Formule 1

formula-1-scuderia-ferrari-team-practises-pit-stop-during-f1-testing-F04C2G.jpg

Ja, nou je het zegt. Al die korte broeken...

We hebben het over de mensen aan de pitmuur en bij hospitality etc. Niet de pitcrew.

Misschien moeten ze in de offshore ook maar met een integraalhelm op gaan werken. Stuk veiliger. Neem eens een voorbeeld aan de professionals.
Gewoon helemaal niet meer gaan werken, of uberhaupt iets doen; allemaal gevaarlijk en riskant, joh. En vergeet niet je helmpje op te doen als je gaat fietsen, of gaat joggen! :FP:
1629500367446.jpg
 
Max Verstappen op pole position :CHEER:

Kwalificatie Grand Prix Verenigde Staten
1 Verstappen
2 Hamilton +0.209
3 Perez +0.224
4 Bottas +0.565
5 Leclerc +0.696
6 Sainz +0.882
7 Ricciardo +0.898
8 Norris +0.997
9 Gasly +1.208
10 Tsunoda +2.008
 
Laatst bewerkt:
Max Verstappen op pole positon :CHEER:

Kwalificatie
1 Verstappen
2 Hamilton +0.209
3 Perez +0.224
4 Bottas +0.565
5 Leclerc +0.696
6 Sainz +0.882
7 Ricciardo +0.898
8 Norris +0.997
9 Gasly +1.208
10 Tsunoda +2.008

Hamilton dus tussen 2 Red Bulls, en door een gridstraf start Bottas 9de. Ziet er goed uit voor Red Bull.
 
Hopelijk kan Perez en beetje druk zetten bij de start, zodat Hamilton meer in zijn spiegels moet kijken in plaats van dat hij aan kan vallen.
Het gat van ruim 0.4 sec tussen Ham en Bot geeft mij het gevoel dat Ham aardig heeft moeten pushen. Dat in combinatie met de geruchten over de motoren kan het morgen best interessant maken. Perez moet goed wegkomen dan kan ie zeker jagen. Bottas zie ik niet snel voorbij Norris en Riciardo komen, dus Hamilton zal het echt zelf moeten doen.
Overigens, als Hamilton gedurende een race problemen krijgt met een motor dan is het bijna zeker dat ie geen kampioen wordt, in de race problemen betekend ook een gridstraf in de volgende race, spannend einde, en beduidend spannender dan dat ik na V1 en V2 had durven hopen.

Lees ook dat Perez zijn tijd niet meer verbeterd heeft omdat ie last had van de spetters in zijn laatste ronde.
 
Laatst bewerkt:
Het gat van ruim 0.4 sec tussen Ham en Bot geeft mij het gevoel dat Ham aardig heeft moeten pushen. Dat in combinatie met de geruchten over de motoren kan het morgen best interessant maken. Perez moet goed wegkomen dan kan ie zeker jagen. Bottas zie ik niet snel voorbij Norris en Riciardo komen, dus Hamilton zal het echt zelf moeten doen.
Overigens, als Hamilton gedurende een race problemen krijgt met een motor dan is het bijna zeker dat ie geen kampioen wordt, in de race problemen betekend ook een gridstraf in de volgende race, spannend einde, en beduidend spannender dan dat ik na V1 en V2 had durven hopen.

Lees ook dat Perez zijn tijd niet meer verbeterd heeft omdat ie last had van de spetters in zijn laatste ronde.
Als Hamilton problemen krijgt is dat zeker een dingetje voor hem. Maar ook Verstappen moet nog een paar races met dezelfde motor doen, dus laten we ons nog maar niet rijk rekenen. Neemt niet weg dat elk meevallertje er één is.

Ik zit de kwali nu terug te kijken, dus ik begrijp jouw laatste zin straks waarschijnlijk beter.:grin:

Edit to add;
Het heeft een beetje geregend? Dat wist ik helemaal niet joh. Verstappen had er ook last van. Gele laatste sector en op de boordradio liet hij weten dat er op het einde 'drizzle' was.
Dus hij kan nog wat sneller...Perez ook, dus die kan hopelijk de druk er op zetten bij Hamilton.
Bottas start van P9, dus die zal wel blijven hangen achter de McLarens.

Het wordt toch weer een leuke race om naar uit te kijken. Gelukkig.:D
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk kan Perez en beetje druk zetten bij de start, zodat Hamilton meer in zijn spiegels moet kijken in plaats van dat hij aan kan vallen.
Hopelijk gaat Perez na de start naar de 2e plaats achter Verstappen en heeft Hamilton zijn spiegels niet nodig.
 
Als Hamilton problemen krijgt is dat zeker een dingetje voor hem. Maar ook Verstappen moet nog een paar races met dezelfde motor doen, dus laten we ons nog maar niet rijk rekenen. Neemt niet weg dat elk meevallertje er één is.

Ik zit de kwali nu terug te kijken, dus ik begrijp jouw laatste zin straks waarschijnlijk beter.:grin:

Edit to add;
Het heeft een beetje geregend? Dat wist ik helemaal niet joh. Verstappen had er ook last van. Gele laatste sector en op de boordradio liet hij weten dat er op het einde 'drizzle' was.
Dus hij kan nog wat sneller...Perez ook, dus die kan hopelijk de druk er op zetten bij Hamilton.
Bottas start van P9, dus die zal wel blijven hangen achter de McLarens.

Het wordt toch weer een leuke race om naar uit te kijken. Gelukkig.:D
Maar dan had Hamilton er ook last van, dus voor t verschil VER HAM maakt t mogelijk weinig uit. Vermoed dat ik over een uur of 11 concretere uitspraken kan doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan