Formule 1

Als Hamilton dit seizoen niet een paar keer uitvalt, althans een paar keer vaker dan Verstappen, wordt Verstappen dit jaar weer geen kampioen.

Hamilton 3 x gewonnen en 1 x 2e
Verstappen 1 x gewonnen en 3 x 2e.
Het begint alweer 'gewoon' te worden

Verschil in WK stand 14 punten.
Een Mercedes en uitvallen; die kans is ongeveer even groot als dat er de volgende race een magische eenhoorn over de paddock gaat wandelen.
 
Verstappen was zelf fout bij de pitstop. Hij ging naar binnen zonder teamorders. Nog een hoop te leren.
 
Verstappen was zelf fout bij de pitstop. Hij ging naar binnen zonder teamorders. Nog een hoop te leren.
Helmut Marko, de motorsportadviseur van Red Bull Racing, was na de race niet te spreken over de communicatie tussen Max en zijn engineer.
Marko: "Verstappen kwam naar binnen zonder een call van het team, met een beetje miscommunicatie. Hierdoor waren de banden en de monteurs nog niet klaar voor de pitstop."

Lag het dan aan Max of aan de engineer? Dat is niet duidelijk. :rolleyes:
 
Helmut Marko, de motorsportadviseur van Red Bull Racing, was na de race niet te spreken over de communicatie tussen Max en zijn engineer.
Marko: "Verstappen kwam naar binnen zonder een call van het team, met een beetje miscommunicatie. Hierdoor waren de banden en de monteurs nog niet klaar voor de pitstop."

Lag het dan aan Max of aan de engineer? Dat is niet duidelijk. :rolleyes:
Max. Horner bevestigde het ook.
 
Ik heb al eerder aangegeven dat Mercedes in mijn beleving gewoon heeft lopen sandbaggen in het eerste weekend. RB helemaal heppiedepeppie, maar eigenlijk was er gewoon niks veranderd.
'Helemaal niets veranderd' is denk ik niet waar. De RB zit wel degelijk dichter bij de Mercedes dan vorig jaar. Maar als het puntje bij paaltje komt, komt de RB wel gewoon te kort.
 
'Helemaal niets veranderd' is denk ik niet waar. De RB zit wel degelijk dichter bij de Mercedes dan vorig jaar. Maar als het puntje bij paaltje komt, komt de RB wel gewoon te kort.
Wat dat betreft is t niks spannender, Bottas is een mindere coureur in een betere auto, Max wordt gewoon 2e dit seizoen in een niemandsland, ver achter de nummer 1, ver voor de nummer 3.
 
Wat dat betreft is t niks spannender, Bottas is een mindere coureur in een betere auto, Max wordt gewoon 2e dit seizoen in een niemandsland, ver achter de nummer 1, ver voor de nummer 3.
Denk het ook. Max zal vast nog paar keer uitvallen waar Lewis nooit last van heeft.
 
In dit geval maakte de tactische keuze van Mercedes wel een groot verschil. Red Bull kon moeilijker naar binnen, Mercedes had niks te verliezen met de bandenwissel. Hamilton 2e of 2e..

Ik heb nog steeds goede moed voor een leuk seizoen. Of Max ook echt kampioen kan worden is een tweede. RB is in ieder geval weer een stuk dichterbij. En tja, Mercedes gewoon een goeie auto met gewoon een goeie (vrijwel altijd) foutloze coureur die de circuits en z'n wagen goed kent. Het verschil met Bottas, voor zowel Verstappen als Hamilton, is pijnlijk. En Max is te goed voor z'n auto. Perez is weer redelijk ver weg. Net als Albon. Net als Gasly.
 
In dit geval maakte de tactische keuze van Mercedes wel een groot verschil. Red Bull kon moeilijker naar binnen, Mercedes had niks te verliezen met de bandenwissel. Hamilton 2e of 2e..

Ik heb nog steeds goede moed voor een leuk seizoen. Of Max ook echt kampioen kan worden is een tweede. RB is in ieder geval weer een stuk dichterbij. En tja, Mercedes gewoon een goeie auto met gewoon een goeie (vrijwel altijd) foutloze coureur die de circuits en z'n wagen goed kent. Het verschil met Bottas, voor zowel Verstappen als Hamilton, is pijnlijk. En Max is te goed voor z'n auto. Perez is weer redelijk ver weg. Net als Albon. Net als Gasly.
Bottas was inderdaad de grootste oorzaak dat Verstappen niet naar binnen kon. Wederom een dag waarop ze een tweede Red Bull misten, om ook Bottas onder druk te zetten.
De Red Bull is helemaal niet zo'n bijzondere auto, blijkt wel. Als je een 'gewone' coureur in een Red Bull zet, zitten ze gewoon op grote afstand van de Mercedessen en in de slag met de McLarens. Het is Verstappen die het verschil maakt.
En ik moet bekennen dat ik véél meer tegenstand verwachtte van Perez, maar ook hij legt het af tegen Verstappen.
 
Ik begrijp dat RB niet meer de goede banden had, zodat Hamilton kon inlopen. Klinkt ook als een staaltje mismanagement.
 
Ze hadden nog softs liggen. Alleen geen goed moment meer om naar binnen te gaan en voordeel van te pakken.
Idd. Als Verstappen meteen na Hamilton zou pitten zouden ze beiden achter Bottas terechtkomen en Bottas had het Verstappen te lang moeilijk kunnen maken, waar Hamilton er zo voorbij zou kunnen worden gelaten (Bottas deed er overigens een stuk langer over dan ik verwachtte).
Daarbij zouden de softs van Verstappen het een stuk minder lang hebben uitgehouden dan de mediums van Hamilton en dan was uiteindelijk sowieso dezelfde situatie ontstaan.
 
Even als leek, maar is de eerste auto van een team meestal niet beter dan de tweede auto? Kon me herinneren daar ooit iets over gehoord te hebben. Dat zou ook verklaren waarom er zo'n verschil zit in de eerste coureur en de tweede bij zowel mercedes als rb. Zeker bij de kwalificatie waar er geen sprake is van druk zou er anders weinig verschil moeten zijn?
 
Even als leek, maar is de eerste auto van een team meestal niet beter dan de tweede auto? Kon me herinneren daar ooit iets over gehoord te hebben. Dat zou ook verklaren waarom er zo'n verschil zit in de eerste coureur en de tweede bij zowel mercedes als rb. Zeker bij de kwalificatie waar er geen sprake is van druk zou er anders weinig verschil moeten zijn?
Hoezo is er geen sprake van druk bij een kwalificatie?

Maar de auto's zijn natuurlijk wel een beetje anders, omdat elke coureur een eigen set mechanics en voorkeuren heeft. Ik denk niet dat ze bewust betere spullen maken en dat dan maar op 1 auto zetten, maar soms zie je wel dat de auto's met andere onderdelen rijden. Misschien voorkeur oid. Of dat ze meer data willen vergaren, dus beide coureurs met andere onderdelen laten rijden om vervolgens te kijken wat het handigst is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan