Formule 1

Uitslag Grand Prix van Canada

1 Verstappen
2 Sainz
3 Hamilton
4 Russell
5 Leclerc
6 Ocon
7 Alonso
8 Bottas
9 Zhou
10 Stroll

Wat een spannende race. :maniac:
 
Max 46 punten los, meer dan hij ooit losgestaan heeft. Maar Mercedes zou ook nog weer kunnen aanhaken, interessant seizoen waarin ik nog geen geld op de top 3 durf te zetten.
 
Max 46 punten los, meer dan hij ooit losgestaan heeft. Maar Mercedes zou ook nog weer kunnen aanhaken, interessant seizoen waarin ik nog geen geld op de top 3 durf te zetten.
Ik denk dat Max wel in een hele goeie positie staat hoor. De combinatie van een goeie auto en zijn talent... Dodelijk. Juist als Mercedes aanhaakt en mee gaat vechten worden de punten meer verdeeld, en is de voorsprong dus ook belangrijker.

Maar 't blijft gissen natuurlijk. Ferrari's auto was gister ook heel sterk.
 
Ik denk dat Max wel in een hele goeie positie staat hoor. De combinatie van een goeie auto en zijn talent... Dodelijk. Juist als Mercedes aanhaakt en mee gaat vechten worden de punten meer verdeeld, en is de voorsprong dus ook belangrijker.

Maar 't blijft gissen natuurlijk. Ferrari's auto was gister ook heel sterk.
Hij staat er zeker goed voor, maar 1x uitvallen en het gaat hard achteruit, tel daarbij op het uitvallen van de andere RB gister dan snap je dat er niks zeker is.
 
Hij staat er zeker goed voor, maar 1x uitvallen en het gaat hard achteruit, tel daarbij op het uitvallen van de andere RB gister dan snap je dat er niks zeker is.
Niks is zeker, absoluut. Maar Max is wel in een fenomenale reeks bezig en zijn concurrenten Perez en Leclerc hebben ook 2 dnfs gehad, en toch staat Max 46 punten los. Elke battle die er kwam, heeft hij gewonnen. Aka, ik heb wel vertrouwen.
 
Niks is zeker, absoluut. Maar Max is wel in een fenomenale reeks bezig en zijn concurrenten Perez en Leclerc hebben ook 2 dnfs gehad, en toch staat Max 46 punten los. Elke battle die er kwam, heeft hij gewonnen. Aka, ik heb wel vertrouwen.
Snap ik, maar iets met een beer en een huid. Zodra het verschil tussen Max en de 2e positie meer dan 6x het aantal nog te rijden races is ga ik met je mee ;)
 
Hij staat er zeker goed voor, maar 1x uitvallen en het gaat hard achteruit, tel daarbij op het uitvallen van de andere RB gister dan snap je dat er niks zeker is.
Het uitvallen van Perez kan te maken hebben met zijn botsing in de kwalificatie en de poging om in de achteruit de auto los proberen te trekken. Dit is niet zo goed voor koppeling en versnellingsbak.
 
Wat bljft dat Mercedes team toch walgelijk. Hopelijk vinden ze geen aansluiting meer dit seizoen. Na het lezen van onderstaande verdienen ze dat ook niet:
https://www.gpblog.com/nl/nieuws/11...jgt-een-vervolg-na-uitbarsting-van-wolff.html

Het stuit echter op veel weerstand van de andere teams. Die zijn namelijk van mening dat het een probleem van Mercedes is en niet van de FIA of de andere teams. Er zijn namelijk ook teams die geen enkel probleem hebben met porpoising, dus waarom moeten de regels dan voor één team worden aangepast als die gewoon haar wagen hoger kan afstellen?


Dit zorgde voor veel woede bij Toto Wolff toen de teams bij elkaar kwamen in Canada voor een meeting. De Oostenrijker betichtte de andere teambazen van onsportief gedrag. Die zouden volgens Wolff alleen aan hun eigen prestaties denken, maar de andere teams denken hier anders over. Zij zien juist dat Mercedes haar eigen hachje probeert te redden.


Dit beeld werd helemaal versterkt toen de FIA op donderdag toestemming gaf voor een nieuwe stang van het chassis naar de vloer. Toen Mercedes met exact die stang op de proppen kwam op vrijdag, reageerden de concurrenten verbaasd. ‘Hoe kan Mercedes die stang al gemaakt hebben als het donderdag pas bekend is gemaakt?’ Mercedes haalde de stang voor de kwalificatie van de wagen, waarschijnlijk beducht op mogelijke protesten.
Overigens lijkt het antwoord uit de eerste alinea ook het enige juiste antwoord te zijn: "waarom moeten de regels dan voor één team worden aangepast als die gewoon haar wagen hoger kan afstellen?"
 
Terug
Bovenaan Onderaan