Formule 1

FIA gaat crash Verstappen-Hamilton na verzoek Red Bull opnieuw beoordelen​

link

De FIA gaat donderdag de veelbesproken crash tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton van eerder deze maand op Silverstone opnieuw beoordelen. De internationale autosportfederatie ontving een verzoek van renstal Red Bull Racing, die zegt nieuw bewijs te kunnen aandragen.
Aangezien niet bekend is met welk nieuw bewijs het team van Verstappen komt, is het onduidelijk hoeveel kans van slagen de poging van Red Bull heeft. Mogelijk heeft de Oostenrijkse renstal nieuwe beelden aangeleverd.

Het komt in de Formule 1 zelden voor dat de FIA een tijdstraf terugdraait en vervangt door een andere sanctie. Een herzieningsverzoek kan alleen worden ingediend als het betreffende team nieuw bewijs kan aanleveren.

:unsure: En als er nieuw bewijs is zal de FIA er wel weer wat op verzinnen om Hamilton niet verder te hoeven straffen. :cautious: :sneaky:
Normaal zeg ik niet zeuren Red Bull en ga je weer focussen op het racen, maar in dit geval mogen ze blijven zoeken en zeuren om Mercedes kapot te maken.
 

Beroep Red Bull tegen straf Hamilton afgewezen door de FIA​

link

Het beroep dat Red Bull bij de FIA heeft aangetekend tegen de straf van Lewis Hamilton is afgewezen. Volgens de stewards van de autosportbond waren de nieuwe ‘bewijzen’ van het team van Max Verstappen niet significant.

Goh ... Je verwacht het niet. :rolleyes:
FIA :sneaky: :braak:
 

Beroep Red Bull tegen straf Hamilton afgewezen door de FIA​

link

Het beroep dat Red Bull bij de FIA heeft aangetekend tegen de straf van Lewis Hamilton is afgewezen. Volgens de stewards van de autosportbond waren de nieuwe ‘bewijzen’ van het team van Max Verstappen niet significant.

Goh ... Je verwacht het niet. :rolleyes:
FIA :sneaky: :braak:

Je verwacht het niet. Of was er gewoon geen reden, binnen de bestaande regels, kennelijk al eerder overeengekomen met de teams, om het aan te passen?
Of is het zo dat in alle sporten alle regels altijd tegen ons zijn? Hmprfgh!!!! Kut officials!

Dat RB in beroep zou gaan was te verwachten. Of het kans had, was een tweede. Laat ze maar gewoon weer racen. En dat Max wint.

En ja, ik vind het ook kut dat het nu zo gegaan is, maar vooral vanwege eerder opgegeven redenen. Maar ik vraag me oprecht af of we andersom ook kwaad waren geweest.
 
Je verwacht het niet. Of was er gewoon geen reden, binnen de bestaande regels, kennelijk al eerder overeengekomen met de teams, om het aan te passen?
Of is het zo dat in alle sporten alle regels altijd tegen ons zijn? Hmprfgh!!!! Kut officials!

Dat RB in beroep zou gaan was te verwachten. Of het kans had, was een tweede. Laat ze maar gewoon weer racen. En dat Max wint.

En ja, ik vind het ook kut dat het nu zo gegaan is, maar vooral vanwege eerder opgegeven redenen. Maar ik vraag me oprecht af of we andersom ook kwaad waren geweest.
Precies; time to move on. Hamilton is een geniepig ventje, dat was ie altijd al, en dat verandert niet. Het mooiste zou zijn als Verstappen ondanks de torpedo van Hamilton onverstoord verder gaat waar hij gebleven was en Hamilton race na race Verstappen voor hem weg ziet rijden.
 
Precies; time to move on. Hamilton is een geniepig ventje, dat was ie altijd al, en dat verandert niet. Het mooiste zou zijn als Verstappen ondanks de torpedo van Hamilton onverstoord verder gaat waar hij gebleven was en Hamilton race na race Verstappen voor hem weg ziet rijden.

Ze waren de vorige keer met een mindere RB al aan elkaar gewaagd in Hongarije. Hopen op een sterke RB die de Mercedes overtuigend achter zich laat in deze editie.
 
Ik hoop dat de motor van Verstappen het houdt, anders heeft Hamilton later in het seizoen nogmaals een mogelijkheid op gratis punten omdat Verstappen dan een gridstraf krijgt ivm het gebruiken van te veel motoronderdelen.
Ik vind sowieso dat die regel een uitzondering zou moeten kennen voor een coureur die buiten zijn schuld om schade heeft.
 
Ik hoop dat de motor van Verstappen het houdt, anders heeft Hamilton later in het seizoen nogmaals een mogelijkheid op gratis punten omdat Verstappen dan een gridstraf krijgt ivm het gebruiken van te veel motoronderdelen.
Ik vind sowieso dat die regel een uitzondering zou moeten kennen voor een coureur die buiten zijn schuld om schade heeft.
Exact dit moeten ze toevoegen. Want dat maakt het ook allemaal zo oneerlijk.

Lewis Hamilton heeft schuld (bewezen want tijdstraf). En heeft eigenlijk maar 10 seconden schade. Het slachtoffer heeft de race verloren, auto schade (er is een max budget) en wellicht eventueel moterschade. Waardoor hij bij de laatste ook nog eens punten kan verliezen.

Ik vind het prima als ze Lewis verder niet aanpakken. Maar ben dan flexibel met de regels aangaande het budget en de moter van Verstappen. Anders krijg je echt bijna het gevoel dat je beter Perez(of andere coureur) kunt vragen om Lewis overhoop te rijden.
 
Exact dit moeten ze toevoegen. Want dat maakt het ook allemaal zo oneerlijk.

Lewis Hamilton heeft schuld (bewezen want tijdstraf). En heeft eigenlijk maar 10 seconden schade. Het slachtoffer heeft de race verloren, auto schade (er is een max budget) en wellicht eventueel moterschade. Waardoor hij bij de laatste ook nog eens punten kan verliezen.

Ik vind het prima als ze Lewis verder niet aanpakken. Maar ben dan flexibel met de regels aangaande het budget en de moter van Verstappen. Anders krijg je echt bijna het gevoel dat je beter Perez(of andere coureur) kunt vragen om Lewis overhoop te rijden.
En wat het extra zuur maakt voor Verstappen is dat Hamilton zijn auto kon laten repareren tijdens de rode vlag. En hij zou de race niet uit hebben kunnen rijden zonder die reparatie. De reparatie mocht uitgevoerd worden zonder dat hij daar tijd aan verloor, buiten de race. Zoveel oneerlijkheid in één race. Ik kan daar erg slecht tegen.
 
Ik hoop dat de motor van Verstappen het houdt, anders heeft Hamilton later in het seizoen nogmaals een mogelijkheid op gratis punten omdat Verstappen dan een gridstraf krijgt ivm het gebruiken van te veel motoronderdelen.
Ik vind sowieso dat die regel een uitzondering zou moeten kennen voor een coureur die buiten zijn schuld om schade heeft.
De regels van de FIA zijn zeer dubieus. :sneaky:
Verstappen gaat in P1 de motor testen.
 
En wat het extra zuur maakt voor Verstappen is dat Hamilton zijn auto kon laten repareren tijdens de rode vlag. En hij zou de race niet uit hebben kunnen rijden zonder die reparatie. De reparatie mocht uitgevoerd worden zonder dat hij daar tijd aan verloor, buiten de race. Zoveel oneerlijkheid in één race. Ik kan daar erg slecht tegen.
Dat dus. Plus dat rothoofd van die Toto en Hamilton erbij, daar word ik pislink van. Ze missen elke sympathie en gun factor.
 
Na 6 races leek Perez een aanwinst te zijn en zijn meerwaarde voor het team te hebben.. paar races verder valt t toch weer behoorlijk tegen.
 
Verstappen 3e in Q3. Pole position Hamilton.
Max Verstappen is gepiepeld door Hamilton.
Hamilton zorgde ervoor door langzaam de outlap te rijden dat Verstappen zijn banden niet kom opwarmen.
Hij reed zo langzaam dat Perez niet eens op tijd aan de ronde kan beginnen.
Altijd dat zo lang mogelijk wachten. :FP: Gewoon op tijd naar buiten gaan en een snelle ronde rijden.
 
Laatst bewerkt:
Verstappen 3e in Q3. Pole position Hamilton.
Max Verstappen is gepiepeld door Hamilton.
Hoe krijg je het ook voor elkaar om Verstappen achter Hamilton te lanceren voor de cruciale lap? Maar zelfs dan, RBR lijkt gewoon weer als vanouds snelheid tekort te komen tov Mercedes. Het was even leuk :sleep:
 
Kwalificatie

1 Hamilton
2 Bottas +0.315
3 Verstappen +0.421
4 Perez +1.002
5 Gasly +1.064
6 Norris +1.070
7 Leclerc +1.077
8 Ocon +1.234
9 Alonso +1.296
10 Vettel +1.331

Kleine verschillen tussen plaats 4 en 7.
 
:sick::braak:
https://www.gpblog.com/nl/nieuws/90...n=gp_rss&utm_medium=gp_rss&promotiecode=GPRSS

“Elke vijf á zes uur hing hij aan de telefoon, tot op de maandag na Silverstone. Toen zei hij tegen Jos: ‘Heeft Lewis Hamilton al gebeld?’, waarop Jos eerlijkheidshalve ‘Nee’ zei. Toen heeft Domenicali gezegd: ‘Dan ga ik hem bellen dat hij jullie móet gaan bellen’. Daarmee vind ik dat hij zichzelf in de juiste rol als Formule 1-baas zet", concludeert Mol.
Belletje van Hamrat kwam dus niet eens vanuit hemzelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan