Francisco 'Maza' Rodríguez

Misschien omdat we na het vertrek van Piet de Visser, Lemic en die kerel die naar Ajaks is vertrokken geen adequate vervangers hebben binnengehaald in ons scoutingapparaat. Berry van Aerle gaat niet de nieuwe Ronaldo ontdekken nee.

Bij Vitesse bewijzen ze dat je met creatief scouten nog een heel eind kan komen, ook in deze tijd:

Vitesse begroet 'exceptionele' Braziliaanse tweeling

......

Toch knap dat je nu al weet dat deze tweeling de nieuwe Ronaldo's worden.
 
Toch knap dat je nu al weet dat deze tweeling de nieuwe Ronaldo's worden.

Zeker weten doe je het nooit. Valt me alleen op dat sinds het wegvallen van genoemde personen dat PSV nauwelijks nog pogingen onderneemt in Zuid-Amerika. Ook in de tijd van Piet de Visser werd weleens de plank misgeslagen met bijvoorbeeld een Leandro. Maar wie niet waag wie niet wint.
 
ze speelden vooral in de desbetreffende jeugd selecties, dus onder de indruk ben ik nog niet direct van die vitesse-aanwinsten.

dat we moeilijker goede spelers/talenten vinden is ook omdat de eredivisie minder hoog aangeschreven staat sinds enkele jaren. Wat logisch is, het niveau zit na de jaren 90 jammer in een neerwaartse spiraal, gelukkig lijkt het nu (voorlopig) niet verder te dalen en mss zelfs n klein beetje te stijgen sinds 2-3j naar mijn gevoel.

Hierdoor moeten we het vaker afleggen tegen de subtoppers uit de grotere competities wanneer ze geinteresseerd zijn in dezelfde speler
 
Maza' Rodríguez maakt indruk bij VfB Stuttgart

13/08/2011 14:30

De opluchting bij VfB Stuttgart is groot, nu blijkt dat een enorme absentielijst vooralsnog geen invloed heeft op de resultaten. De formatie van trainer Bruno Labbadia deelt na de 3-0 zege op Schalke 04 van afgelopen zaterdag de koppositie in de Bundesliga met VfL Wolfsburg.

Die prestatie na één speelronde wordt gekoesterd, doordat onder anderen de centrumverdedigers Matthieu Delpierre, Georg Niedermeier en Ermin Bicakcic door blessures zijn uitgeschakeld.

Daarom wordt Francisco Maza Rodríguez dezer dagen overladen met complimenten. De Mexicaan kwam onlangs over van PSV. Aanvankelijk gold hij louter als stand-in voor aanvoerder Delpierre, maar de Stuttgart-leiding is enthousiast over zijn prestaties in het hart van de defensie.

Met William Kvist, overgekomen van FC Kopenhagen, was Rodríguez tegen Schalke de enige nieuwkomer in de basis. Met een kopbal leverde hij de assist voor de 1-0 van Cacau.

Khalid Boulahrouz speelde het volledige duel als rechtsback. Hij heeft de concurrentiestrijd met Stefano Celozzi voorlopig in zijn voordeel beslist. Niettemin overweegt Stuttgart, na het vertrek van allrounder Christian Träsch naar VfL Wolfsburg, de momenteel clubloze Andreas Hinkel terug te halen.

Vfb Stuttgart speelt zaterdag om 18.30 uur zijn tweede Bundesliga-wedstrijd uit bij Borussia Mönchengladbach.

Hier blijkt maar weer uit dat hij bij PSV wel hel snel afgeserveerd is door de meesten. Die jongen voelde zich niet happy bij PSV, dat is wat anders dan dat hij niet kan voetballen. Het feit dat hij zich niet happy voelde mogen mensen bij PSV zich aanrekenen. Als je bij een club in NL happy zou moeten voelen is het toch bij good old gemoedelijke psv nietwaar?
 
Hier blijkt maar weer uit dat hij bij PSV wel hel snel afgeserveerd is door de meesten. Die jongen voelde zich niet happy bij PSV, dat is wat anders dan dat hij niet kan voetballen. Het feit dat hij zich niet happy voelde mogen mensen bij PSV zich aanrekenen. Als je bij een club in NL happy zou moeten voelen is het toch bij good old gemoedelijke psv nietwaar?

Dus omdat hij 1 wedstrijd leuk heeft gespeeld, is er iets mis bij PSV? Mag ik even een teiltje?

Hij heeft kansen gehad, en niet gegrepen. Net zoals Schalke moest lachen toen PSV hun verloste van Engelaar (en PSV daar nu ook achter is), zo zullen ze bij Stuttgart ook achter hun oren krabben, als Maza een aantal wedstrijden heeft gespeeld.
 
Hier blijkt maar weer uit dat hij bij PSV wel hel snel afgeserveerd is door de meesten. Die jongen voelde zich niet happy bij PSV, dat is wat anders dan dat hij niet kan voetballen. Het feit dat hij zich niet happy voelde mogen mensen bij PSV zich aanrekenen. Als je bij een club in NL happy zou moeten voelen is het toch bij good old gemoedelijke psv nietwaar?

Ik vond hem altijd een held, maar deze held liet ook vaak genoeg zien geen zin meer te hebben in PSV en dan is het snel over. Dan verspeel je alle krediet en dien je te verdwijnen.
 
Dus omdat hij 1 wedstrijd leuk heeft gespeeld, is er iets mis bij PSV? Mag ik even een teiltje?

Hij heeft kansen gehad, en niet gegrepen. Net zoals Schalke moest lachen toen PSV hun verloste van Engelaar (en PSV daar nu ook achter is), zo zullen ze bij Stuttgart ook achter hun oren krabben, als Maza een aantal wedstrijden heeft gespeeld.

Heb Maza nooit gekke dingen zien doen in verdediging van PSV. Heb het altijd een prima verdediger gevonden. Dus onzin wat je nu zegt dat mijn mening is gebaseerd op 1 wedstrijd. In de ene wedstrijd zie ik wel mijn mening bevestigd bij een veel sterkere ploeg in een veel sterkere competitie tegen een sterkere tegenstander dan wij gemiddeld in de eredivisie ontvangen..
 
Heb Maza nooit gekke dingen zien doen in verdediging van PSV. Heb het altijd een prima verdediger gevonden. Dus onzin wat je nu zegt dat mijn mening is gebaseerd op 1 wedstrijd. In de ene wedstrijd zie ik wel mijn mening bevestigd bij een veel sterkere ploeg in een veel sterkere competitie tegen een sterkere tegenstander dan wij gemiddeld in de eredivisie ontvangen..

Nee?

Maza rent met Theo "zware van nelle" Janssen mee, duel om de bal. Nonchalant tikt hij de bal richting achterlijk, onder het motto "laat ik eens een corner weggeven", om vervolgens in te houden. Want van rennen wordt je moe. Theo rent wel achter die bal aan, houdt hem binnen. Staat wel niet goed, maar aangezien er toch geen Maza in de buurt is, maakt hij met een lobje een van de mooiste doelpunten van het jaar.

Echt geen stabiele factor. Nonchalant in meerdere opzichten.
 
Maza bakte er niks van bij PSV, dat hij het bij Stuttgart goed doet kan mij werkelijk waar niets schelen. Ben allang blij dat hij hier weg is.
 
Hier blijkt maar weer uit dat hij bij PSV wel hel snel afgeserveerd is door de meesten. Die jongen voelde zich niet happy bij PSV, dat is wat anders dan dat hij niet kan voetballen. Het feit dat hij zich niet happy voelde mogen mensen bij PSV zich aanrekenen. Als je bij een club in NL happy zou moeten voelen is het toch bij good old gemoedelijke psv nietwaar?

Gewoon terecht afgeserveerd. Plichtmatige speler die zich nooit kon motiveren. Krijgt een keer complimenten en we moeten gelijk spijt krijgen dat we deze "parel in de verdediging" weg hebben gedaan? Please :rolleyes:
 
Gewoon terecht afgeserveerd. Plichtmatige speler die zich nooit kon motiveren. Krijgt een keer complimenten en we moeten gelijk spijt krijgen dat we deze "parel in de verdediging" weg hebben gedaan? Please :rolleyes:

Idd, zeker net zo'n spijt als Pieters weg is, hier in dit forum worden deze jongens wel heel makkelijk afgeserveerd. Maza was juist een van de betere en Pieters ook. Maza werd op een gegeven moment gepasseerd door onze "parel" Marcello en dat neem ik Rutten zeer kwalijk. Uitsluitend invalbeurten, logisch dat je dan het geklungel van je voorganger aanschouwend minder gemotiveerd bent.

Trouwens veel zogenaamde suporters hier hebben een afkeurende mening over diverse spelers dat ze PSV onwaardig zijn, wat gek he dat ze ergens anders op hoger niveau wel presteren. Het hoongelach om Pieters, strik erom en weg ermee, wees blij dat deze speler bij PSV speelt. De buitenlandse clus zijn echt niet blind, hier op het forum zitten zogenaamde kenners, die alléén continu liggen te zeiken, daar heb ik mijn buik vol van :braak:, zo das eruit
 
Gewoon terecht afgeserveerd. Plichtmatige speler die zich nooit kon motiveren. Krijgt een keer complimenten en we moeten gelijk spijt krijgen dat we deze "parel in de verdediging" weg hebben gedaan? Please :rolleyes:

Met tobbers als Manolev, Marcello en Bouma in de verdediging zijn we niet in de positie om verdedigers als Maza zo af te serveren. Jij serveert maar wat af tot er niks over blijft..
 
Ja, Maza had zeker dit soort fratsen; waarschijnlijk geleerd van zijn landgenoot El Saboteuro. Hakjes in de eigen 16 etc.

Overigens riep ik hier 2 maanden geleden volgens mij al dat Maza helemaal niet zo slecht is; hij werd alleen verkeerd gebruikt. Met veel ruimte in zijn rug en als spelverdeler is het niet veel. In een Mexicaanse potpourriverdedigingslinie, is hij zeer bruikbaar. Kennelijk spelen ze in Duitsland de muurvariant.

Hij heeft wel meer kwaliteit dan Marcello.

Goed voor hem; ik vond hem altijd wel sympathiek.

Nee?

Maza rent met Theo "zware van nelle" Janssen mee, duel om de bal. Nonchalant tikt hij de bal richting achterlijk, onder het motto "laat ik eens een corner weggeven", om vervolgens in te houden. Want van rennen wordt je moe. Theo rent wel achter die bal aan, houdt hem binnen. Staat wel niet goed, maar aangezien er toch geen Maza in de buurt is, maakt hij met een lobje een van de mooiste doelpunten van het jaar.

Echt geen stabiele factor. Nonchalant in meerdere opzichten.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig is deze rotte appel weg.
Zeer matige speler met een verschrikkelijk slechte mentaliteit. Hopelijk volgen er nog meer van die zure appels, maar dat kan nu niet in een keer.
 
Met tobbers als Manolev, Marcello en Bouma in de verdediging zijn we niet in de positie om verdedigers als Maza zo af te serveren. Jij serveert maar wat af tot er niks over blijft..

Wat mij betreft wordt elke speler van PSV die zich niet kan motiveren direct afgeserveerd. Ik zie dan liever hun gretige en enthousiaste vervangers uit jong PSV falen.

Dat Manolev Marcelo en Bouma voeballend geen haar beter of zelfs slechter zijn wil niet zeggen dat ik dan maar blij moet zijn met zo'n Mexicaanse zoutzak die duidelijk liever niet dan wel op het veld staat.
 
Laatst bewerkt:
Dat Manolev Marcelo en Bouma voeballend geen haar beter of zelfs slechter zijn wil niet zeggen dat ik dan maar blij moet zijn met zo'n Mexicaanse zoutzak die duidelijk liever niet dan wel op het veld staat.

Ehhh... Het probleem was juist dat hij niet kon verkroppen dat hij na een sterk seizoen er zonder pardon werd naastgezet. :rolleyes:
 
Ehhh....welk sterk seizoen? :rolleyes:

Het seizoen dat hij nagenoeg alles in de basis stond (2009/2010). Waar hij zich op het begin verzekerde van een basisplaats door ervoor te vechten. Vervolgens een sterk WK te spelen, en de eerste 5 wedstrijden een prima duo vormt met Vukovic. Maar Rutten koopt Marcelo en Bouma, en hij (ook Vukovic) worden zonder pardon op de bank gezet. We weten allemaal waar dat is geeindigd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan