Formule 1

Max Verstappen heeft als enige in Q2 een tijd gezet op de medium band.
Hij staat voorlopig 6e. Als dit zo blijft zal hij morgen als enige van de top 10 op de
medium band gaan starten en kan dan een lagere 1e stint rijden.
 
Max Verstappen heeft P8 in Q2 en start morgen dus op de medium band.
Vettel slechts 11e en gaat niet naar Q3. Leclerc met de 10e plaats op het nippertje wel.
 
Ferrari valt vooralsnog zwaar tegen. Vorig seizoen blijkbaar wat teveel illegaal bezig geweest en nu aan het begin van het seizoen missen ze de boot. :cautious:
 
Ferrari valt vooralsnog zwaar tegen. Vorig seizoen blijkbaar wat teveel illegaal bezig geweest en nu aan het begin van het seizoen missen ze de boot. :cautious:

Vooralsnog slechter dan de Renaults, McLarens en Racing Points. Dat is kwalijk voor zo'n team. Benieuwd wat Leclerc zo nog kan doen.
 
Bottas op pole position. Hamilton 2e op 0.012 Max Verstappen 3e op 0.538.
Toch een groot verschil tussen de Mercedessen en de Red Bull.
 
Jammer van Mercedes inderdaad, verder wel leuk dat de rest dichter bij elkaar zit. Hopelijk volgend jaar Mercedes wat minder sterk tegenover de rest.

Ja, ik ben eerlijk als ik zeg dat ik F1 alleen maar volg omdat Verstappen erin zit. Dus wil ik zijn bolide op hetzelfde niveau zien als Mercedes of wie er dan ook maar een kampioenswaardige auto heeft. Dat de best of the rest dichter op elkaar zit boeit mij persoonlijk niet. Het gat is qua pace gewoon nog groter geworden dan het al was vorig seizoen. Je leest dan in de media dat RBR het geweldig voor elkaar heeft en blabla, lekker chauvinistisch geouwehoer, maar blijkbaar snappen ze niet dat de andere teams ook niet stil zitten, en je ziet het resultaat, gewoon, ruim een halve seconde trager. Dat praatje van "ik verwacht dat we het in de wedstrijd beter doen" is dan voor mij de equivalent van een voetbalteam dat in de achtervolging zit en afhankelijk is van andere ploegen en zegt "als zij punten laten liggen en wij blijven winnen, dan kan het nog." Dat is niet de positie waarin ik Verstappen wil zien zitten; dat heb ik nu al meer dan genoeg seizoenen zo aangekeken.
 
Ja, ik ben eerlijk als ik zeg dat ik F1 alleen maar volg omdat Verstappen erin zit. Dus wil ik zijn bolide op hetzelfde niveau zien als Mercedes of wie er dan ook maar een kampioenswaardige auto heeft. Dat de best of the rest dichter op elkaar zit boeit mij persoonlijk niet. Het gat is qua pace gewoon nog groter geworden dan het al was vorig seizoen. Je leest dan in de media dat RBR het geweldig voor elkaar heeft en blabla, lekker chauvinistisch geouwehoer, maar blijkbaar snappen ze niet dat de andere teams ook niet stil zitten, en je ziet het resultaat, gewoon, ruim een halve seconde trager. Dat praatje van "ik verwacht dat we het in de wedstrijd beter doen" is dan voor mij de equivalent van een voetbalteam dat in de achtervolging zit en afhankelijk is van andere ploegen en zegt "als zij punten laten liggen en wij blijven winnen, dan kan het nog." Dat is niet de positie waarin ik Verstappen wil zien zitten; dat heb ik nu al meer dan genoeg seizoenen zo aangekeken.

Dat sentiment begrijp ik. Maar heb er al langer vrede mee dat Mercedes momenteel gewoon te goed is en dat is jammer voor Max, die met een iets snellere auto kampioen kan worden. Daar zijn er echter nog een paar van in de F1, dat geldt niet alleen voor Max. Ik vind Red Bull wel een leuk team om te volgen en geniet ervan dat Ferrari degene uit de top-3 is die al een poosje niet goed genoeg presteert.

Ik hoop dat de regels voor volgend seizoen zorgen dat Mercedes moet inleveren en wie weet zien we dan nog leuke dingen.

Wat betreft vandaag, het is een circuit waar Max zich goed voelt. De laatste twee overwinningen had ie er ook geen pole. Als het maar een leuke race wordt, dan ben ik al blij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan