Formule 1

Toch wel zuur voor Mercedes, dat ze niet 1 en 2 pakken, door de onverwachtse lekke band van Bottas. Vettel die weer eens een podiumplek weggooit, door zo idioot laat te remmen bij turn 1.

Genoten van Baku. Doe maar volgend jaar weer hoor.
Volgens Jack Plooij staat Baku volgend jaar niet op de kalender. Dat zou dan vervangen worden door een stratencircuit in Miami.
 
Volgens Jack Plooij staat Baku volgend jaar niet op de kalender. Dat zou dan vervangen worden door een stratencircuit in Miami.

Dat is nog niet zeker maar wel een sterk gerucht. De pitboxen op het Baku City Circuit zouden zijn verkocht aan Miami. Dit lijkt erop te duiden dat er volgend jaar een stratenrace gaat plaatsvinden in de Verenigde Staten.
 
Dat is nog niet zeker maar wel een sterk gerucht. De pitboxen op het Baku City Circuit zouden zijn verkocht aan Miami. Dit lijkt erop te duiden dat er volgend jaar een stratenrace gaat plaatsvinden in de Verenigde Staten.
Ik vond de eerste race in Baku een dodelijk saaie klucht. Maar de afgelopen twee edities waren erg leuk. Ik hoop daarom dat Baku behouden blijft en als dat niet kan dat Miami breed genoeg is om in te halen. Een tweede Monaco, daar zit niemand op te wachten, maar een circuit waar ingehaald kan worden en fouten afgestraft, is wat mij betreft zeer welkom. Misschien moeten ze die uitloopstroken bij andere circuits ook maar weer vervangen door muren, grind of gras.
 
Ik vond de eerste race in Baku een dodelijk saaie klucht. Maar de afgelopen twee edities waren erg leuk. Ik hoop daarom dat Baku behouden blijft en als dat niet kan dat Miami breed genoeg is om in te halen. Een tweede Monaco, daar zit niemand op te wachten, maar een circuit waar ingehaald kan worden en fouten afgestraft, is wat mij betreft zeer welkom. Misschien moeten ze die uitloopstroken bij andere circuits ook maar weer vervangen door muren, grind of gras.

I.p.v al die trainingen op vrijdag en zaterdag 2 races rijden in zo'n weekend.
Vrijdag training en kwalificatie.
Zaterdag race 1
Zondag race 2
 
“Beide rijders hebben schuld aan de botsing”, aldus de wedstrijdleiding in een persbericht. “De bestuurder van auto #33 [Verstappen] maakte twee bewegingen, die allebei relatief klein waren. De bestuurder van auto #3 [Ricciardo] heeft toegegeven dat hij zijn inhaalpoging aan de linkerkant van het circuit te laat heeft afgebroken. Voor de stewards was het duidelijk dat, hoewel de bewegingen van auto #33 aan de basis lagen van het voorval, de bestuurder van auto #3 ook heeft bijgedragen aan het incident. Beide coureurs hebben tijdens hun verhoor door de stewards spijt betuigd.”

Bron: motorsport.com

De enige juiste oplossing denk ik.
 
Ik heb genoten van de race. Ik zie ze graag op het randje racen. Nu ging het mis en dat is jammer, maar ik vond het een kick ass race. We willen toch spektakel zien?

Dat klopt. Liever zo dan dat filerijden. Het was een spektakelrace. :maniac:
De lachende coureur vandaag is Hamilton. Optimaal geprofiteerd van alle fouten en pech van de anderen en winnaar van de race en plotseling weer leider in de WK stand.
 
Dat klopt. Liever zo dan dat filerijden. Het was een spektakelrace. :maniac:
De lachende coureur vandaag is Hamilton. Optimaal geprofiteerd van alle fouten en pech van de anderen en winnaar van de race en plotseling weer leider in de WK stand.

Hamilton vind ik echt een zakelijke coureur. Maakt nauwelijks fouten, en profiteert juist altijd van fouten van andere rijders, zoals Vettel vandaag die een podiumplek weggooit door erg laat te remmen bij de herstart in bocht 1 om Bottas nog in te halen.
 
Hamilton vind ik echt een zakelijke coureur. Maakt nauwelijks fouten, en profiteert juist altijd van fouten van andere rijders, zoals Vettel vandaag die een podiumplek weggooit door erg laat te remmen bij de herstart in bocht 1 om Bottas nog in te halen.

Lewis Hamilton heeft al 29 races op rij punten gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Wat irritant wanneer er ingezoomd wordt met de camera dat je die achterlijke ronding ziet boven dat stuur.Wat is het eigenlijk,een kap of zo,of vangt dat meer wind,is het aerodynamischer of weet ik veel?Tot en met de vorige race had niemand dat geval nu iedereen,keurig met de naam van de renstal erop...Kan er helaas geen afbeelding van vinden.
 
Wat irritant wanneer er ingezoomd wordt met de camera dat je die achterlijke ronding ziet boven dat stuur.Wat is het eigenlijk,een kap of zo,of vangt dat meer wind,is het aerodynamischer of weet ik veel?Tot en met de vorige race had niemand dat geval nu iedereen,keurig met de naam van de renstal erop...Kan er helaas geen afbeelding van vinden.
De Halo, bedoel je? Als jij in de veronderstelling bent dat die er gisteren pas voor het eerst op zat, heb je de drie voorgaande races niet gekeken.:S:
 
Ja die bedoelde ik;vindt je dat niet irritant dan? Wie heeft dat afzichtelijk ding eigenlijk bedacht en wat is daar het nut van?
Ik hou het maar bij PSV dat lijkt me beter want onze Max bakt er ook weinig van.
 
Ja die bedoelde ik;vindt je dat niet irritant dan? Wie heeft dat afzichtelijk ding eigenlijk bedacht en wat is daar het nut van?
Ik hou het maar bij PSV dat lijkt me beter want onze Max bakt er ook weinig van.
Iedereen vindt het lelijk. De FIA wilde dat ding er per se op hebben, ivm de veiligheid.
 
Volgens diverse media zijn afgelopen gesprekken geopend tussen Honda en Red Bull, mbt het leveren van motoren in de toekomst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan