Francisco 'Maza' Rodríguez

Wie?:|
Oh, die ongemotiveerde mexikees?:cool:

Het zal me vierkant rotten of hij het elders naar z'n zin heeft en of hij goed presteert.:shifty:

Nou ik schrok me toch daarom een hoedje (of een sombrero) toen ik de eerste regel van Jackals laatste bericht las over een terugkeer, gelukkig was dat naar zijn geboorteland en niet naar ons!
 
Heeft in Duitsland ook maar 1 jaar indruk gemaakt, daarna was het over. Typisch geval van niet goed genoeg.
 
Heeft in Duitsland ook maar 1 jaar indruk gemaakt, daarna was het over. Typisch geval van niet goed genoeg.

Precies. Bij PSV heeft hij ook eventjes naar behoren gepresteerd. Daarna was het over en uit. Duitsland, idem. Dat zegt genoeg.
 
Zat allemaal in z'n koppie, denk ik, dat 'ie op die periodes na níet presteerde. Dat is wel in lijn met hoe hij nu bijna volledig in paniek terug naar Mexico wilde.
 
Zat allemaal in z'n koppie, denk ik, dat 'ie op die periodes na níet presteerde. Dat is wel in lijn met hoe hij nu bijna volledig in paniek terug naar Mexico wilde.

Is hij dus ook ongeschikt. Hop, terug naar het land van de Burrito!
 
Ik ben benieuwd wat PSV zou hebben gedaan als Ralf toentertijd hoofd van de scouting zou zijn geweest. Zou hij een geschikte kop hebben gehad ?
 
Maza heeft hier wel even het kampioenschap met America gehaald... Dus misschien niet zo slecht als iedereen roept.

In extra tijd (laatste 20 seconden) van reguliere speeltijd een kopgoal van de keeper van America, die zorgde voor extra tijd en daarna strafschoppen. Was wel gaaf om te zien !!
 
Maza heeft hier wel even het kampioenschap met America gehaald... Dus misschien niet zo slecht als iedereen roept.

In extra tijd (laatste 20 seconden) van reguliere speeltijd een kopgoal van de keeper van America, die zorgde voor extra tijd en daarna strafschoppen. Was wel gaaf om te zien !!
Dus als PSV kampioen was geworden, dan was Marcelo ook ineens 'misschien niet zo slecht'? Dat ben ik niet met je eens.
Ik beoordeel spelers op wat ik zie op het veld, niet op de eindrangschikking van zijn club.
Komt bij dat Maza mentaal gewoon niet sterk genoeg was voor topvoetbal ver van huis. Misschien dat Marcelo in Brazilië ineens ook beter draait, je kunt het niet uitsluiten.
Maza was bij PSV niet goed genoeg. Of dat alleen toe te schrijven is aan het feit dat hij in europa speelde, ver van huis? Wie zal het zeggen. Misschien is hij wel een heel goede voetballer....buiten Europa.
 
Dus als PSV kampioen was geworden, dan was Marcelo ook ineens 'misschien niet zo slecht'? Dat ben ik niet met je eens.
Ik beoordeel spelers op wat ik zie op het veld, niet op de eindrangschikking van zijn club.
Komt bij dat Maza mentaal gewoon niet sterk genoeg was voor topvoetbal ver van huis. Misschien dat Marcelo in Brazilië ineens ook beter draait, je kunt het niet uitsluiten.
Maza was bij PSV niet goed genoeg. Of dat alleen toe te schrijven is aan het feit dat hij in europa speelde, ver van huis? Wie zal het zeggen. Misschien is hij wel een heel goede voetballer....buiten Europa.
Misschien is hij wel de veelbesproken eenoog. :puh:
 
Braziliaanse verdedigers hebben het vaak moeilijk in Europa. Braziliaans voetbal is mooi maar traag en de spelers zijn vaak wat dromerig. Je moet als club een lot uit de loterij treffen of een heel jonge Braziliaan zelf opleiden, maar vooral niet uit Polen ophalen. Vind ik.
Overigens wordt het nog lastig om de geschikte centrale verdediger(s) te vinden. Brands en de zijnen kopen graag jonge voetballers met restwaarde, wat begrijpelijk is. (De club kan zomaar failliet raken, vergeet dat niet.) Maar de gevraagde verdediger moet er meteen staan, ervaring hebben en leiding geven. Het is niet alleen maar een kwestie van talent. Maza, Derijk en Marcelo misten allemaal de benodigde ervaring in de (sub-)top.
 
Terug
Bovenaan Onderaan