijn dromen om ooit nog een wezenlijke bijdrage te leveren aan het voetbal voor PSV uitkomen. Ik ben nog niet zo zeker of dat haalbaar is.
Ik hoop dat hij de criticasters het tegendeel bewijst maar ik ben ook allerminst zeker
 
Ok, even een poll. Van al onze controlerende middenvelders - Hendrix, Guti, Rosario, Afellay, Thomas... Wie is de slechtste? Kan me niet voorstellen dat Rosario heel beroerd uit deze test komt...
Afellay natuurlijk. Die is al gestopt met betaald voetbal, hij en PSV weten het zelf alleen nog niet.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan