Formule 1

Hamilton richt zich tot FIA: "Red Bull heeft de titels nu al voor het oprapen"

link

Lewis Hamilton is kritisch richting de FIA nadat in 2022 is gebleken dat de nieuwe reglementen de teams niet dichter bij elkaar hebben gebracht. Red Bull en Max Verstappen domineren.
Het is niet de uitkomst waar de FIA en de Formule 1 begin dit seizoen op gehoopt hadden. In het vorige tijdperk was het Mercedes dat met Lewis Hamilton en Nico Rosberg/Valtteri Bottas domineerde, daarvoor was het Red Bull met Mark Webber en Sebastian Vettel. De nieuwe reglementen, budgetcap en auto's hadden hier verandering in moeten brengen, maar dit is op basis van dit seizoen niet gelukt. Hamilton irriteert zich hieraan.

Laat hem zich hieraan maar flink irriteren. :lmao: Toen hij en Mercedes domineerden hoorde je hem niet klagen. :p

Hamilton ergert zich hieraan, of de gang van zaken irriteert hem.

Sjonge jonge, GP fans.
 

Hamilton richt zich tot FIA: "Red Bull heeft de titels nu al voor het oprapen"

link

Lewis Hamilton is kritisch richting de FIA nadat in 2022 is gebleken dat de nieuwe reglementen de teams niet dichter bij elkaar hebben gebracht. Red Bull en Max Verstappen domineren.
Het is niet de uitkomst waar de FIA en de Formule 1 begin dit seizoen op gehoopt hadden. In het vorige tijdperk was het Mercedes dat met Lewis Hamilton en Nico Rosberg/Valtteri Bottas domineerde, daarvoor was het Red Bull met Mark Webber en Sebastian Vettel. De nieuwe reglementen, budgetcap en auto's hadden hier verandering in moeten brengen, maar dit is op basis van dit seizoen niet gelukt. Hamilton irriteert zich hieraan.

Laat hem zich hieraan maar flink irriteren. :lmao: Toen hij en Mercedes domineerden hoorde je hem niet klagen. :p

Ik vind Red Bull helemaal niet dominant. Zeker voor de zomerstop had Ferrari een even goede, misschien wel betere auto. Alleen door tactische en technisch falen van Ferrari is Max heel erg uitgelopen op Leclerc. Na de zomerstop heeft Red Bull wel een betere auto dan Ferrari. En Red Bull heeft volgens mij nauwelijks 1,2 finishes gehad. Dus is van dominantie zeker geen sprake.
 
Ik vind Red Bull helemaal niet dominant. Zeker voor de zomerstop had Ferrari een even goede, misschien wel betere auto. Alleen door tactische en technisch falen van Ferrari is Max heel erg uitgelopen op Leclerc. Na de zomerstop heeft Red Bull wel een betere auto dan Ferrari. En Red Bull heeft volgens mij nauwelijks 1,2 finishes gehad. Dus is van dominantie zeker geen sprake.
Precies.
En Hamilton baalt ervan dat zij niet in die positie zit en dus gaat ze klagen.
 

'Red Bull Racing only went a million pounds over budget cap'

link

There are currently plenty of rumours and speculation circulating regarding Red Bull Racing's alleged violation of F1's financial rules. The team is said to have exceeded the 2021 budget cap, but did so, according to Daily Mail by just one million pounds.
Speculation was circulating in the paddock talking about amounts of at least five or even ten million dollars, but according to Daily Mail, those rumours will not be confirmed by the FIA. The amount is said to be around one million pounds, which would be much lower than the rumours suggest. This would not only mean that no sanctions will follow for Red Bull, but also that there will be no impact on the outcome of the championship in 2021 and that Max Verstappen will therefore get to keep his world title.

doorrr.png
 

'Red Bull Racing only went a million pounds over budget cap'

link

There are currently plenty of rumours and speculation circulating regarding Red Bull Racing's alleged violation of F1's financial rules. The team is said to have exceeded the 2021 budget cap, but did so, according to Daily Mail by just one million pounds.
Speculation was circulating in the paddock talking about amounts of at least five or even ten million dollars, but according to Daily Mail, those rumours will not be confirmed by the FIA. The amount is said to be around one million pounds, which would be much lower than the rumours suggest. This would not only mean that no sanctions will follow for Red Bull, but also that there will be no impact on the outcome of the championship in 2021 and that Max Verstappen will therefore get to keep his world title.

Bekijk bijlage 5021
“Only £1 million” is voor F1 niets, maar ze mogen het mij vandaag nog brengen!
 

Nyck de Vries tekent bij AlphaTauri​

link

Nyck de Vries is volgend jaar naast Max Verstappen de tweede Nederlandse autocoureur in de Formule 1. De 27-jarige Friese autocoureur heeft een vast stoeltje gekregen bij AlphaTauri, heeft het zusterteam van Red Bull bekendgemaakt. Hij tekent een contract en wordt de vervanger van Pierre Gasly, die vanaf 2023 de plek inneemt van Fernando Alonso bij Alpine. De Vries wordt bij AlphaTauri teamgenoot van de Japanner Yuki Tsunoda.

:)
 
Max Verstappen op pole position in de Grand Prix van Japan.

FejdATrVsAA-h3A
 
Laatst bewerkt:
Kwalificatie Grand Prix Japan

1 Max Verstappen 1:29.304
2 Charles Leclerc +0.010
3 Carlos Sainz +0.057
4 Checo Pérez +0.405
5 Esteban Ocon +0.861
6 Lewis Hamilton +0.957
7 Fernando Alonso +1.018
8 George Russell +1.085
9 Sebastian Vettel +1.250
10 Lando Norris +1.699

Kleine verschillen tussen Verstappen en de beide Ferrari's.
 
Begreep dat ie daar wel lichte schade door had? Was die schade voor of na zijn snelste ronde?
Nee de schade was in zijn laatste ronde doordat hij te ver over de curve reed in een bocht.
Het incident dat "under investigation" is was in langzame ronde van Verstappen. Een ronde voor de 1e run waar bij de auto van Verstappen uitbrak en net op dat moment kwam Lando Norris op snelheid aan, omdat hij Verstappen in de outlap wilde inhalen en die moest uitwijken. Als Norris niet uitgeweken was dan was het een behoorlijke crash geweest. Verstappen heeft de snelste ronde gereden in zijn 1e run.

Verstappen: ,,Ik was traag aan het rijden. Toen wilde ik versnellen, maar de banden waren nog koud. Daardoor moest Lando uitwijken, gelukkig gebeurde er niks.”
 
Laatst bewerkt:
Nee de schade was in zijn laatste ronde doordat hij te ver over de curve reed in een bocht.
Het incident dat "under investigation" is was in een ronde na de 1e run waar bij de auto van Verstappen uitbrak en net op dat moment kwam Lando Norris op hoge snelheid aan en die moest uitwijken. Als Norris niet uitgeweken was dan was het een behoorlijke crash geweest. Verstappen heeft de snelste ronde gereden in zijn 1e run.
Thx, had alleen de slotseconden van Olav Mol, dus was allemaal niet heel helder voor mij ;)
 
Thx, had alleen de slotseconden van Olav Mol, dus was allemaal niet heel helder voor mij ;)
Verstappen zei later in een interview dat het een gentlemens agreement is dat de coureurs elkaar niet in zouden halen op het stuk voor de betreffende laatste bocht waar het incident plaats vond. Norris deed dit echter toch tot 2 x toe zelfs. Verstappen: "Hij (Norris) creëerde die problemen zelf door iemand anders te naaien zeg maar. Dat vind ik gewoon niet correct. Hij deed het daarna weer. In de 2e run deed hij het weer." Hij denkt niet dat hij de pole kwijtraakt. Verstappen: "Het zal heel apart zijn als dat gebeurt voor zo'n klein incidentje."
 
De versie van Norris over het incident.
Norris: "Ik wilde hem inhalen want hij was langzaam. Het was wel schrikken maar het is niet het einde van de wereld. Wat hij deed was een beetje gevaarlijk. Hij weet dat hij dit niet zou moeten doen. Ook als hij zijn excuses aanbiedt weet hij dat het niet ok was."
 
Terug
Bovenaan Onderaan