Formule 1

Verstappen valt terug naar de 12e plaats, me nog effe onduidelijk wat er gebeurde. Wat een zuur einde. De safety cars hebben de mogelijke podiumplaatsen al afgepakt en nu valt hij buiten de punten.

Edit: en nu eruit.
 
Lijkt het wel op. Versnelling bleef kennelijk in de eerste hangen. Als ik het commentaar mag geloven.
 
Lewis Hamilton heeft geen zin in een interview na de race met Martin Brundle en loopt gewoon weg.
 
Lewis Hamilton heeft geen zin in een interview na de race met Martin Brundle en loopt gewoon weg.

Niet netjes, maar dat is ook wel een klein beetje Lewis. Interview is overigens verder wel gedaan op het podium.

Ik kan de teleurstelling wel begrijpen bij Lewis, ondanks dat die nog tweede is geworden uit een kansloze positie, en natuurlijk in zijn thuisrace voor al die duizenden Britten. Had eerst een hele slechte start, en dan tikt de tweede rijder van Ferrari, je ook nog is van de baan, waardoor je aan een inhaalrace moet beginnen. En dan zie je je grootste concurrent voor de WK titel, ook nog is winnen in jouw thuisrace. Kortom, hij mag blij zijn dat die toch nog schade beperkt heeft gehouden met P2, want het kon veel erger.

Voor het eerst sinds 2014, heeft Mercedes nu echt concurrentie van Ferrari, en dat is natuurlijk mooi om te zien want dat heeft de Formule 1 nodig. Jammer dat Max is uitgevallen na een sterke reeks.
 
Lijkt het wel op. Versnelling bleef kennelijk in de eerste hangen. Als ik het commentaar mag geloven.

Iets met het remsysteem las ik. Hij remde aan voor een bocht en toen trapte de rem helemaal door en daardoor brak de bolide uit. Daarna bleef hij inderdaad in de eerste versnelling hangen. Maar blijkbaar had hij al eerder tijdens de race problemen met de remmen.

Wat ik wel een beetje raar vind is dat Verstappen de hele tijd loopt te zeuren over dat hij vermogen tekortkomt. Dan denk ik toch van 'tja, je hebt toch echt zelf bijgetekend in de 100% wetenschap dat je het met die inferieure Renaultmotor zou moeten gaan doen.' En Honda moet volgend seizoen echt reuzenstappen gaan zetten om iets aan die motorische achterstand t.o.v. Ferrari en Mercedes te gaan doen, wat ik dus ook niet echt zie gebeuren. Het is fijn dat ze dan een motor hebben van een grote leverancier die helemaal voor hun wordt gemaakt, maar ik denk vooralsnog dat ze zelfs met een achterstand op de Renaultmotor aan het volgende seizoen gaan beginnen. Hij heeft nog tot zijn 21ste en 76 dagen om het record jongste polesitter in de F1 te worden van Vettel af te pakken; gaat dat lukken met de Honda engine? Ik betwijfel het.
 
Verstappen beste coureur volgens F1-experts

Max Verstappen staat in het wereldkampioenschap Formule 1 op plaats zes, maar in het klassement van beste coureurs is hij de nummer één. Zelfs na zijn uitvalbeurt afgelopen zondag op Silverstone in de Britse grand prix voert hij de in 2018 ingevoerde Power Ranking aan.

link

Power Ranking

Voor wat het waard is. Als je niet de beste auto hebt wordt het lastig.
 
Verstappen beste coureur volgens F1-experts

Max Verstappen staat in het wereldkampioenschap Formule 1 op plaats zes, maar in het klassement van beste coureurs is hij de nummer één. Zelfs na zijn uitvalbeurt afgelopen zondag op Silverstone in de Britse grand prix voert hij de in 2018 ingevoerde Power Ranking aan.

link

Power Ranking

Voor wat het waard is.
Als je niet de beste auto hebt wordt het lastig.

Niets, eigenlijk. En hoe serieus moet je die lijst nemen als je dit leest:

Meanwhile, the fightback British fans witnessed from Lewis at Silverstone after he was spun around by Kimi Raikkonen on lap one was the stuff of legend, and helps the Mercedes man leap up two spots in the Power Rankings.

"The stuff of legend" :rolleyes:. Tja, want het was ook zo moeilijk om met een bolide die enkele seconden per ronde sneller is dan alle competitie behalve de Ferrari's terug te komen op dat circuit.:lmao:

Bovendien kreeg je dat al die wagens die hij moest inhalen hem geen strobreed in de weg legden omdat zij en andere race reden en alleen maar tijd kwijt zouden raken om te proberen HAM voor te blijven. Gaat overigens niet alleen om HAM hoor, maar ben eigenlijk wel een beetje uitgekeken op de zogenaamde geweldige inhaalraces van achteruit van elk van de top drie teams, aangezien die zoveel sneller zijn dan de rest. Alleen in bijzondere omstandigheden zoals regen o.i.d. kun je dan nog van echte kwaliteit of "the stuff of legend" spreken; anders niet.

Het is eigenlijk alleen knap wanneer een van die 3 teams elkaar de loef afsteekt; dan heb je tenminste echte duels. De inhaalactie van VER nadat ie net door RAI was ingehaald was echt bijzonder, gezien hij een stuk tragere auto had, maar ik denk dat ik die superscherpe inhaalactie van VET op BOT voor de leiding in de wedstrijd zo kort voor het einde toch nog net even wat mooier vond.
 
Verstappen: Wachten tot Ferrari en Mercedes de boel opschroeven

link

Na de twee oefensessies is het vooral de vraag of Red Bull ook tijdens het weekend competitief kan zijn. ,,Voor nu ziet het er goed uit. Maar we moeten wel echt afwachten wat er morgen gebeurt als Mercedes en Ferrari de motor opvoeren." Mogelijk wordt Verstappen dan geholpen door de weergoden, want er is een aanzienlijke kans op regen tijdens de kwalificatie.

Zou wel mooi zijn als het regent tijdens de kwalificatie. Dan wordt het verschil in vermogen vrijwel teniet gedaan en heeft Max Verstappen een grote kans op de poleposition.
 
Update 21-7 9:20 - Regen tijdens kwalificatie lijkt zekerheid
link
Regen tijdens de kwalificatie lijkt op basis van de actuele weersvoorspelling een zekerheidje. Weeronline.nl geeft aan dat het vanmiddag in Hockenheim rond 13.00u start met regenen en dat het niet meer ophoudt tot laat in de middag.

Dat levert spektakel op. :maniac:
 
Update 21-7 9:20 - Regen tijdens kwalificatie lijkt zekerheid
link
Regen tijdens de kwalificatie lijkt op basis van de actuele weersvoorspelling een zekerheidje. Weeronline.nl geeft aan dat het vanmiddag in Hockenheim rond 13.00u start met regenen en dat het niet meer ophoudt tot laat in de middag.

Dat levert spektakel op. :maniac:

Als het daar net als hier ook al heel lang niet meer fatsoenlijk geregend heeft, kan die baan wel eens spekglad worden.
 
Update 21-7 9:20 - Regen tijdens kwalificatie lijkt zekerheid
link
Regen tijdens de kwalificatie lijkt op basis van de actuele weersvoorspelling een zekerheidje. Weeronline.nl geeft aan dat het vanmiddag in Hockenheim rond 13.00u start met regenen en dat het niet meer ophoudt tot laat in de middag.

Dat levert spektakel op. :maniac:

Kansen voor Max om eindelijk pole te pakken, mocht het waar zijn dat het gaat regenen.
 
Het regent niet tijdens de kwalificatie.
De Mercedes van Lewis Hamilton stopt ermee in Q1. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan