Formule 1

15 mei, als ik me niet vergis.
Ik vind het maar link met die Honda's. Ze zijn duidelijk trager dan de Renaults op het moment.

Het is inderdaad een gok. Daarbij komt nog als ze voor Honda kiezen ze dit seizoen van Renault niet veel meer kunnen verwachten. Die gaan dan niet de beste updates aan Red Bull geven.
 
Het is inderdaad een gok. Daarbij komt nog als ze voor Honda kiezen ze dit seizoen van Renault niet veel meer kunnen verwachten. Die gaan dan niet de beste updates aan Red Bull geven.

Boeien, Verstappen rijdt dit seizoen toch al nergens meer om. Maar als ze met Honda in zee gaan rijdt Verstappen ook niet voor het kampioenschap zoals hierboven al gezegd; lijkt mij onwaarschijnlijk dat die ineens een enorme vooruitgang gaan boeken als ze motoren gaan leveren aan RB.
 
Boeien, Verstappen rijdt dit seizoen toch al nergens meer om. Maar als ze met Honda in zee gaan rijdt Verstappen ook niet voor het kampioenschap zoals hierboven al gezegd; lijkt mij onwaarschijnlijk dat die ineens een enorme vooruitgang gaan boeken als ze motoren gaan leveren aan RB.

Kortom, Max Verstappen kan alleen kampioen worden in een Mercedes of Ferrari.
 
Kortom, Max kan alleen kampioen worden als hij niet van die domme fouten maakt.

Nee, dan nog niet. Kijk maar naar Ricciardo, die maakt minder 'domme fouten' als Verstappen dit seizoen, maar die wordt straks ook weer gewoon 4de of 5de achter Ferrari en Mercedes. Alleen als Mercedes en Ferrari straks aan een stuk door panne krijgen of uit de race geknald worden door botsingen kan Ricciardo kans maken om boven hun te eindigen, anders niet.
 
Ze hebben wat nieuwe regels doorgevoerd voor het volgende seizoen, in een poging minder vuile lucht te creëren en daarmee het inhalen te bevorderen. Goede zaak.
qysZFri.jpg
 
Diva Hamilton pakt weer pole. Saaie 1,2,3 met Mercedes, Ferrari en de RB op de eerste drie rijen. RB blijft ook na de updates gewoon het 'derde' team. Nu maar hopen dat Verstappen gewoon eens zonder enige controverse de finishlijn haalt en eens wat punten gaat scoren.
 
De 1e keer safety-car is al in de 1e ronde. Grosjean gaat dwars over de baan en crasht met Hulkenberg en Gasly.
 
Raikonen valt stil en Max Verstappen haalt hem in. Door de pitstop van Hamliton rijdt Max Verstappen nu aan de leiding.
Verstappen moet nog een pitstop maken.
 
Max Verstappen eindigt op de 3e plaats. :CHEER::DANCE:
Ferrari heeft een pitstop van Vettel gedaan tijdens een virtual safetycar-situatie en die kwam pal achter Verstappen terecht. Max Verstappen beschadigde zijn voorvleugel bij de herstart, maar heeft de resterende ronden een voorsprong op Vettel van steeds rond 2 seconden weten te houden. Toch een fout van Ferrari. :D

Uitslag GP van Spanje

1 Hamilton
2 Bottas
3 Verstappen
4 Vettel
5 Ricciardo
6 Magnussen
 
Terug
Bovenaan Onderaan