Formule 1

Deur voor Max bij Mercedes staat toch op een kiertje zo. Ik had verwacht dat er meer nadruk op Russell zou liggen. Is toch onderdeel van hun eigen programma. Ik zie hem liever bij Red Bull blijven die hun eigen motor goed neerzetten met hulp van de oud Mercedes medewerkers, zou wel weer bijzonder zijn dat hij na dat kleine leger wat overstapt zelf als coureur de omgekeerde route zou bewandelen.

Ik zou Max ook wel begrijpen als hij wat aan het twijfelen gaat, nu Mercedes wéér de betere auto heeft.
 
Ik zou Max ook wel begrijpen als hij wat aan het twijfelen gaat, nu Mercedes wéér de betere auto heeft.

Ik ook. Maar zou het wel tof vinden als het dan bij Red Bull juist lukt, zeker met de ontwikkelingen richting de volgende seizoenen. Ben stiekem gewoon ook fan van RB. Beetje net als met PSV. Prijzen pakken is niet altijd even realistisch. Ik gun men hun prijzen. Maar om dan naar Ajax te gaan..
 
Ik ook. Maar zou het wel tof vinden als het dan bij Red Bull juist lukt, zeker met de ontwikkelingen richting de volgende seizoenen. Ben stiekem gewoon ook fan van RB. Beetje net als met PSV. Prijzen pakken is niet altijd even realistisch. Ik gun men hun prijzen. Maar om dan naar Ajax te gaan..
Mooie metafoor.

Ik snap je sentimenten ook wel en ik deel ze ook voor een groot gedeelte.
Contractje voor een jaar na de nieuwe reglementen en dan even kijken of je samen de toekomst in kunt, of dat je het schip moet verlaten, of op de trein van Koeman moet springen.
 
Mooie metafoor.

Ik snap je sentimenten ook wel en ik deel ze ook voor een groot gedeelte.
Contractje voor een jaar na de nieuwe reglementen en dan even kijken of je samen de toekomst in kunt, of dat je het schip moet verlaten, of op de trein van Koeman moet springen.

Ik zou het ook wel begrijpen, dat vooropgesteld. Leuk vinden misschien niet, begrijpen wel. Max is wel echt de ster van F1, naast Hamilton. Niet na Hamilton, ondanks de prijzen, gewoon naast Hamilton. Iedereen ziet dat het met echt gelijkwaardige auto's heel spannend zou zijn. Ik kan verder Hamilton prima op waarde schatten. Foutloos. Gedreven. Gewoon een winnaar, vervelende trekjes incluis. Als er iets misgaat ligt het nooit aan hem, maar dat is de meeste topsporters eigen. Uiteindelijk heeft Max dat ook wel. Ik heb ooit, volgens mij vanuit topsporter uit de atletiek, gehoord dat dat is hoe je moet denken. Want als het niet ergens anders aan ligt, ligt het aan jou, en dan raak je misschien je zelfvertrouwen kwijt. Zelfvertrouwen is key. Als buitenstaander hoop je op meer objectiviteit, maar als topsporter die het moet doen heb je dat misschien nodig.

En dat er één auto de beste is, en de jacht daarop, hoort nu eenmaal bij de sport. Daar komen de verschillen vandaan gedurende de race, want het is vaak (op 1 rondje bekeken) minimaal. De beste auto hebben, binnen de regels, is het doel en men zal eindeloos zoeken naar manieren dat voor elkaar te krijgen. Rijden kunnen de meesten wel. Uitzonderingen daargelaten.
 
Ik zou het ook wel begrijpen, dat vooropgesteld. Leuk vinden misschien niet, begrijpen wel. Max is wel echt de ster van F1, naast Hamilton. Niet na Hamilton, ondanks de prijzen, gewoon naast Hamilton. Iedereen ziet dat het met echt gelijkwaardige auto's heel spannend zou zijn. Ik kan verder Hamilton prima op waarde schatten. Foutloos. Gedreven. Gewoon een winnaar, vervelende trekjes incluis. Als er iets misgaat ligt het nooit aan hem, maar dat is de meeste topsporters eigen. Uiteindelijk heeft Max dat ook wel. Ik heb ooit, volgens mij vanuit topsporter uit de atletiek, gehoord dat dat is hoe je moet denken. Want als het niet ergens anders aan ligt, ligt het aan jou, en dan raak je misschien je zelfvertrouwen kwijt. Zelfvertrouwen is key. Als buitenstaander hoop je op meer objectiviteit, maar als topsporter die het moet doen heb je dat misschien nodig.

En dat er één auto de beste is, en de jacht daarop, hoort nu eenmaal bij de sport. Daar komen de verschillen vandaan gedurende de race, want het is vaak (op 1 rondje bekeken) minimaal. De beste auto hebben, binnen de regels, is het doel en men zal eindeloos zoeken naar manieren dat voor elkaar te krijgen. Rijden kunnen de meesten wel. Uitzonderingen daargelaten.
Ik zou het mooi vinden als ze allemaal dezelfde motor zouden krijgen en ze vervolgens vrij gelaten zouden worden in het ontwerp van de auto. "Hier is een poortje, daar moet 'ie (onder)door passen (Dus maximale hoogte, lengte en breedte zijn fixed) en dan is het verder prima. Leef je uit en wees inventief."
 
Ik zou het mooi vinden als ze allemaal dezelfde motor zouden krijgen en ze vervolgens vrij gelaten zouden worden in het ontwerp van de auto. "Hier is een poortje, daar moet 'ie (onder)door passen (Dus maximale hoogte, lengte en breedte zijn fixed) en dan is het verder prima. Leef je uit en wees inventief."

Spelen met downforce (ooit de reden voor het succes van RB met Vettel) en andere uitvindingen. Wat mij betreft prima.
 
Spelen met downforce (ooit de reden voor het succes van RB met Vettel) en andere uitvindingen. Wat mij betreft prima.
En in de jaren 70 met de Lotus JPS met de variabele sideskirts, die konden ze laten zakken waardoor de auto zch als het ware vast zoog aan het cirquit. Briljant....En al snel verboden.
 
En in de jaren 70 met de Lotus JPS met de variabele sideskirts, die konden ze laten zakken waardoor de auto zch als het ware vast zoog aan het cirquit. Briljant....En al snel verboden.
Toen reed ook een auto met 6 wielen. De Tyrrell P34. In 1976 en 1977.

520px-R%C3%A9tromobile_2017_-_Tyrrell_P34_-_1977_-_002.jpg

tyrrell-inline.jpg

Met nr 33. :)
 
Toen ging het nog om het pionieren, tegenwoordig worden er meteen 23 protesten ingediend. Zo haal je het avontuur uit de sport.
Tja, als je nu die ruimte geeft dan zal t rijkste team er het meeste baat bij hebben, veranderd er nog niets. Toen was de sport onontgonnen, pas op Ziggo een korte docu gezien over de intrede van de pitstop, was ergens gewoon een compleet andere sport in die tijd.
 
Tja, als je nu die ruimte geeft dan zal t rijkste team er het meeste baat bij hebben, veranderd er nog niets. Toen was de sport onontgonnen, pas op Ziggo een korte docu gezien over de intrede van de pitstop, was ergens gewoon een compleet andere sport in die tijd.
Ja, dat is ook wel weer zo...
 
Het is dan wel geen formule 1, maar een bericht over IndyCar dan toch maar in dit topic.

Sensationele IndyCar-zege Rinus van Kalmthout op Indianapolis​

link

Nederlander Rinus ‘Veekay’ van Kalmthout heeft voor een daverende verrassing gezorgd door de de IndyCar road race op Indianapolis te winnen.
 
Het is dan wel geen formule 1, maar een bericht over IndyCar dan toch maar in dit topic.

Sensationele IndyCar-zege Rinus van Kalmthout op Indianapolis​

link

Nederlander Rinus ‘Veekay’ van Kalmthout heeft voor een daverende verrassing gezorgd door de de IndyCar road race op Indianapolis te winnen.
Hoe duizelig zullen die gasten worden van al dat rondjes rijden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan