Formule 1

Ze hadden net zo goed Verstappen ook nog een pitstop kunnen laten maken, want zo wist je ook wel dat Verstappen het niet teegn zou gaan houden met banden die helemaal op waren.

Dat had gekund. Ik denk dat ze bij Red Bull verrast waren door de pitstop van Hamilton en ze verwacht hadden en gehoopt en gegokt dat Hamilton die tijd niet meer goed zou kunnen maken.
Mercedes had niets te verliezen. Hamilton lag al op de 2e plaats en kon de pitstop maken, omdat Ferrari in geen velden of wegen te zien was en op grote achterstand reed. Als Ferrari op zo'n 10 seconden achter Hamilton had gereden had Mercedes de pitstop niet gemaakt en hadden ze gewoon geracet tegen Max Verstappen op oude harde banden.
Het is gegaan zoals het gegaan is, maar ik had Hamilton en Max Verstappen wel tot het einde willen zien racen onder gelijke bandenomstandigheden.
 
Helmut Marko: "Verstappen nu zeker tot 2021 bij Red Bull Racing"

link

Dr. Helmut Marko heeft bevestigd dat Max Verstappen zeker in 2020 bij Red Bull-Honda in de auto zit. De 21-jarige Nederlander had al een contract voor na dit seizoen, maar door diverse berichten de afgelopen weken werd gesuggereerd dat hij naar Mercedes of Ferrari kon vertrekken dankzij een prestatieclausule.
 
Albon vervangt Gasly vanaf Spa. Ik denk dat duidelijk was dat Gasly het niet ging redden op dit moment, maar of Albon de juiste keuze was.. Kan twee kanten op. Met Kvyat was er meer ervaring gekomen, maar die ligt niet lekker bij Marko natuurlijk.
 
.. Kan twee kanten op. Met Kvyat was er meer ervaring gekomen, maar die ligt niet lekker bij Marko natuurlijk.

Al was het maar omdat ie dan indirect zijn 'ongelijk' zou bewijzen; dat gaat ie natuurlijk niet doen. Ik denk wel dat Albon het beter gaat doen dan Gasly, wat natuurlijk ook niet zo heel moeilijk zal zijn.
 
Al was het maar omdat ie dan indirect zijn 'ongelijk' zou bewijzen; dat gaat ie natuurlijk niet doen. Ik denk wel dat Albon het beter gaat doen dan Gasly, wat natuurlijk ook niet zo heel moeilijk zal zijn.

Een half seizoen is wellicht te kort om een terechte conclusie te trekken, maar alles wijst erop dat Gasly niet durfde in te halen. Angst voor een crash? Die angst heeft Verstappen in ieder geval nooit gehad. Dan kun je beter bij een club met minder druk racen. Red Bull wil weer aanhaken, heeft dat eigenlijk ook al gedaan. Vooralsnog de strijd met Ferrari gewonnen. Al was ie maar stoorzender geweest voorin terwijl Max voor het podium vocht, maar hij lag meestal al een half rondje achter. Zo'n beetje alles heeft Max op eigen kracht gedaan dit seizoen. Formule 1 is uiteindelijk een solo-sport, maar je moet af en toe kunnen vertrouwen op je team maat. Samen aanvallen, samen verdedigen. Als de kans zich voordoet, onderling strijden wie de betere gaat zijn die dag.
 
Een half seizoen is wellicht te kort om een terechte conclusie te trekken, maar alles wijst erop dat Gasly niet durfde in te halen. Angst voor een crash? Die angst heeft Verstappen in ieder geval nooit gehad. Dan kun je beter bij een club met minder druk racen. Red Bull wil weer aanhaken, heeft dat eigenlijk ook al gedaan. Vooralsnog de strijd met Ferrari gewonnen. Al was ie maar stoorzender geweest voorin terwijl Max voor het podium vocht, maar hij lag meestal al een half rondje achter. Zo'n beetje alles heeft Max op eigen kracht gedaan dit seizoen. Formule 1 is uiteindelijk een solo-sport, maar je moet af en toe kunnen vertrouwen op je team maat. Samen aanvallen, samen verdedigen. Als de kans zich voordoet, onderling strijden wie de betere gaat zijn die dag.
Daarbij, 2e of 3e worden bij de constructeurstitel scheelt nogal wat pegels.
 
En je mag als tweede kiezen welke pitbox je wilt toch? Al vraag ik me af of daar echt een voordeel in te behalen is..?
Geen idee hoe de verdeling nu is en of daar iets van tactiek uit valt af te leiden? Maar misschien gaat t hooguit om zichtbaarheid.
 
Hamilton zet de auto tegen de muur in de 3e training.. Krijgen ze m op tijd klaar voor de kwalificatie??
 
Zolang RBR op circuits als Spa het gat niet kan dichten gaan ze nooit meedoen om het kampioenschap. Leuk dat ze op die spaarzame circuits waar de krachtbron er niet zo toe doet mee kunnen doen, maar dat geeft dan natuurlijk wel een vertekend beeld. Deze kwali uitslag lijkt wat meer in verhouding, met Mercedes en Ferrari die flink sneller zijn dan de RBR van Verstappen. Back to the drawing board voor Newey en Honda. Zo hoop je dat de stijgende lijn van voor de zomerstop wordt doorgetrokken, en zo ben je weer terug bij af met bijna een seconde achterstand op een ander topteam.
 
Zolang RBR op circuits als Spa het gat niet kan dichten gaan ze nooit meedoen om het kampioenschap. Leuk dat ze op die spaarzame circuits waar de krachtbron er niet zo toe doet mee kunnen doen, maar dat geeft dan natuurlijk wel een vertekend beeld. Deze kwali uitslag lijkt wat meer in verhouding, met Mercedes en Ferrari die flink sneller zijn dan de RBR van Verstappen. Back to the drawing board voor Newey en Honda. Zo hoop je dat de stijgende lijn van voor de zomerstop wordt doorgetrokken, en zo ben je weer terug bij af met bijna een seconde achterstand op een ander topteam.
Verstappen kon de hoogste motorstand niet gebruiken tijdens de kwalificatie vanwege technische problemen. Ik denk dat de tijden van RBR vandaag een vertekend beeld geven, al ben ik het verder wel met je eens.

Bacchus: Ik las het net. Vreselijk inderdaad.
 
De FIA heeft naar buiten gebracht dat Antoine Hubert om het leven is gekomen bij de feature-race op Spa-Francorchamps in de Formule 2.
Het was een gruwelijke klapper en de regie had al heel snel in de gaten dat het mis was, aangezien er zelfs geen herhalingen van de crash getoond werden. 22 jaar is véél te jong om te sterven.
Hoorde het ja, heftig. En van de 2e coureur heb ik vooralsnog alleen gelezen dat de situatie stabiel is, maar dat ik ook niet per definitie positief.

Ondertussen wat beelden gezien, wat n crash, daar valt ook niet tegenop te ontwerpen.
 
Laatst bewerkt:
Hoorde het ja, heftig. En van de 2e coureur heb ik vooralsnog alleen gelezen dat de situatie stabiel is, maar dat ik ook niet per definitie positief.

Ondertussen wat beelden gezien, wat n crash, daar valt ook niet tegenop te ontwerpen.

Heb de crash ook gezien. Goeie genade zeg. Hubert knalt eerst tegen de muur, komt weer half terug op de baan, en dan krijgt die een megaklapper van jewelste van een andere coureur aan de zijkant.

Verschrikkelijk. 22 jaar. Zo zie je maar, hoe levensgevaarlijk Formule 1/2/3 is. Men denkt maar het is maar rondjes rijden. Maar je wilt niet weten dat coureur's hun leven op het spel zet zodra ze in de auto instappen.
 
Heb de crash ook gezien. Goeie genade zeg. Hubert knalt eerst tegen de muur, komt weer half terug op de baan, en dan krijgt die een megaklapper van jewelste van een andere coureur aan de zijkant.

Verschrikkelijk. 22 jaar. Zo zie je maar, hoe levensgevaarlijk Formule 1/2/3 is. Men denkt maar het is maar rondjes rijden. Maar je wilt niet weten dat coureur's hun leven op het spel zet zodra ze in de auto instappen.
Het is de vraag wat gevaarlijker is per afgelegde km, de formule een of naar je werk rijden..
Las ergens een reactie dat dit te voorkomen zou zijn geweest (ja achteraf gelul) als er grind was langs de baan ipv de uitloopstroken. Ergens snijdt dat wel hout, maar ik vraag mij af, zijn die grindstroken ook niet juist met het oog op veiligheid verwijderd?
 
Het is de vraag wat gevaarlijker is per afgelegde km, de formule een of naar je werk rijden..
Las ergens een reactie dat dit te voorkomen zou zijn geweest (ja achteraf gelul) als er grind was langs de baan ipv de uitloopstroken. Ergens snijdt dat wel hout, maar ik vraag mij af, zijn die grindstroken ook niet juist met het oog op veiligheid verwijderd?
De grindstroken zijn verwijderd om ervoor te zorgen dat niet elke fout einde race betekent, meen ik?
 
Terug
Bovenaan Onderaan