Formule 1

Het gaat er niet eens per se om of Max boven Hamilton eindigt. Ik wil gewoon battles zien op de voorste plaatsen, net zoals in het middenveld afgelopen jaar. Wat dat betreft was 2020 een van de meest spannende F1 jaren van de laatste tijd, alles tussen Merc/RB en Haas/AR/Williams lag zo dicht bij elkaar. Hopen dat dat nu weer gebeurt.

Al verwacht ik dat Merc en RB nog steeds vrij makkelijk 1 en 2 worden, McLaren op een eilandje op 3 zit, en dat het dan ineens spannend wordt.
 
Zeker wel!
Het is zelfs zaak dat er zo veel mogelijk mensen boven die zelfingenomen, hypocriete, nepwereldverbeteraar eindigen.
Hamilton mag van mij elke week met een rotklap de bandenstapel in.
Ja ik ben ook geen fan, maar ik wil niet te hoog inzetten, haha. Eerst maar eens echte battles, dat zou ik leuker vinden dan Max die op zn sloffen kampioen wordt.
 
Verstappens snelste tijd tijdens de wintertests, twee weken geleden, was 1:28.9. Daar zitten ze nu nog lang niet aan. (1:31.8)
 
Verstappens snelste tijd tijdens de wintertests, twee weken geleden, was 1:28.9. Daar zitten ze nu nog lang niet aan. (1:31.8)
Nee klopt, deze training gaat ook niet zoveel zeggen. Misschien iets over de betrouwbaarheid. Daarnaast is er nu weinig wind, terwijl het zondag flink gaat waaien, dus de boel zal toch anders zijn. Misschien later vandaag of de eerste morgen waar we meer uit kunnen halen.
 
Nee klopt, deze training gaat ook niet zoveel zeggen. Misschien iets over de betrouwbaarheid. Daarnaast is er nu weinig wind, terwijl het zondag flink gaat waaien, dus de boel zal toch anders zijn. Misschien later vandaag of de eerste morgen waar we meer uit kunnen halen.
Later vandaag (VT2) is voor de long runs meestal toch? Daar kun je al wel iets uithalen denk ik.
 
Toch altijd weer mooi, die oplopende spanning voor een nieuw seizoen. Ook al is het de afgelopen jaren grotendeels slaapverwekkend geweest, toch hoop je dat het dit jaar anders wordt. Ben benieuwd of we na het eerste weekend alweer teleurgesteld moeten constateren dat de firma Hamilton nog steeds lichtjaren voorligt of dat we misschien wel positief vooruit kunnen kijken naar meer spanning op de zondag om de podiumplaatsen.
 
Ook in de eerste helft van P2 blijft men nog boven de 1:30. Max heeft tot nu toe nog de snelste ronde in deze sessie, maar ik denk dat dat nog wel gaat veranderen.

EDIT: Wss houdt hij hem wel vast, iedereen is inmiddels op mediums aan het rijden.
 
Laatst bewerkt:
Q3 zegt alles over de maximale snelheid voor 1 ronde. Dus het uiterste wat de auto toe in staat is. Dat is een goede indicatie van de verhoudingen

Ja en nee, in die zin, dat tot het uiterste pushen in een race uiteraard meestal tot verdriet leidt. In kwalificatie kun je je het veroorloven om tot het beste resultaat te komen, in de race kan het tot problemen leiden. Maar het laat inderdaad wel de kracht van de motor zien. En tot op heden bleek de Mercedes motor gewoon erg betrouwbaar op die hoge inspanningen. Maar gelukkig was het niet altijd een goede indicatie gezien de momenten dat Max het alsnog kon afpakken.
 
Max nu 3 tienden sneller dan Hamilton. Max op de harde band en Hamilton op de zachte band :eek:

Is Mercedes echt bezig met en flink rookgordijn.... kan niet wachten tot Q3!

Ondertussen is Gasly wel sneller, maar ook op de zachte band, 0.3 sneller.
 
Hmmm, Mercedes lijkt nu aan te gaan zetten aan t eind van de laatste vrije training.

Hamilton verpulverd de eerdere tijden, rijdt nu op softs 1.3 seconden sneller dan Max.

Max gaat t ook nog even proberen op de softs
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan