Formule 1

Grand Prix van Oostenrijk definitief zonder publiek

link

De Formule 1-openingsrace, de Grand Prix van Oostenrijk, gaat op 5 juli zonder publiek verreden worden.
 
Publiek bij F1 is als dweilen met de kraan open, vrij nutteloos en makkelijk te missen. Zuur voor hun die een kaartje hadden, voor de overige 99,99% op de tv maakt het geen bal uit.
 
Bericht FIA gelekt: 'GP Oostenrijk en Groot-Brittannië gaan door'

link

Twee races per Grand Prix
De geruchten waren er al langer, maar in de gelekte mail bevestigt de FIA dat er twee races worden verreden in Oostenrijk. De eerste vindt plaats op zondag 5 juli en de tweede op de woensdag of donderdag daarna. Enkele dagen daarna verhuist het circus naar Silverstone om daar op 19 juli de Britse Grand Prix te gaan rijden. Ook daar worden twee races gereden, waarvan de tweede wedstrijd ook op de woensdag of donderdag na 19 juli is.
 
Bericht FIA gelekt: 'GP Oostenrijk en Groot-Brittannië gaan door'

link

Twee races per Grand Prix
De geruchten waren er al langer, maar in de gelekte mail bevestigt de FIA dat er twee races worden verreden in Oostenrijk. De eerste vindt plaats op zondag 5 juli en de tweede op de woensdag of donderdag daarna. Enkele dagen daarna verhuist het circus naar Silverstone om daar op 19 juli de Britse Grand Prix te gaan rijden. Ook daar worden twee races gereden, waarvan de tweede wedstrijd ook op de woensdag of donderdag na 19 juli is.

Na zo'n compleet anders en sterk verkort seizoen kan de nummer 1 zich toch niet trots wereldkampioen gaan noemen? :confused:
 
Officieel: Carlos Sainz volgt Sebastian Vettel op bij Ferrari

link

Carlos Sainz is vanaf 2021 de nieuwe teamgenoot van Charles Leclerc bij Ferrari. De Spanjaard is bij de Scuderia de opvolger van Sebastian Vettel.
 
En Ricciardo naar McLaren. Ben benieuwd of ie salaris inlevert. Strijkt bij Renault meer dan 20 miljoen per jaar op. Als McLaren meer betaalt, zijn ze gek. Zo bijzonder is ie nou ook weer niet. Vond het bij Renault al veel.
 
En Ricciardo naar McLaren. Ben benieuwd of ie salaris inlevert. Strijkt bij Renault meer dan 20 miljoen per jaar op. Als McLaren meer betaalt, zijn ze gek. Zo bijzonder is ie nou ook weer niet. Vond het bij Renault al veel.
20 miljoen?! Ik denk dat ik ook maar de Formule 1 inga. Kan alleen niet zo goed racen, maar die plooi strijken we wel glad.
 
Sterker nog, ik denk dat hij zijn carrière hiermee de genadeklap heeft gegeven. Tenzij McLaren ineens het licht heeft gezien.

Op zich heeft McLaren het goed gedaan vorig seizoen, uiteindelijk beter dan Renault toch? Is boven Renault geeindigd in de Constructor Championship 2019. Natuurlijk kan dat volgend jaar weer anders zijn. Dat ligt dichter bij elkaar.

Ik zie nu overigens dat het voluit McLaren Renault is.. wie weet heeft dat er nog mee te maken? Maar denk het niet.

Ik vind 27,5 miljoen echter heel veel geld voor iemand die geen podiums pakt (waarbij het ook door het verschil tussen de auto's vrijwel onmogelijk is). Dan zou ik ze bij McLaren voor gek verklaren als ze meer bieden.

20 miljoen?! Ik denk dat ik ook maar de Formule 1 inga. Kan alleen niet zo goed racen, maar die plooi strijken we wel glad.


27,5 miljoen zie ik. Was een goeie deal voor hem, als je kijkt naar de rest van het veld buiten de top 3 om.
 
Op zich heeft McLaren het goed gedaan vorig seizoen, uiteindelijk beter dan Renault toch? Is boven Renault geeindigd in de Constructor Championship 2019. Natuurlijk kan dat volgend jaar weer anders zijn. Dat ligt dichter bij elkaar.

Ik zie nu overigens dat het voluit McLaren Renault is.. wie weet heeft dat er nog mee te maken? Maar denk het niet.

Ik vind 27,5 miljoen echter heel veel geld voor iemand die geen podiums pakt (waarbij het ook door het verschil tussen de auto's vrijwel onmogelijk is). Dan zou ik ze bij McLaren voor gek verklaren als ze meer bieden.




27,5 miljoen zie ik. Was een goeie deal voor hem, als je kijkt naar de rest van het veld buiten de top 3 om.
Het is minder dan Mitroglou heeft verdiend, maar die heeft dan weer tegen RKC gescoord.
 
Verstappen en zijn collega's zijn begonnen aan VT1. Vooralsnog blijft Verstappen 'onder de radar' en rijdt hij 1,7 seconden achter Hamilton. Ik had eigenlijk wel iets anders verwacht na al die grootspraak van Red Bull, de afgelopen week.
Wellicht dat ze in VT2 meer gaan laten zien. Of hebben ze zich op voorhand weer rijk gerekend en blijkt het toch niet voldoende. Zeg maar net zoals de afgelopen jaren.
 
En een spin voor Verstappen.... :zien:

Da's gewoon even de limieten verkennen lijkt me.

De tijden zullen denk ik wel redelijk indicatief zijn voor kwali; maw, er is qua verhoudingen niks veranderd tussen Mercedes en RBR, en alle oppeppende persberichten tov RBR blijken zoals gewoonlijk weer niets meer dan holle woorden te zijn.
 
Da's gewoon even de limieten verkennen lijkt me.

De tijden zullen denk ik wel redelijk indicatief zijn voor kwali; maw, er is qua verhoudingen niks veranderd tussen Mercedes en RBR, en alle oppeppende persberichten tov RBR blijken zoals gewoonlijk weer niets meer dan holle woorden te zijn.
Red Bull, oppeppend. Dat lijkt me ook een logische combinatie.
 
VT2 duurt nog 9 minuutjes. Verstappen 'gewoon' op 9/10 van Hamilton, op plaats 8.
Heel Nederland is maandenlang lekker gemaakt door de 'kenners' die roepend dat Max dit jaar wereldkampioen ging worden over elkaar heen buitelden . Twee trainingsessies later is alles gewoon nog steeds hetzelfde als de afgelopen jaren. Met als verschil dat hij dit jaar óók moeite gaat krijgen met Racing Point (Perez).
 
VT2 duurt nog 9 minuutjes. Verstappen 'gewoon' op 9/10 van Hamilton, op plaats 8.
Heel Nederland is maandenlang lekker gemaakt door de 'kenners' die roepend dat Max dit jaar wereldkampioen ging worden over elkaar heen buitelden . Twee trainingsessies later is alles gewoon nog steeds hetzelfde als de afgelopen jaren. Met als verschil dat hij dit jaar óók moeite gaat krijgen met Racing Point (Perez).

Precies. Heb het al die tijd zitten lezen met het gevoel van, ja ja, eerst maar eens zien, dan geloven. Ik kon niet zoveel met die kampioenspraat, en ja, het is maar een VT, maar ik verwacht geen wereldschokkende verandering naar de kwali toe. Verhoudingen zijn gewoon minimaal hetzelfde gebleven (misschien nog meer in het voordeel van Mercedes), dus RBR en Verstapppen kunnen dat kampioenschap wel vergeten.
 
Mercedes heeft toch een ander systeem nu, waarover RBR vragen heeft gesteld? Dus misschien toch beter geinnoveerd, mits binnen de regelgeving gedaan.

We zullen het in Oostenrijk wel zien, het is een circuit wat Max ligt en hopelijk zorgt dat voor een mooie race.
 
Mercedes heeft toch een ander systeem nu, waarover RBR vragen heeft gesteld? Dus misschien toch beter geinnoveerd, mits binnen de regelgeving gedaan.

We zullen het in Oostenrijk wel zien, het is een circuit wat Max ligt en hopelijk zorgt dat voor een mooie race.

Het DAS systeem. RBR heeft daartegen protest getekend. Dat protest is geweigerd. Het DAS systeem mag dit seizoen wel, maar vanaf 2021 is het verboden. Een beetje raar.
 
Het DAS systeem. RBR heeft daartegen protest getekend. Dat protest is geweigerd. Het DAS systeem mag dit seizoen wel, maar vanaf 2021 is het verboden. Een beetje raar.
Of juist heel logisch. Je kunt natuurlijk ook stellen dat je niets kunt verbieden wat niet verboden was. Als je nieuwe regels opstelt, dan kun je natuurlijk wel weer iets verbieden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan