Formule 1

Het nieuwe van de motor van Hamilton gaat er steeds meer van af. Het verschil in snelheid is al veel kleiner dan in Brazilië.
 
De laatste races hebben wel uitgewezen dat gridstraffen voor Hamilton en Verstappen geen enkele zin hebben. Het maakt niets uit. Ze zijn beiden veel te snel voor de rest van het veld.
 
Ouderwets saai potje F1 weer, vroeger gingen de motoren nog wel eens stuk en had je verassingen, maar dat bestaat ook al nier meer
 
Daar hangen een hoop centjes aan die je dan dus wel/niet hebt voor je team en ontwikkeling.
Da's leuk, maar ik wil vooral dit seizoen Verstappen kampioen zien worden, om eerder genoemde redenen. Zelfs al verlengt Hamilton wel, dan krijg je weer, ja maar hij is al oud, tegen einde carrière aan, blabla.

Trouwens, heb ik nou goed gerekend en is 2x tweede worden nou nog steeds genoeg voor Max of zit ik ernaast? :unsure:
Ouderwets saai potje F1 weer, vroeger gingen de motoren nog wel eens stuk en had je verassingen, maar dat bestaat ook al nier meer
Ja, Renault levert heeft geen klantenteams meer :sneaky:
 
Da's leuk, maar ik wil vooral dit seizoen Verstappen kampioen zien worden, om eerder genoemde redenen. Zelfs al verlengt Hamilton wel, dan krijg je weer, ja maar hij is al oud, tegen einde carrière aan, blabla.

Trouwens, heb ik nou goed gerekend en is 2x tweede worden nou nog steeds genoeg voor Max of zit ik ernaast? :unsure:

Ja, Renault levert heeft geen klantenteams meer :sneaky:
Het is ook slechts een troostprijs, en met 2x 2e gaat Max het niet redden als Hamilton 2x 1e wordt.
 
Het is ook slechts een troostprijs, en met 2x 2e gaat Max het niet redden als Hamilton 2x 1e wordt.
Wel toch als Max 2x tweede wordt en 2x de snelste ronde pakt? Dan komen ze in punten gelijk en dan wordt er gekeken naar... aantal overwinningen?

1. Max Verstappen: 351.5 punten
2. Lewis Hamilton: 343,5 punten
 
Wel toch als Max 2x tweede wordt en 2x de snelste ronde pakt? Dan komen ze in punten gelijk en dan wordt er gekeken naar... aantal overwinningen?

1. Max Verstappen: 351.5 punten
2. Lewis Hamilton: 343,5 punten
Het verschil is 8 punten. een GP winnen is 25, 2e worden is 18 punten. Pakt Max 2x de snelste ronde dan loopt Hamilton 12 punten in (of beter gezegd, 8 punten in en daarna 4 uit.
 
Wel toch als Max 2x tweede wordt en 2x de snelste ronde pakt? Dan komen ze in punten gelijk en dan wordt er gekeken naar... aantal overwinningen?

1. Max Verstappen: 351.5 punten
2. Lewis Hamilton: 343,5 punten
Nee ... Dan krijgt Hamilton er 50 punten bij en Verstappen 38 punten.
Dan komt Verstappen 4 punten tekort.

Bottas neemt Hamilton wel een overwinning af. ;)
 
Het verschil is 8 punten. een GP winnen is 25, 2e worden is 18 punten. Pakt Max 2x de snelste ronde dan loopt Hamilton 12 punten in (of beter gezegd, 8 punten in en daarna 4 uit.
Oh, ik zag p1 25 punten en p2 20 punten staan. :(
Nou, jammer maar helaas dan, dat gaat Verstappen niet redden. Ligt niet aan hem, maar wel aan de plotseling ongelooflijk veel snellere Mercedes.
 
Oh, ik zag p1 25 punten en p2 20 punten staan. :(
Nou, jammer maar helaas dan, dat gaat Verstappen niet redden. Ligt niet aan hem, maar wel aan de plotseling ongelooflijk veel snellere Mercedes.
Wat nog kan is dat obv de tests van vandaag de voorschriften van de vleugels worden aangescherpt en de Mercedes daarmee snelheid kwijt raakt.
 
Oh, ik zag p1 25 punten en p2 20 punten staan. :(
Nou, jammer maar helaas dan, dat gaat Verstappen niet redden. Ligt niet aan hem, maar wel aan de plotseling ongelooflijk veel snellere Mercedes.
Dat gaat Verstappen wel redden. Hamilton bezwijkt onder de druk. :p
 
Dat gaat Verstappen wel redden. Hamilton bezwijkt onder de druk. :p
Dat gebeurt alleen als Max daadwerkelijk druk kan uitoefenen, iets wat vandaag in zijn geheel niet gelukt is. En natuurlijk lag dat ook deels aan de gridstraf, maar t punt blijft dat Hamilton niet onder de druk kan bezwijken als Max geen druk weet op te leggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan