Formule 1

Pijlsnelventje

Basisspeler
Ik hoorde op Sky dat ze al 2x medium hadden gedaan bij LeClerc en dat hij daarom wel naar de hards moest. Of 2x pitten 2x softs? Uiteindelijk kwam het waarschijnlijk op hetzelfde neer.
Ja, Ferrari starte op de medium en Max op de soft. Maar dat betekent niet dat dit het enige is wat Ferrari kon doen. Het is geen toeval dat Ferrari keer op keer in de problemen komt met banden en ‘onvoorziene’ omstandigheden. Het had er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen hun eerste of tweede pits stop later in te plannen en dan daar iets meer tijd te verspillen om dan op t eind op soft te gaan. Maar ze hebben weer een keuze gemaakt die verkeerd is uitgepakt.
 

Penalty

Internationale Legende
Pfoe, zit nu ff de samenvatting bij de NOS te kijken, ging bij de start van Max ook maar net goed zeg :S:
Als je van plek 10 moet starten kom je automatisch in het gedrang terecht. Het is de kunst om daar doorheen te rijden.
Dat kan Max gelukkig als de beste. In een split second de juiste keuzes maken.
 

Ongezouten

Assistent Bondscoach
Ja, Ferrari starte op de medium en Max op de soft. Maar dat betekent niet dat dit het enige is wat Ferrari kon doen. Het is geen toeval dat Ferrari keer op keer in de problemen komt met banden en ‘onvoorziene’ omstandigheden. Het had er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen hun eerste of tweede pits stop later in te plannen en dan daar iets meer tijd te verspillen om dan op t eind op soft te gaan. Maar ze hebben weer een keuze gemaakt die verkeerd is uitgepakt.
En kennelijk ook een fout door eerst LeClerc te pitten, terwijl die op jongere banden reed dan zijn teamgenoot? LeClerc moet ondertussen wel furieus zijn.
 

Penalty

Internationale Legende
De fout was inderdaad dat ze bij de eerste stop wisselden naar dezelfde band. Dan beperk je jezelf in je strategische opties.
Dat op zich was nog niet eens zo fout. Maar langer doorrijden op de mediums en vervolgens op het laatst naar soft banden wisselen was een veel betere keuze. Dat heeft Hamilton bewezen. Het was bekend dat bij de lage temperaturen vandaag er niet genoeg temperatuur te krijgen was in de harde banden. Ferrari maakt vooraf al niet de beste keuze en maakt het tijdens de race alleen nog maar erger.
 

-040-

Assistent Bondscoach
:grin: Ik kon het vandaag niet volgen, maar met z‘n allen een mooi wedstrijdverslag geschreven. (Y) (Y) (Y)
De JCS heeft Max blijkbaar geïnspireerd.
 
Bovenaan Onderaan