Formule 1

Kwalificatie Sprintrace Qatar

1 Norris
2 Russell +0.063
3 Piastri +0.159
4 Sainz +0.269
5 Leclerc +0.296
6 Verstappen +0.303
7 Hamilton +0.462
8 Gasly
9 Lawson
10 Hulkenberg
...
16 Perez

Het kan morgen een leuke sprintrace worden.
Wanneer is het einde oefening voor Perez?

Ze zullen 'm nu wel het sieozoen uit laten rijden, maar die staat volgend seizoen niet meer aan de start voor Red Bull. Zoals hij de laatste tijd rijdt, zien ik 'm zelfs niet meer als buschauffeur op lijn 401 in Eindhoven rijden.

.
Ze zullen 'm nu wel het sieozoen uit laten rijden, maar die staat volgend seizoen niet meer aan de start voor Red Bull. Zoals hij de laatste tijd rijdt, zien ik 'm zelfs niet meer als buschauffeur op lijn 401 in Eindhoven rijden.
Jammer dat de constructeurstitel zo belangrijk is want lijkt me een prima teamgenoot. Dat heeft hij eenmalig zichtbaar erg goed bewezen.

468979376_1094799739321821_6424697242002509000_n.jpg

Tsja ... Potentie of Slap Gelul. :rolleyes:
En altijd maar praten over "we". Jij faalt en niemand anders.

Uitslag Sprintrace Qatar
1 Piastri
2 Norris
3 Russell
4 Sainz
5 Leclerc
6 Hamilton
7 Hülkenberg
8 Verstappen

Norris ligt de hele race op kop, maar laat Piastri in de laatste meters voorbij rijden.

Heerlijk gevoel die ritjes van Eindhoven Airport, Eindhoven in.. daar mag de chaffeur van lijn 401 best zijn tijd voor nemen ;)

Max Verstappen op pole position in Qatar.
Wat een verrassing. :D

1 Verstappen
2 Russell +0.055
3 Norris +0.252
4 Piastri +0.309
5 Leclerc +0.332
6 Hamilton +0.491
7 Sainz +0.521
8 Alonso +0.731
9 Perez +0.905
10 Magnussen +0.980

Laatst bewerkt:
Max Verstappen heeft een gridstraf gekregen van 1 plaats en moet morgen starten vanaf de 2e plaats. Russell start van pole.

Max Verstappen heeft een gridstraf gekregen van 1 plaats en moet morgen starten vanaf de 2e plaats. Russell start van pole.

Wat een bs. Russell was niet eens aan een push-lap bezig. Het is precies wat Verstappen zegt, 'Ik zou eigenlijk niet weten wat ik anders had kunnen doen. Ik snap eigenlijk ook niet waarom ik naar de stewards moet. Dan ga ik de volgende keer ook vol gas overal rijden en doe ik alsof ik crash. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op

Wat een bs. Russell was niet eens aan een push-lap bezig. Het is precies wat Verstappen zegt, 'Ik zou eigenlijk niet weten wat ik anders had kunnen doen. Ik snap eigenlijk ook niet waarom ik naar de stewards moet. Dan ga ik de volgende keer ook vol gas overal rijden en doe ik alsof ik crash. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op
Morgen direct na de start de 1e plaats weer pakken en wegrijden.
Vorig jaar vlogen in de eerste bocht beide Mercedessen eraf. Jammer dat Hamilton op de 6e plaats start. ;)

Verstappen haalt Russell meteen in bij de start. Norris gaat naar de 2e plaats en Russell op de 3e plaats.
En direct een safetycar. Colapinto en Ocon liggen eruit. Hulkenberg heeft een kapotte band.
Hulkenberg raakt Ocon en neemt Colapinto mee de baan af.

Hamilton had een valse start gemaakt en krijgt een Penalty van 5 seconden. De pitstop van Russelll gaat niet helemaal goed en duurt 7 seconden.
Het rammelt bij Mercedes.

Lekke band voor Hamilton en Sainz. Bottas is over een spiegel gereden.
Heeft dat de lekke banden veroorzaakt. Er komt een safetycar in de baan.
Verstappen en Norris maken een pitstop.

Norris krijgt een Penalty van 10 seconden stop en go, omdat hij geen gas terug nam bij een gele vlag situatie.
Hij moet dus de pits in komen en 10 seconden stil staan. Norris valt terug naar de 15e plaats. En dat is de laatste plaats omdat er nog maar 15 auto's in de race zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan