Fortuna Sittard - PSV | Zondag 7 maart | Eindstand: 1-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Grappig. Hele tijden dat ik denk "niet reageren", en dan doe ik het toch, weet ik gelijk waarom ik niet moet reageren.
Bij het wereldkampioenschap skiën gingen de vrouwen en mannen van dezelfde piste. De beste vrouw was zo rond plaats 15-20 van de mannen. Dat is niet de top, maar de grootste deel van de topvrouwen skiet 99,999999% van de mannen er compleet vanaf.
 
Ja dat zag een blinde dat het buiten de zestien was echter is het onreglementair een doorgebroken speler stoppen met scoring kans is direct een rode kaart. Ach Zeist en PSV
Wellicht zijn ze tot die conclusie gekomen, omdat de bal al ver van de voet van Malen was gesprongen door een slechte aanname. Anders lijkt het mij inderdaad rood, al kon ik mij hier wel in de beslissing vinden om hem niet te geven.
 
Tuurlijk, rood is bij het ontnemen van een directe scoringskans/doorgebroken speler. Daar leek me bij deze weergaloze aanname met een bal die richting de cornervlag ging geen sprake.
Was de regel niet een tijdje zo dat het wel of niet geven van de strafschop werd bepaald waar de speler eindigde, en niet waar de overtreding gemaakt werd? Staat me nog iets van bij.
 
Was de regel niet een tijdje zo dat het wel of niet geven van de strafschop werd bepaald waar de speler eindigde, en niet waar de overtreding gemaakt werd? Staat me nog iets van bij.

Dat is iig zo bij vasthouden/shirtje trekken. Ik weet niet of dat ook zo is bij andere overtredingen.
Weer een reden om de VAR af te schaffen. Ook hier weer (bij wijze van spreken) uren naar een schermpje kijken of het nu wel of niet in de 16 is. Laat de scheids beslissen. Zet desnoods een extra scheids in het veld, zoals bij hockey.
 
Weer een reden om de VAR af te schaffen. Ook hier weer (bij wijze van spreken) uren naar een schermpje kijken of het nu wel of niet in de 16 is. Laat de scheids beslissen. Zet desnoods een extra scheids in het veld, zoals bij hockey.
De VAR mag van mij vandaag nog afgeschaft worden. Dat blijft toch een strijd tussen meerdere ego's en eigen inzichten. Scheids in het veld die zijn fout niet wil toegeven, of incompetente VAR scheidsrechters die overduidelijke beelden niet correct kunnen beoordelen; neem als voorbeeld die penalty die Ajax kreeg uit bij Lille. VAR riep de scheids op het matje omdat zij zagen dat er absoluut geen sprake was van een penalty. Scheids bekijkt de beelden... shit ze hebben gelijk, maar mijn ego krenken ze niet, hop, gewoon penalty. Andersom idem, dat je denkt van, nou, gelukkig zal de VAR in de herhaling wel zien dat het een overtreding was, het was zo duidelijk. Maar nope, VAR grijpt niet in. Wat heb je er dan aan?
 
De VAR mag van mij vandaag nog afgeschaft worden. Dat blijft toch een strijd tussen meerdere ego's en eigen inzichten. Scheids in het veld die zijn fout niet wil toegeven, of incompetente VAR scheidsrechters die overduidelijke beelden niet correct kunnen beoordelen; neem als voorbeeld die penalty die Ajax kreeg uit bij Lille. VAR riep de scheids op het matje omdat zij zagen dat er absoluut geen sprake was van een penalty. Scheids bekijkt de beelden... shit ze hebben gelijk, maar mijn ego krenken ze niet, hop, gewoon penalty. Andersom idem, dat je denkt van, nou, gelukkig zal de VAR in de herhaling wel zien dat het een overtreding was, het was zo duidelijk. Maar nope, VAR grijpt niet in. Wat heb je er dan aan?
Het idee is in theorie gewoon goed. En dat komt de mens, excuus scheidsrechter, en gaat het volledig fout. En als de VAR nog een laag willekeur toevoegat, hou er dan maar mee op. Kun je net zo goed bij elke penalty blind een kaart trekken. Rood is een penalty, zwart niet. Zul je ook ooit goed zitten, en soms niet. Maar is ook geen reden om het te doen.
 
Laatst bewerkt:
De VAR mag van mij vandaag nog afgeschaft worden. Dat blijft toch een strijd tussen meerdere ego's en eigen inzichten. Scheids in het veld die zijn fout niet wil toegeven, of incompetente VAR scheidsrechters die overduidelijke beelden niet correct kunnen beoordelen; neem als voorbeeld die penalty die Ajax kreeg uit bij Lille. VAR riep de scheids op het matje omdat zij zagen dat er absoluut geen sprake was van een penalty. Scheids bekijkt de beelden... shit ze hebben gelijk, maar mijn ego krenken ze niet, hop, gewoon penalty. Andersom idem, dat je denkt van, nou, gelukkig zal de VAR in de herhaling wel zien dat het een overtreding was, het was zo duidelijk. Maar nope, VAR grijpt niet in. Wat heb je er dan aan?
Met als voorbeeld het in de rug lopen van Sam Lammers bij ajax - h'veen. (2 jr terug?) Guzu volledig overtuigd van zijn eigen gelijk, de VAR afblaffend door zijn headsetje. Aantal mannen heeft gewoon een te groot ego. Waardoor een VAR zich uiteindelijk wel bedenkt om de scheids terug te fluiten.

(gaat mij om guzu, niet om ajax, laten we die kant niet opgaan met de discussie!)
 
Met als voorbeeld het in de rug lopen van Sam Lammers bij ajax - h'veen. (2 jr terug?) Guzu volledig overtuigd van zijn eigen gelijk, de VAR afblaffend door zijn headsetje. Aantal mannen heeft gewoon een te groot ego. Waardoor een VAR zich uiteindelijk wel bedenkt om de scheids terug te fluiten.

(gaat mij om guzu, niet om ajax, laten we die kant niet opgaan met de discussie!)
Nou, ik ben nog steeds perplex vanwege het feit dat er dus gewoon geen rood gegeven is voor de charge tegen Zahavi vorige week. Als dat dan ook een `ego-dingetje` is? Laten we dan daar maar op houden..
 
Nou, ik ben nog steeds perplex vanwege het feit dat er dus gewoon geen rood gegeven is voor de charge tegen Zahavi vorige week. Als dat dan ook een `ego-dingetje` is? Laten we dan daar maar op houden..
Tja, dat is uitgelegd, hoewel ik mij niet in die uitleg kan vinden lijkt dat vreemd genoeg conform t reglement.
 
Ik kijk veel UFC, dan zie je ook geregeld een vrouwenmatch, is ook om niet aan te gluren, hoe graag ze ook met de mannen willen optrekken gewoon niet. Hou het op atletiek en aanrecht daar kan alles maar voetbal & vechten gewoon niet doen, in aankomende 100 jaar... Verder hou ik van vrouwen maar ze moeten hun plek weten :love:
Biggest bullshit ever... Het niveau van de dames was jaren geleden niet 'on par' met de heren, maar die tijden zijn geweest. Vaak zijn de damespartijen leuker om naar te kijken dan naar die berekenende heren.
 
Het idee is in theorie gewoon goed. En dat komt de mens, excuus scheidsrechter, en gaat het volledig fout. En als de VAR nog een laag willekeur toevoeg, hou er dan maar mee op. Kun je net zo goed bij elke penalty blind een kaart trekken. Rood is een penalty, zwart niet. Zul je ook ooit goed zitten, en soms niet. Maar is ook geen reden om het te doen.
Precies; ipv van een corrigerende laag, heb je nu eigenlijk alleen maar een extra laag willekeur erbij gekregen. Het voegt niks toe.
 
Precies; ipv van een corrigerende laag, heb je nu eigenlijk alleen maar een extra laag willekeur erbij gekregen. Het voegt niks toe.
En dat maakt het gevoel / de beleving van gerechtigheid nog erger. Ik had er minder problemen mee als iets niet gezien werd door de scheids. Frustrerend, maar kan gebeuren. Nu kan alles gezien worden, maar worden er nog steeds evenveel (of zelfs meer) willekeurige beslissingen genomen. Dat maakt het gevoel van onrechtmatigheid groter.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan